Cześć.
Mam dziwny problem z popychaczami w V6. Odpalam zimny silnik pracują cicho i tak jest dopóki silnik się nagrzeje. Im cieplejszy to mocniej stuka, gdy jest rozgrzany do temperatury roboczej lub po pałowaniu stuka coś z głowicy pod kolektorem. Pojedyńcze stukanie, które pojawia się tylko na gorącym silniku. Stawiałem na sprężynkę i zaworek w pompie oleju, silnik stary i podobno była tam właśnie wada, lecz niestety sprężynka była prawie że jak nowa a zaworek posiadał tylko lekkie zarysowania. Wymiana nic nie pomogła. Coś jeszcze mogę zdziałać oprócz dostania się do popychaczy i ich wymiany? Myślałem że może któryś kanał olejowy jest przytkany nagarem lub kawałkiem silikonu i czy zrobić płukankę silnika, ponieważ jak doleje oleju ponad max to czasami nie stuka. A nie chciałbym na razie znów zwalać pokrywy zaworów..
Silnik KL 2.5 V6 z Mazdy 626 rok silnika 91-92.
Olej valvoline maxlife 10W40 wlany pod max,
kompresja po 13-14 bar
Jeśli jednak okaże się że musze wymienić ten popychacz to jak sprawdzić który to dokładnie robi hałas? i czy do ich wymiany trzeba ściągać wałki oraz rozpinać rozrząd? Właśnie tego najbardziej chciałbym uniknąć.
Wątków było pełno, czytałem również te najbardziej obszerne i podobnego przypadku nie znalazłem, za to natknąłem się na rożne głupoty
Stukot popychaczy V6 po raz kolejny
Strona 1 z 1
Miałem dokładnie to samo w 1.6 DOHC parę dni temu. Przewertowałem zagraniczne fora Mazdy MX-5, bo w wersjach NA 1.6 mieli ten sam silnik z hydropopychaczami. Wniosek był taki, żeby zmienić olej na bardziej lepki w wyższych temperaturach. Też jeździłem na Valvoline 10W40 dopóki nie wystąpiło stukanie. Teraz zalałem Valvoline 5W50 i jest cisza nawet po ostrym deptaniu. Chodzi o to, że popychacze są już zużyte i rozgrzany olej robi się za rzadki, żeby utrzymać ciśnienie w popychaczu. Sprawdzisz który to, ściągając pokrywę po ostrym rozgrzaniu silnika. Jeśli naciśniesz na popychacz i będzie twardy to jest OK. Jak miękki, to znaczy, że nie trzyma ciśnienia i on stuka. Wymienić je można tylko po wyjęciu wałków, bo są dokładnie pod nimi. Powodzenia
- Od: 20 gru 2009, 14:30
- Posty: 33
- Skąd: Aleksandrów Łódzki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 1992
Istnieć, istnieją a i tak nic w nich pożytecznego znaleźć nie można. Żadnych konkretów tylko ogólniki, ale jak do kosza to niech idzie do kosza, trzeba radzić sobie samemu
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Sory bardzo regulamin i mnie obowiązuje i nic innego poradzić nie mogę. Skoro tam nikt nic nie napisał ciekawego to i w tym nowym nikt nie dopisze nic. Dopisz się do już istniejącego i czekaj, a może ktoś napisze Ci szczegółowy opis usterki i sposoby jej usunięcia.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Skoro nie poszedł do kosza to odgrzeje kotleta.
A jakie popychacze polecacie do KL-a koszt specjalnie nie gra roli, byle by nie jakiś chińczyk, moze być oryginał byle by nie ze źródła "ASO" bo ceny kosmos. Jakieś opinie na temat INA ?
A jakie popychacze polecacie do KL-a koszt specjalnie nie gra roli, byle by nie jakiś chińczyk, moze być oryginał byle by nie ze źródła "ASO" bo ceny kosmos. Jakieś opinie na temat INA ?
- Od: 3 gru 2013, 12:23
- Posty: 8
- Auto: Ford Probe GT '94 2.5 V6
witek napisał(a):Olej valvoline maxlife 10W40 wlany pod max
jak jeździsz na 10W to nie zmieniaj na 5W tylko zalej np. kanadyjskiego Durona który jest bardziej gęsty a jest również 10W
Przed kontaktem ze mną skonsultuj się ze swoim lekarzem lub farmaceutą gdyż każda rozmowa nie właściwie przeprowadzona zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu
Dzięki
Chociaż myślałem nad 10w60 VR1 Valvoline, dużo ludzi mi go polecało do pałowania.
Silnik w miarę chodzi do tej pory, tylko ciągle stuka po rozgrzaniu. I to dość głośno z tych głowic W planach mam już wytarganie głowic, zamontowanie innych zrobionych i wymiane lub sprawdzenia pompy oleju
Chociaż myślałem nad 10w60 VR1 Valvoline, dużo ludzi mi go polecało do pałowania.
Silnik w miarę chodzi do tej pory, tylko ciągle stuka po rozgrzaniu. I to dość głośno z tych głowic W planach mam już wytarganie głowic, zamontowanie innych zrobionych i wymiane lub sprawdzenia pompy oleju
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6