Strona 1 z 10

Jak uciszyć popychacze?

PostNapisane: 18 lis 2003, 21:35
przez polnik@studio
Witam. Mam takie pytanie a mianowicie jest jakiś sposób na wyciszenie tego klekotu w silniku ale niewymieniając popychaczy :). Była już propozycja 100 zł za jeden , ale że jest ich 24 więc wolałbym jakieś inne rozwiązanie :). Macie jakiś pomysł? Samochód to oczywiście mazda 626 V6 2,5l :)

PostNapisane: 18 lis 2003, 21:49
przez owad
Moze sie myle ale juz cos chyba bylo na forum na temat klekotu..
chyba jakies kombinacje ze zmana oleju byly pomocne ,ale nie jestem pewien i moze calkowicie pisze o czyms o czym nie mam pojecia :lol:

PostNapisane: 18 lis 2003, 22:13
przez Mario
Ja z uporem maniaka polecam sprawdzony na własnej skórze patent stosowany od dawna w ASO:

Przed wymianą oleju płukanka – po ok 200 km wymiana (semisyntetic) + oil booster firmy "Protex".
Ten specyfik nie osiada w silniku – spływa wraz z przepracowanym olejem – ale na 7-8 kkm jest cisza!

Niedowiarkom radzę spróbować ...

PostNapisane: 18 lis 2003, 22:48
przez KamRom
Mario napisał(a):Przed wymianą oleju płukanka

Czym lub jak wypłukać ten silnik przed zalaniem tego specyfiku? :oops: , bo mi troche klekocze a mam właśnie olej wymieniać :D

PostNapisane: 18 lis 2003, 23:05
przez Mario
Płukanka "Protex" – puszka – koszt w ASO 35 pln, Oil Booster – puszka 35 pln.

PostNapisane: 18 lis 2003, 23:27
przez ADi
a ja mam inny sposob.....olej....wlewasz polsyntetyk BP VISCO 3000 i jezdzisz ok 9000km puki sie popychacze nie odezwa i wymieniasz na ten sam...normalnie wierzyc sie nie chce ale jest cisza.... 8)

PostNapisane: 19 lis 2003, 10:44
przez jobejt
ja poprostu zmieniłem olej na taki sam gdy odezwał sie popychacz i wszystko wróciło do normy(lotos semisyntetik) , wiem ze lotos nie jest olejem najwyzszej jakosci ale ja wymieniam go czesciej i jest git :P

PostNapisane: 21 lis 2003, 00:21
przez MarcinS
Głupie pytanie ale nie miałem z tym nigdy doczynienia.
Jak rozpoznać klekoczące popychacze?

PostNapisane: 21 lis 2003, 10:10
przez cronos2002
Nie "klekoczacy" silnik na luzie powinien "mruczeć" :D i chodzić cicho jak silnik elektryczny (praktycznie zdarza sie to w nowych samochodach) – jesli słyszysz "cykanie" lub metaliczne stuki to mogą to być popychacze :wink:

PostNapisane: 21 lis 2003, 21:20
przez Globy
Witam,

kiedys na forum polecano Castrol 10W60, ja zalalem i faktycznie na pewien czas byla cisza. Poza tym podobno dobrze wycisza olej Quakerstate (czy jakos tak ;), poniewaz jest gesty. Mario, mnie tez czeka teraz wymiana oleju – ten specyfik zalac do starego oleju i po 200 km wlac nowy, czy wlac go z nowym olejem i po 200 km wymienic na nastepny olej?

PostNapisane: 22 lis 2003, 00:32
przez Mario
... wlewa się do starego – a przed samą wymianą dobrze jest potrzymać silnik chwilę na obrotach (oczywiście bez przesady – ok 4000). Po wymianie poziom oleju na bagnecie powinien utrzymywać się w górnym zakresie skali.

Acha!
– Uprzedzam, klekotanie nie ustaje natychmiast – trzeba przejechać parę km.

Powodzenia!

PostNapisane: 22 lis 2003, 17:03
przez Globy
No to cool, zastosuje przy nastepnej wymianie i zobaczymy efekty. Moja Madzia zbytnio nie halasuje, ale skoro takim malym wysilkiem mozna to zlikwidowac, to why not.

