Strona 1 z 1

Zamienniki komputerów sterujących silnikiem KL

PostNapisane: 29 gru 2005, 18:15
przez Pit
Witam!

Pytanko z cyklu "elektronika KL'ki"

...jakim komputerem sterującym mogę zamienić komputer o oznaczeniu KL-05? Padło cholerstwo i ciężko dostać identyczny. Mam dojście do KL-07, KL-59 i KL-01 (wszystkie od KL'ki oczywiście)

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 29 gru 2005, 18:28
przez tremba
Dodam pytanie w nieco innej formie: czy mozna tam wstawic komputer programowalny, tzn. zeby mozna bylo sobie zmieniac zarzadzanie silnikiem zaleznie od upodoban? Szkoda Potrek ze Ci padlo ale czy na 100%? Mi w motocyklu tez tak sie stalo (opinia serwisu), a wine ponosilo kiepskie polaczenie na stykach. Pomajtalem nieco wtyczkami i wszystko zaczelo grac normalnie. Swoja droga to wole chyba silniki bez elektroniki, wydaje mi sie(przynajmniej mi :P ) ze troche sie na tym znam, a przynajmniej mam jakis wplyw poprzez regulacje. Wydaje mi sie ze KL-ki zaleznie od rocznika roznily sie nieco systemami zarzadzania, tak mi sie gdzies obilo ale nie mam rzetelnej wiedzy w tym temacie :( .

PostNapisane: 29 gru 2005, 18:31
przez Pit
tremba napisał(a):Szkoda Potrek ze Ci padlo ale czy na 100%?

niestety 100% Trembuś :| Zajmuje się tym najsławniejszy elektronik samochodowy w "Grodzie nad Brdą" :) Jestem dobrej myśli, jak podmianka będzie możliwa do za parę dni będę śmigał Mazdeczką... :]

PostNapisane: 30 gru 2005, 23:24
przez newbie
niestety 100%


...informuj o przebiegu prac...jestem ciekaw finału przy tak obiecującej diagnozie

PostNapisane: 30 gru 2005, 23:30
przez Pit
Komputerek naprawiony, poskładany, zaplombowany, 6 m-cy gwarancji. Wymieniony w nim jakiś driver, czy coś takiego. Nie udało mi się znaleźć KL-05, więc zdecydowałem się na naprawę u ludzi zajmujących się takim właśnie fachem. Objawy jakie miałem to pojawienie się masy zamiast napięcia dodatniego na przewodzie sterującym jednym z wtryskiwaczy...

PostNapisane: 2 sty 2006, 16:20
przez b2
Piotruś jakie koszty? kto to robił?

PostNapisane: 2 sty 2006, 17:12
przez tomekrvf
Piotruś napisał(a):Objawy jakie miałem to pojawienie się masy zamiast napięcia dodatniego na przewodzie sterującym jednym z wtryskiwaczy...

Coś nie tak... Wtryski sterowane są masą z PCM a zasilane z wspólnego plusa z MAIN RELAY. Może pojawiał się plus na PCM?

PostNapisane: 2 sty 2006, 17:28
przez Pit
b2 napisał(a):Piotruś jakie koszty? kto to robił?

Śliwiński (325 88 47)

tomekrvf napisał(a):Coś nie tak... Wtryski sterowane są masą z PCM a zasilane z wspólnego plusa z MAIN RELAY. Może pojawiał się plus na PCM?

...oszzz cholender. W sumie to byłem przy diagnozie i dokładnie przypatrywałem się poczynaniom fachowca... Do każdej listwy wtrysków dochodzi kostka z 4-oma przewodami. Myślałem, że 3 to plusy i jedna masa... widocznie jest odwrotnie :)

PostNapisane: 2 sty 2006, 18:07
przez Fiveopac
Piotruś napisał(a):Objawy jakie miałem to pojawienie się masy zamiast napięcia dodatniego na przewodzie sterującym jednym z wtryskiwaczy...

Nosz w morde jeża strzelił, kumpel w calibrze ma teraz identyczny motyw! Tez w Vłce, chyba jakas epidemia, qrde ide wydlubac swoj komputer i zamknac w izolatce.
Ciesze ze znowu twoja bestia znowu grasuje po naszych ulicach :)

PostNapisane: 2 sty 2006, 19:14
przez tomekrvf
Piotruś napisał(a):Do każdej listwy wtrysków dochodzi kostka z 4-oma przewodami. Myślałem, że 3 to plusy i jedna masa... widocznie jest odwrotnie

Sterowanie masą jest bezpieczne. Kiedy masz przejście przewodu sterującego do masy to nie spalisz PCM. Stąd powszechnie używa się sterowania załączaniem masy przez ECU, PCM, bla bla bla....