Strona 1 z 4

626 KL 2.5 zużycie paliwa

PostNapisane: 28 mar 2006, 17:47
przez sarsaparilla
Witam. Wiem,że ten temat był poruszany wielokrotnie, ale... Nie udaje mi się zejść ze spalaniem w mieście poniżej 17L PB. Ostatnio nawet 18,5. Staram się jeździć spokojnie i nie mulić silnika. Wymieniłem filtr powietrza, przewody WN, świece i nic... Wydaje mi się, że w zakresie 1800 – 2000 rpm silnik sporadycznie gubi zapłony na jednym cylindrze. Ze spalaniem rzędu 14-15L jestem pogodzony, ale madzia zaczęła trochę przeginać.

PostNapisane: 28 mar 2006, 20:54
przez sarsaparilla
Przypomniałem sobie... Mam wyciek oleju spod filtra – dolałem łącznie 2 litry półsyntetyka. Może silnik był zalany doktorami albo mineralem... ( auto mam od niedawna i olej nie był jeszcze wymieniany )

PostNapisane: 28 mar 2006, 21:14
przez Puhcio
Stanowczo za dużo pali.

W miescie przy normalnej jeździe powinieneś liczyć 9 – 11 l. Przynajmniej tyle spalała moja millenia 2,5 V6 A/T.

PostNapisane: 28 mar 2006, 21:24
przez Karwoś
Mi nowa 6 spaliła przy pociskaniu po mieście jakieś 15 (2,3l 160KM 4-AT)Podobno powinna palić 12 przynormalnej jeździe.

PostNapisane: 28 mar 2006, 21:44
przez Puhcio
Przy przyciskaniu tak – ale przy normalnej jeździe 2,5 V6 (KL) powinień spalić 9 – 11l.

PostNapisane: 28 mar 2006, 21:55
przez MARRUD
Obecnie jestem w fazie testów i na pierwszym baku wyszło mi 13,7 i chyba trochę za dużo, ale co tam, przynajmniej wiem za co płace :–)

PostNapisane: 28 mar 2006, 22:02
przez sarsaparilla
Dzięki za odpowiedzi. Już chyba pozostanie do sprawdzenia sonda lambda. Zakatowany silnik to raczej nie jest (250kkm) raczej by kopcił i nie rozwijał pełnej mocy. Może jeszcze przepływka?

PostNapisane: 28 mar 2006, 22:06
przez Puhcio
sarsaparilla napisał(a):Zakatowany silnik to raczej nie jest (250kkm) raczej by kopcił i nie rozwijał pełnej mocy.


To już dość spory przebieg. :)

sarsaparilla napisał(a):Wymieniłem filtr powietrza, przewody WN, świece i nic...


Ori czy zamienniki ?

W przypadku filtra powietrza radziłbym zastosować ori. Pamietam różnice miedzy ori a zamiennikiem (JC – był papierowy ...).

Sprawdź jeszcze :
– ciśnienie w oponach
– sondy lambda
– czy na masz dziury w baku/przewodach paliwowych
– jak wyglądaja hamulce (czy sie cos nie zapiekło i nie trzyma koła)
– termostat (jak szybko się nagrzewa ?)

To tak na szybko. Sprawdź koniecznie te sondy !

Jeśli robisz b. krótkie odcinki 3 – 4 km ... to niestety spalanie moze takie wyjść.

sarsaparilla napisał(a):Wydaje mi się, że w zakresie 1800 – 2000 rpm silnik sporadycznie gubi zapłony na jednym cylindrze.


Aparat zapłonowy ?

PostNapisane: 28 mar 2006, 22:27
przez sarsaparilla
Filtr powietrza to "Filtron" – ale ( bogowie mnie ukarzą ) zrobiłem koło setki bez ( w mokry dzień ). Kable, świece to NGK. Co do przebiegów w mieście, to rzeczywiście są krótkie ... w Szczecinie nie można więcej zrobić niż 5-6 km. Hanulce czego sobie życzyłem nie trzymają a jeśli chodzi o wycieki z układu paliwowego to takowych nie zauważyłem. Tak w ogóle to dzięki za zainteresowanie.

PostNapisane: 28 mar 2006, 22:29
przez Puhcio
sarsaparilla napisał(a):ale ( bogowie mnie ukarzą ) zrobiłem koło setki bez ( w mokry dzień )


Po tym się zaczeły 'przeboje' ?