PostNapisane: 3 gru 2003, 13:46
przez Paweł
Zwróc uwagę, że zwykle nie hałasują wszystkie popychacze naraz. Za niezły łomot mogą być odpowiedzialne 4 sztuki. Tak więc koszt uciszenia silnika wcale nie musi być astronomiczny.

Dodatkowo polecam nie jeździć z klekotem, ponieważ może to powodować wybicie lub uszkodzenie wałków rozrządu.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 3 gru 2003, 15:15
przez krzynio
słuchajcie ja sam duuuuuuużo sie nakręciłem za tymi popychaczmi ale wkońcu sie z nimi uporałem, jak chyba Globy napisał, dloać specyfik do oleju (ale jaki to musze sprawdzić .... u mnie kosztyje 14 zł w aso 35zł ten sam tak że uwaga na ceny !!!! ) jakieś 500 km przed wymianą oleju i nalać LOTOS 10w40, naprawde ten olej bo sprawdziłem ich wiele, i powinno byc dobrze przynajmniej u mnie jest ok, po 20.000km zrobić to samo, i koniec jak by co to pisz na GG 2787722 to ci reszte powiem i jak sie nazywa ten specyfik. wybór należy do ciebie!!!!!!! a u mnie jest silnik 2.0 V6

PostNapisane: 3 gru 2003, 22:18
przez Długi
Jak pisałem kiedyś na forum klekot w V6 nie zawsze powodują popychacze. Nie wiem czy jest gdzieś archiwum ??
pozdrawiam

PostNapisane: 3 gru 2003, 22:49
przez cronos2002
Opis problemu z amerykańskiej strony (tłumaczenie internet translator) :?


http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... x/p_p7.htm

--------------------------------------------------------------------------------









HLAs – hydrauliczny rzęsa nastawiacze, Lifters
Pre – Emptive – regularny 3k – mila oil/filter zmiany, chętniej z włókna syntetyczne.

Problem

HLA hałas może udawać największy Mazda maszyny ( Miata/MX5 I4, V6) przy jakikolwiekym razie. Hałas jest kurek – kurka należność do non zero – bić batem między cam płata& HLA.
Przyczyna

Jeżeli HLAs są podbici do licznego zimnego zatrzymania – początk kierowania albo garażuje – do – kieruj krótkich podróży oni nie mogą pompują – w górę z olej właściwie. Te elastyczności mówij – opowiadania kredyt – tick/tap – nakłuwa od inaczej wspaniały – cichy V6. Więcej regularne naftowe zmiany pomagają. Jeżeli dźwięku pobytów bardziej tylny 20mins dla poszczególne skutkowe dni wtedy przyczyna jest jeden albo więcej załamywałem się HLAs/lifters należność do dirt/varnish.

Rozwiązania

Zmiana smaruje regularnie, każdego 3k – mile i używaj włókna syntetycznego olej jeżeli możliwy wzdłuż z Mazda oleju filtrem co do anti – drainback zaworu jakością.
Włókno syntetyczne jest znany do muła daleko mniej i ma lepszych detergentych. Mobil1 jest ulubiony, ale bardzo kosztownego w UK – przecinek 5wNN jest dobra alternatywę, Castrol Syntec/Magnatec jest nie prawdziwy włókna syntetyczne.

Czy strumień powinien być używany, poszczególne oleju zmiany przedtem& gdy to są konieczne. Strumień jest misnoma – to rozluźnia poluzowywać& desposits który are then puszcza w obieg

around aż do
że smaruj& filtr są zmieniany.
1. Biegu włókno syntetyczne dla dwóch oleju zmian zanim strumień są spełniane.& 2. Biegnij strumieniowi 10 mins przy próżnuj przed zmianą, i wtedy zmieniany smaruje
filtr.& 3. Gdy 250 mile zmieniają oleju
filtr ponownie ( filtr jest jest w pełni& ).


