Strona 1 z 2

Budowa EGR (Silnik KL)

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:36
przez Puhcio
Hej.

Mam do Was pytanie czy EGR do KL'ki z OBD II różni się czymś od EGR'u też do KL'ki ale wspólpracującej z OBD I ?

Pozdrawiam !

Ps. To w miarę pilne :)

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:40
przez tadziol
chodzi ci o różnicę między KL/GE a KL/TA Millenia?

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:43
przez Puhcio
Jednym słowem ... czy EGR z GE\KL będzie pasował do elektroniki TA\KL :)

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:56
przez tadziol
znaczy hm...zawór EGR z czujnikiem położenia?

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:57
przez Puhcio
tadziol napisał(a):znaczy hm...zawór EGR z czujnikiem położenia?


Dokładnie.

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:59
przez tadziol
to te same zawory,nie pamiętam czy montażowo tj.śruby i gabaryty,ale elektrycznie tak

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:02
przez Puhcio
tadziol napisał(a):to te same zawory,nie pamiętam czy montażowo tj.śruby i gabaryty,ale elektrycznie tak


Szukam czegoś, bo u mnie najprawdopodobniej czujnik położenia nawalił .... a cena w ASO jest taka, że moża się ze śmiechu posikać (ponad 1500 zł) :)

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:15
przez tadziol
nawalił??? to rzadko się zdarzało....

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:32
przez Puhcio
Nie działa do końca poprawnie. Na komputerze wywaliło bład czujnika położenia.

Problem jest taki, że CHECK ENGINE się zapala później sam gaśnie i tak w kółko :|

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:36
przez tadziol
na pewno kod czujnika EGR position sensor?
albo przypadkiem EGR boost sensor?

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:39
przez Puhcio
tadziol napisał(a):na pewno kod czujnika EGR position sensor?


Niop dokładnie ten.

EGRPS-OPEN OR SHORT

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:43
przez tadziol
poczekaj do jutra,mam tel. do gościa ,ma ponoć kpl.silnik KL w bytomiu,może opyci czujnik po kosztach

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:49
przez Puhcio
Czekaj bo już teraz zgłupiałaem kompletnie :|

Sprawdziłem w wykazie kodów i coś nie pasi.

Kod – P 1195 to "Barometric Absolute Pressure Sensor"

A "EGR Position Sensor" to ok P 1402.

Poszukam jeszcze raz tego śiwstak i dam znać co i jak.

A byłbym wdzięczy za cenę tego paskudztwa.

tadziol można to u Ciebie pomierzyć, coby się upewnić co jest padnięte ?

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:54
przez tadziol
BAPS?? nie wiem dokładnie ale ten sensor został wyeliminowany po 94 roku...;jutro dam znać..

PostNapisane: 9 sty 2006, 22:57
przez Puhcio
Mam bład w przepisywaniu kodu :P

P 1195 to EGRBS czyli ten Twój

tadziol napisał(a):EGR boost sensor?


Powiedz mi co mam zrobić :)

PostNapisane: 9 sty 2006, 23:27
przez tadziol
ha,ha wiedziałem....EGRBS to syf prawdziwy,a ty byś już kupił EGRPS...

PostNapisane: 9 sty 2006, 23:37
przez tadziol
wymienić kochaniutki,wymienić....EGRBS to taki syf co sprawdza wartość ciśnienia spalin(!) w kolektorze ssącym,w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia ograniczony zostaje czas wtrysku paliwa(gorące spaliny i paliwo podane na zawory ssące są beee..)skrajnym przypadkiem usterki EGRBS jest zawyżenie wartości sygnału wychodzącego do ok.3,5V co powoduje zgaśnięcie silnika i brak możliwości odpalenia.
czujnik EGRBS znajduje się w centralnej części pasa podszybia,połączony jest poprzez zawór BOOST SENSOR CONTROL VALVE do kolektora ssącego....starczy?

PostNapisane: 10 sty 2006, 15:40
przez Puhcio
Hmm, starczy. :)

Mówiłeś, że koleś ma KL na cześci ... mógłbyś podać orientacyjną cześć tego czujnika ? :P

PostNapisane: 10 sty 2006, 22:47
przez tadziol
halo!! ziemia wzywa!! EGRBS występuje tylko w KL/MILLENIA!
w polsce majątek kosztuje,w USA ok.200 USD...

PostNapisane: 10 sty 2006, 22:50
przez Puhcio
Zajeb.....

tadziol chyba wpadnę do Ciebie, by pomierzyć czy to na 100 % to :|

PS. W X9 też to jest ? :|