PostNapisane: 28 mar 2006, 22:34
przez Marcin ( Pycia )
sarsaparilla napisał(a):Filtr powietrza to "Filtron" – ale ( bogowie mnie ukarzą ) zrobiłem koło setki bez ( w mokry dzień ).


Gdzies wyczytalem <czytaj> ze jazda bez filtra powietrza grozi pozarem silnika .. to prawda ..??
Jesli tak to sarsaparilla ciesz sie ze tylko duzo ci pali ... :D

PostNapisane: 28 mar 2006, 22:39
przez sarsaparilla
Przeboje zaczęły się po pierwszej dolewce oleju. Ponieważ nie wiedziałem jaki był poprzednio, dolałem 10W40 półsyntetyk. Stąd to podejżenie o zadoktorowanie silnika.

PostNapisane: 28 mar 2006, 23:28
przez brii
Puhcio napisał(a):Przy przyciskaniu tak – ale przy normalnej jeździe 2,5 V6 (KL) powinień spalić 9 – 11l.

Czyli tyle co K8 w MX3?? Nie chce mi się wierzyć :|

PostNapisane: 28 mar 2006, 23:38
przez bajer0
brii napisał(a):Czyli tyle co K8 w MX3?? Nie chce mi się wierzyć

i mniej niz KF, porownywalnie z FS`em i z Fordem 1,4 mojego szwagra(min to 9 litrow w miescie, a srednio to 10l. – wszystko sprawne i w stanie bdb.)..... :|

Druga sprawa:
Puhcio napisał(a):
sarsaparilla napisał(a):Zakatowany silnik to raczej nie jest (250kkm) raczej by kopcił i nie rozwijał pełnej mocy.

To już dość spory przebieg. :)

Jezeli to jest spory przebieg, to polowa sprzedawanych Mazd powinna wogole nie jezdzic. Taki przebieg to pikus, kwestia jedynie czy o auto ktos dbal. Na pewno nie doszukiwalbym sie w tym przyczyny duzego spalania.
sarsaparilla napisał(a):Przeboje zaczęły się po pierwszej dolewce oleju. Ponieważ nie wiedziałem jaki był poprzednio, dolałem 10W40 półsyntetyk. Stąd to podejżenie o zadoktorowanie silnika.

a moze wczesniej byl mineralny?

PostNapisane: 29 mar 2006, 08:57
przez sarsaparilla
Czy mineralny to tego nie wiem, jeżeli był to podobno nie można już powrócić na półsyntetyk.

PostNapisane: 29 mar 2006, 10:08
przez sołtys
bajer0 napisał(a):i mniej niz KF, porownywalnie z FS`em i z Fordem 1,4 mojego szwagra(min to 9 litrow w miescie, a srednio to 10l. – wszystko sprawne i w stanie bdb.).....


jakoś też mi sie nie chce wirzyć aby KL palił dokładnie tyle co FS skoro sam producent podaje że pali wiecej średnio o 1.6l wiecej.

Co do forda to takowego posiadałem teraz jeżdzi nim dzieczyna i wcina 8-9l LPG i nigdy nie przekroczył 11l LPG nawet w najwiekszych korkach.

PostNapisane: 29 mar 2006, 11:15
przez bajer0
sołtys napisał(a):Co do forda to takowego posiadałem teraz jeżdzi n

moze OF top, ale co tam :P

rocznik 92 1,4 71KM. przebieg 130k KM. Po pelnym przegladzie, kompleksowych wymianach (wiadomo – od rozrzadu, przez filtry po plyny) i w zime, mimo iz raz dwa sie dogrzewa pali ok 10l. 11 przy butowaniu. Na trasie jadac dosc spokojnie spalil mi 8 litrow :| W wakacje na trasie spalil mi 6,5 :|

PostNapisane: 29 mar 2006, 11:34
przez Malpiszon78
z moim fordem bylo tez tak 1.4 98r pelen wtrysk zima 10 po miescie buhaha.. teraz jestem posiadaczem Mx6 KL .. jak zamulam 2000-2500 po miescie 9-10L przy normalnej jezdzie 10-12.. przy dynamicznej jezdzie wciaga duzo wiecej pzdr

PostNapisane: 29 mar 2006, 12:24
przez brii
Bez jaj – naprawdę KL tak mało pali?? Po co w takim razie zrobili KF i K8??

PostNapisane: 29 mar 2006, 13:49
przez bajer0
K8 chodzilo o ubezpieczenie, a KF to cholera wie ;p