Strona 1 z 1

Gaśnie po odpaleniu

PostNapisane: 28 cze 2016, 15:49
przez osakxd
Witam, mam problem z moim KL. Jak w temacie, zaraz po odpaleniu samochodu gaśnie. Czasami jest tak, że pochodzi chwilę na wyższych obrotach 1800-2100, czasami tak, że koło 1000 się trzyma, a jeszcze innym razem odpalam, wskoczy na ok 2000 i od razu obroty spadają i gaśnie.

Sprawdzając błędy wyskoczyło mi 12, 24 i 41. TPS został wymieniony, wyregulowany na szczelinomierz nadal to samo wszystko. Niestety ruszyłem też śrubę odbojową oraz bypass.

Podsyłam również link jak to wygląda. https://youtu.be/NbTciEASBDw

Czy ktokolwiek ma pomysł co to może być ?

Re: Gaśnie po odpaleniu

PostNapisane: 14 lip 2016, 13:04
przez iparts
Immobiliser jest w tym samochodzie? jeżeli tak, to może być jego wina. Jeżeli nie warto sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu, czy czasami nie będzie do wymiany.

PostNapisane: 15 lip 2016, 20:47
przez KUZAJ
sprawdz aparat zaplonowy i przeplywke. To sa dwa elementy które czesto padają.

PostNapisane: 24 sie 2016, 11:58
przez corpha76lon
osakxd napisał(a):. Niestety ruszyłem też śrubę odbojową oraz bypass.


Wyreguluj obroty, być moze własnie przez to CI gasnie: (skopiowane od GofNet)

"1 Regulacji dokonujemy po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej (po wyłączeiu automatycznego ssania).
2 Na wyłączonym silniku kasujemy ew. błędy ECU – odłączamy akumulator i rozładowujemy układ poprzez wciśnięcie hamulca roboczego na ~20s.
3 Uruchamiamy silnik i włączamy odbironiki, standardowo używane podczas korzystania z auta.
4 Przełączamy ECU w tryb serwisowy – zwieramy styki "TEN i GND w złączu diagnostycznym" (Sokool).
5 Sprawdzamy, czy zapłon jest dobrze ustawiony (przydaje się lampa). Wyjściowo na PB zazwyczaj ustawia się ~+10º.
6 Gdy zapłon będzie (już) OK, to regulujemy śrubą (bypass) na przepustnicy obroty w przedziale ~700-750obr./min..
7 Po odpowiednim ustawieniu wyłączamy silnik i opuszczamy tryb serwisowy.
8 Między trybem serwisowy i roboczym obroty nie powinny się zbytnio różnić. Jeśli tak będzie, jest to oznaka, że silnik został prawidłowo wyregulowany. Jeśli będzie przeciwnie, to znaczy, że regulacja nie jest optymalna (skład mieszanki, zapłon, itp.).
9 Opcionalnie możemy jeszcze sprawdzić, czy ECU nie generuje kodów błędów, wynikających z uszkodzeń jakichś podzespołów."