Generalnie sprawa jest dość pilna, bo nocą we środe wyjeżdzam do Norwegii( przedemną jest ponad 1700km) i musze to zrobić, zaóważyłem że przy bloku silnika z prawej strony(od strony akumulatora) widać nalot zielony( płynu chłodzniczego) motor to KL 2.5l V6, prawdopodobnie to te miejsce oznaczone cyfrą 41 na rysnku w podanym linku niżej
http://www.ford-probe.net/images/storie ... -1-big.jpg
I tu mam pare pytań:
1. czy tam jest uszczelka czy silikon
2. Jeżeli uszczelka to jaki oznaczenia ma ori mazdy lub dobry zamiennik( piorytet jakość)
3. Czy koniczne jest przy zrobieniu tego wycieku( minimalnie się poci), zdejmownie koletora dolotowego
4. Jakieś uwagi jak to zrobić.
pozdro 4ALL
Pocenie się układu chłodzenia przy bloku silnika
Strona 1 z 1
41 to obudowa termostatu. Uszczelka jest na termostacie. Jak to jest tylko delikatny nalot na łączeniu obudowy to możesz olac temat. Co innego jak cieknie. Może też leciec z przewodu 40. Jest on uszczelniony oringiem w obudowie termostatu.
Jeśli cieknie musisz kupic uszczelkę która występuje z termostatem. Numer ori mazda KL01-15-171
Jeśli cieknie musisz kupic uszczelkę która występuje z termostatem. Numer ori mazda KL01-15-171
tomekrvf napisał(a):Może też leciec z przewodu 40. Jest on uszczelniony oringiem w obudowie termostatu.
Trudno zlokalizować czy to orng puszcza, ale napewno ta uszczelka zaznaczona na zdjęciu strzałką idzie do wymiany jaki jest numer ori, tej uszczelki. Zresztą najpewniej oba uszczelnienia idą do wymiany.

- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
U mnie ukruszył się rant w którym siedzi uszczelka. Znalazłem na szrocie obudowę termostatu od forda mondeo z '99 roku, nowa uszczelka i po kłopocie. Wymiana kosztuje jakieś 60 złoty. Swoją drogą to zauważyłem pocenie po drugiej stronie tak gdzie jest zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia. Od zbiornika odchodzi gumowy odpowietrznik który skierowany jest w dół w kierunku paska klinowego. Nijak sie go da skierować w inną strone więc go zdemontowałem. Teraz sucho i czysto a wiem o czym mówię bo auto mam w garażu. Sprawa dość poważna bo już raz ciepły płyn chłodniczy omal nie doprowadził mi do zerwania paska.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- Od: 4 kwi 2010, 20:48
- Posty: 7
- Auto: Tribute 2.0L 4WD 2002r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6