Strona 1 z 2

Zapach oleju przy wysokich obrotach

PostNapisane: 27 lut 2006, 16:54
przez Malpiszon78
witam, moze ktos z forumowiczow mi doradzi jestem tu nowy, w styczniu kupilem mx6 2.5 V6 94 jest super ale ma jeden mankament, jak silnik krece ok. 7-8K obrotow (rzadko ale czasem trzeba) czuje zapach oleju silnikowego w kabinie. o tym ze pali okolo 0.5 l na 1000km to juz nie wspomne bo to podobno norma w widlastych. chcialbym sie tego pozbyc, jak to zdiagnozowac co wymienic itd.prosze o pomoc... dzieki i pzdr

PostNapisane: 27 lut 2006, 17:15
przez Marcin L
moze olej wycieka na rozgrzane elementy i zaczyna się smażyć ?

PostNapisane: 27 lut 2006, 18:08
przez pawelc
nie wiem czy normą jest spalanie pół litra na 100km ja przejechałem od wymiany około 3tyś kilometrów i niezauważyłem wogóle ubytku,z tym że wcześniej polikwidowałem wszelkie wycieki głównie pokrywy zaworów ,przebieg 215tyś

PostNapisane: 27 lut 2006, 18:20
przez Hazu
po co pisać jak cię zaraz skasuje

PostNapisane: 27 lut 2006, 18:56
przez Puhcio
No, zużycie oleju w KL'ce i innych silnikach serii K zależy od tego, jak mocno się ciśnie ;)

PostNapisane: 27 lut 2006, 20:31
przez Vuju
Marcin L napisał(a):moze olej wycieka na rozgrzane elementy i zaczyna się smażyć ?

Np. przez czujnik ciśnienia oleju.
Oj pachnie wtedy pachnie... <ganja>

PostNapisane: 27 lut 2006, 20:48
przez nemi
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju i uszczelki pokryw zaworów.

Malpiszon78 napisał(a):o tym ze pali okolo 0.5 l na 1000km to juz nie wspomne bo to podobno norma w widlastych

Jak jeździsz spokojnie to nie powinien brać nic, a górna granica przy maksymalnym butowaniu wynosi zdaje się 0,7 l/1000 km.

PostNapisane: 27 lut 2006, 21:02
przez Bimbak
mi przy 7k rpm nic nie śmierdzi, a olej bierze hahaha ciekawe dlaczego :P toż to tylko FS. A tak poważnie to umyj slinik poczekaj aż wyschnie i jak będzie dobrze rozgrzany zrób mu "przepał" :P tak z 7-8k. Obejżyj go dokładnie a napewno jeśli gdzieś pluje olejem zobaczysz gdzie.
PS: od kręcenia nikt nie umarł, (pomijąjąc silniki). Można kręcić ostro ale za to trzeba ostro o auto dbać :P

PostNapisane: 27 lut 2006, 21:48
przez Alexs
dokładnie jak napisał kolega powyżej, silnik 2,5 V6 zaczyna jechać dopiero powyżej 4 tys obrotów, normą jest 5-6 tys więc nie dziwię się, że kolega go tak kręci, bo dopiero wtedy ma dobrego kopa. Co do spalania oleju to w misce się mieści 4,2 l. W naszym po wymianie po 8 tys zjadł 1,7, zostalo 2,5 co jest podobno mało dla tego silnika, ale ja bym jeszcze pozostawiła tez stan. Dziwnie wskazuje bagnet oleju w tym motorku, raz jest, na zimnym raz go nie ma, nie bardzo to wiarygodne, dlatego po 8 tys wymieniliśmy zeby zobaczyc co sie tam dzieje i czy w ogóle jest.
Co do smrodku to pewnie gdzies delikatnie cieknie przy duzych obrotach i temperaturze sie wypala z jakiejś rurki wydechu na przyklad.

cze.. thx za porady !

PostNapisane: 28 lut 2006, 10:29
przez Malpiszon78
umyje silnik i wtedy zobaczymy czy sa jakies wycieki na zewnatrz i wtedy dalej pokombinuje.. a od 6K nastepuje jeszcze jedno szarpniecie tak do 7.5K (dlatego tak wysoko lubie go krecic) tez to zauwazyliscie ? kolo w 2.0 V6 nie ma czegos takiego :D (hmmm to pewnie ten palony olej daje takiego kopa buhaha <lol> ) a planuje biturbo w VTG za jakis czas nara

Re: cze.. thx za porady !