4. Po 500 mile, kładziony inny może od strumienia przez 10 mins przy bezczynny, wtedy zmieniaj oleju

filtr ponownie. 5. Po 1500 mile, zmiany oleju filtr ponownie. Powtarzaj 1 – 5 jeżeli hałasuję resztki.


Bilstein – 2000 pełny maszyny istniejesz w stany zjednoczone Ameryki północnej który mogę czyścić maszyny bez to jest biegnięty, są fabryczny zatwierdzałem i nadzwyczajnie skuteczny.

Dla więcej informacja na olejów biskupstwie
Www.mustangworks.com/articles/faqs-n-te ... otes.shtml
.& HLA próby postępowania
W pojazdu próba:& 1. Usuwaj wszystko iskrę – wtyczki.

2. Usuwaj cam pokryć przodu
tył ( włącza VRIS zdjęcia próbne
itd).
3. Powoli obracaj cam podczas gdy próbuje do wkładka 0.15 mm balon próbny miara między HLA

cam płat. Powoli obraca unikać wprowadza wygłaszaj do HLA ( którego jestem fałszywie przyrostu oczyszczenie). Jeżeli miarę może być wstawiany wtedy HLA jest załamywany się i zbliża zamiana specyfikacja od 0.18 mm.& Poza od pojazdu próby:

1. Z HLA w twojej ręce, uścisku to. Jeżeli to ściska HLA jest być zastępowany. 2. Powierzchnię jakikolwiekyego zdziera albo cam płata sugerowany oba muszą są zastępowane. 3. W usuwanym jakikolwiek HLA, to musi kładzie w tył w miejscu od którego to usuwano ( inaczej cam – płat do HLA sprzęg jest różny i ostrzysz – ładowanie jest wzrastany temperatury i nosi szybko. W jakikolwiek oszacowanie od HLAs, tam są odległą możliwość od wietrzyłem olejowi byłemu przyczynę HLA hałasu – od wadliwy miska olejowa – kilof – up, miskę olejową – do – bloku uszczelka w oilpan, do wadliwego oilpump. Ci jest dyskutowany w brodu TSB pokrywanym szczegółowy compre

PostNapisane: 3 gru 2003, 22:58
przez cronos2002
Zauważyłem ze proponują tam dodatek do oleju Bilstein – 2000,
kupiłem to 4 lata temu na stacji BP (koszt ok 50 zł), i wlałem do malucha którym codziennie jeżdżąc od pracy robię 80 km – do tej pory z silnikiem nic sie nie działo i przez te 4 lata silnik nie był ruszany (tylko dolewałem olej).

PostNapisane: 5 gru 2003, 18:00
przez Daro
Z tego co słyszałem, to po pewnym czasie zawsze będzie słychac zawory i można temu zaradzić tak:
– po jakimś czasie przejść na olej semisyntethic, a w ostatecznej wersji na mineralny. Dlaczego? Ponieważ olej syntetyczny w wysokich temperaturach robi sie jak rzadki woda i przy troche zuzytych zaworach silnik może byc głośny, bo olej jest po prostu rozchlapywany. Mineralny nie ma tak dobrych właściwości smarujących, ale nie robi sie tak rzadki jak syntetyk.

Podobno...
;)

PostNapisane: 5 gru 2003, 18:21
przez xXx
Ja powiem tak, ze nigdy to nie będę zmieniał oleju np. z 10W/40 na 5W/40, bo zrobiłem tak kiedyś i było beznadziejnie. Uważam, że jak silnik pracował na takim oleju od początku to powinno się go wlewać przez cały czas aż do końca.


Pozdro ;P

PostNapisane: 5 gru 2003, 20:43
przez Globy
Ja zmienilem z Mobil 5W40 na Castrol 10W60, ale za bardzo nie wyczulem roznicy oprocz wyciszenia popychaczy. Stalo sie to jakies 2 tygodnie po wymianie, ale po jakichs 4-5 miesiacach znow wrocilo, chociaz jak wspominalem, to nic dreczacego, a wrecz jest przyjemne – w koncu jezdze Madzia :) Meski w Dieslach tez tak charakterystycznie klekocza ;–)