Wypadanie zapłonu na ciepłym silniki na niskich obrotach

Postprzez marc9922 » 8 sty 2023, 23:18

Witam. Mój samochód to Mazda 626 GE 2.5 V6 automat z 1993 roku.

Ostatnio zaczął się problem z wypadaniem zapłonu. Myślę, że objawy są na tyle specyficzne, że może uda się zawęzić jakoś możliwe przyczyny.

Silnik działa dobrze, kiedy jest zimny. Problem pojawia się, dopiero gdy samochód dobrze się nagrzeje i im dłużej samochód jest nagrzany, tym gorsze objawy.

Zaczyna się na postoju (na przykład na światłach). Najpierw zapłon wypada co kilka sekund, potem już prawie cały czas. Mam czasem wrażenie, że auto zaraz zgaśnie tak nim szarpie.

I nawet mimo to, kiedy przyspieszam wszystko wraca do normy i wypadanie zapłonu się już nie pojawia. Kiedy samochód rozgrzeje się naprawdę dobrze, wtedy wypadanie zapłonu pojawia się też na nieco wyższych obrotach, ale powyżej 1500 obrotów problem całkowicie ustępuje.

Co było w tej materii robione:
– Wymieniony aparat zapłonowy na nówkę sztukę (wymiana związana z inną awarią)
– Niecały rok temu zmieniane świece
– Wymieniona odma
– Sprawdzałem czy nie zaciąga lewego powietrza (dymem z papierosa) i przy dolocie jeden z węży był dziurawy, ale zalepienie dziury nic nie zmieniło
– Próbowałem jakiegoś dodatku do paliwa co niby czyści wtryskiwacze, ale zupełnie nic to nie zmieniło. Albo dodatek nie działa, albo to nie wtryskiwacze
– Solenoid VRIS'a był popsuty, ale wymiana również nic nie zmieniła

Miał ktoś może taki problem z tym silnikiem? Co jeszcze może być przyczyną? Z góry dzięki za każdą pomoc!
Początkujący
 
Od: 10 maja 2018, 14:20
Posty: 4
Auto: Mazda 626 IV 2.5

Postprzez marc9922 » 8 lut 2023, 00:57

Dodam, że po ponownej zmianie świec problem całkowicie ustąpił, ale po przejechaniu około 300 kilometrów problem zaczyna powracać. Co ciekawe podczas wymiany zauważyłem, że dwie świece w tylnej głowicy były jakby lekko zabrudzone olejem od strony izolatora. Czy może być tak, że uszczelka zaworowa przepuszcza odrobinę oleju, który leci w gniazdo świecy i to powoduje utratę iskry? Oleju było tam naprawdę niewiele. Jeśli tak, to dlaczego dzieje się to tylko na bardzo dobrze rozgrzanym silniku?

Dodatkowo sprawdziłem też ciśnienie sprężania. Na wszystkich cylindrach jest w porządku.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2018, 14:20
Posty: 4
Auto: Mazda 626 IV 2.5

Postprzez marc9922 » 10 lut 2023, 21:13

W razie, gdyby kiedyś ktoś miał podobny problem. Fakt, że po wymianie świec jakiś czas było dobrze podpowiadał, że jest to problem z prądem. Mimo że stare wyglądały dobrze, wymieniłem kable zapłonowe i wychodzi na to, że problem rozwiązany. Po dokładnym obejrzeniu starych zauważyłem, że w jednym kablu ta końcówka co znajduje się w gnieździe świecy jest pęknięta. Po wymianie zapłon całkowicie przestał wypadać nawet na dobrze rozgrzanym silniku. Zobaczę jak długo pochodzi, ale wydaje mi się, że tym razem chyba naprawdę udało się rozwiązać problem.

Więc dla ludzi którzy mają podobny problem: kable zapłonowe!
Początkujący
 
Od: 10 maja 2018, 14:20
Posty: 4
Auto: Mazda 626 IV 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6