PostNapisane: 28 lut 2006, 10:55
przez Pit
Malpiszon78 napisał(a):...a planuje biturbo w VTG za jakis czas nara

...powodzenia hahaha
takie moje malutkie pytanko – orientowałeś się trochę technicznie co to uturbiania KL'ki, czy tak sobie marzysz? <lol>

Re: cze.. thx za porady !

PostNapisane: 28 lut 2006, 11:52
przez Alexs
Malpiszon78 napisał(a):umyje silnik i wtedy zobaczymy czy sa jakies wycieki na zewnatrz i wtedy dalej pokombinuje.. a od 6K nastepuje jeszcze jedno szarpniecie tak do 7.5K (dlatego tak wysoko lubie go krecic) tez to zauwazyliscie ? kolo w 2.0 V6 nie ma czegos takiego :D (hmmm to pewnie ten palony olej daje takiego kopa buhaha <lol> ) a planuje biturbo w VTG za jakis czas nara


wiem,ze po 4 tys ma szrpnięcie dlatego nie mniej niż 4 powinno się kręcić,potem jakoś już nie wyczówam
Jedna turbinka ok, KL sie dobrze uturbiają, kolega ma. Jezdzi nim na co dzien, jedyny mankament,ze trzeba dobrze dobrać turbinkę, bo on już 3 w ciągu 2 miechów wymieniał, małe nie wyrabiają.
Co do biturbo to nie wiem czy nie przesada.

turbina do mx6

PostNapisane: 28 lut 2006, 13:29
przez Malpiszon78
nie wiem czy przesada z biturbo ale "spec" powiedzial ze da sie zrobic.. intersuje mnie dodanie co najmniej 50PS bez zadnego podtlenku.. wiec uwazam ze w gre wchodzi jedynie turbina.. pzdr

PostNapisane: 28 lut 2006, 15:16
przez Fiveopac
Prawdopodobnie cieknie ci olej spod uszczelki pod pokrywa zaworow (pewnie z tego zakrytego) albo z aparatu zaplonowego. Zlokalizuj wyciek, wymien uszczelki na oryginalne, pojedzij 2 miechy az sie wypali pozostalosc oleju i problem z glowy ;)

PostNapisane: 1 mar 2006, 23:44
przez Hazu
Grzyby a co ma uturbianie do Smrodu oleju?
Dla czego nie wywaliłeś wypowiedzi "uturbiaczy"?

PostNapisane: 2 mar 2006, 14:05
przez Grzyby
Malpiszon78 – interesuje cię turbo czy spalanie oleju?

Proszę wszystkich o trzymanie się tematu.

Posty nie na temat będą kasowane (zgodnie z regulaminem).

PostNapisane: 6 mar 2006, 16:03
przez rrrradek
Malpiszon78 napisał(a):o tym ze pali okolo 0.5 l na 1000km to juz nie wspomne bo to podobno norma w widlastych


Słuchajcie,
moim zdaniem, choć nie jestem fachowcem i zastrzegam sobie prawo do pomyłki, to silnik jak bierze 0,5 – 1l na 10000 to jest ok. Jak bierze 0,5l na 1000 km to moim zdaniem jest ok ale w Kamazie albo Jelczu z 1976 roku, a nie w dobrej marki samochodzie. Nie wiem skąd masz takie dane, że Twój silnik jest w normie bo one tak mają. Wyobrażasz sobie pana Japończyka, który po wyjechaniu mazdą z Japońskiej fabryki będzie dolewał co 2000 km litr oleju? Owszem może sobie łyknąć gdy jest docierany – nawet nowy silnik i to podaja normy fabryczne ale w Twoim przypadku to chyba musisz zacząć zbierać na remoncik, chyba że, jak sugerują niektórzy koledzy masz wycieki – wtedy je usuń. Remoncik w tym co masz to musi kosztować.

PostNapisane: 6 mar 2006, 20:58
przez Puhcio
V6 ze względu na budowe przy ostej jeździe spalanie oleju może dość do 0,7 l / 1000 km. (tysiąc)

PostNapisane: 6 mar 2006, 21:36
przez Hazu
to dane z doswiadczenia czy tak podają jakies profesjonalne źródła?

PostNapisane: 6 mar 2006, 21:50
przez Puhcio
Takie są dane producenta.

No i potwierdzają to osoby 'bardziej obeznane" na forum :)