Stukot popychaczy V6 po raz kolejny

Postprzez witek » 6 lip 2014, 15:22

Cześć.

Mam dziwny problem z popychaczami w V6. Odpalam zimny silnik pracują cicho i tak jest dopóki silnik się nagrzeje. Im cieplejszy to mocniej stuka, gdy jest rozgrzany do temperatury roboczej lub po pałowaniu stuka coś z głowicy pod kolektorem. Pojedyńcze stukanie, które pojawia się tylko na gorącym silniku. Stawiałem na sprężynkę i zaworek w pompie oleju, silnik stary i podobno była tam właśnie wada, lecz niestety sprężynka była prawie że jak nowa a zaworek posiadał tylko lekkie zarysowania. Wymiana nic nie pomogła. Coś jeszcze mogę zdziałać oprócz dostania się do popychaczy i ich wymiany? Myślałem że może któryś kanał olejowy jest przytkany nagarem lub kawałkiem silikonu i czy zrobić płukankę silnika, ponieważ jak doleje oleju ponad max to czasami nie stuka. A nie chciałbym na razie znów zwalać pokrywy zaworów..

Silnik KL 2.5 V6 z Mazdy 626 rok silnika 91-92.

Olej valvoline maxlife 10W40 wlany pod max,

kompresja po 13-14 bar

Jeśli jednak okaże się że musze wymienić ten popychacz to jak sprawdzić który to dokładnie robi hałas? i czy do ich wymiany trzeba ściągać wałki oraz rozpinać rozrząd? Właśnie tego najbardziej chciałbym uniknąć.

Wątków było pełno, czytałem również te najbardziej obszerne i podobnego przypadku nie znalazłem, za to natknąłem się na rożne głupoty :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez drataj » 7 lip 2014, 15:55

Miałem dokładnie to samo w 1.6 DOHC parę dni temu. Przewertowałem zagraniczne fora Mazdy MX-5, bo w wersjach NA 1.6 mieli ten sam silnik z hydropopychaczami. Wniosek był taki, żeby zmienić olej na bardziej lepki w wyższych temperaturach. Też jeździłem na Valvoline 10W40 dopóki nie wystąpiło stukanie. Teraz zalałem Valvoline 5W50 i jest cisza nawet po ostrym deptaniu. Chodzi o to, że popychacze są już zużyte i rozgrzany olej robi się za rzadki, żeby utrzymać ciśnienie w popychaczu. Sprawdzisz który to, ściągając pokrywę po ostrym rozgrzaniu silnika. Jeśli naciśniesz na popychacz i będzie twardy to jest OK. Jak miękki, to znaczy, że nie trzyma ciśnienia i on stuka. Wymienić je można tylko po wyjęciu wałków, bo są dokładnie pod nimi. Powodzenia :)
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2009, 14:30
Posty: 33
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 1992

Postprzez noxes » 9 lip 2014, 12:21

Podobne tematy już istnieją więc proszę się tam dopisać. Temat idzie do kosza.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez witek » 9 lip 2014, 19:44

Istnieć, istnieją a i tak nic w nich pożytecznego znaleźć nie można. Żadnych konkretów tylko ogólniki, ale jak do kosza to niech idzie do kosza, trzeba radzić sobie samemu :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez noxes » 9 lip 2014, 23:18

Sory bardzo regulamin i mnie obowiązuje i nic innego poradzić nie mogę. Skoro tam nikt nic nie napisał ciekawego to i w tym nowym nikt nie dopisze nic. Dopisz się do już istniejącego i czekaj, a może ktoś napisze Ci szczegółowy opis usterki i sposoby jej usunięcia. :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Romas » 18 sty 2015, 20:13

Skoro nie poszedł do kosza to odgrzeje kotleta.
A jakie popychacze polecacie do KL-a koszt specjalnie nie gra roli, byle by nie jakiś chińczyk, moze być oryginał byle by nie ze źródła "ASO" bo ceny kosmos. Jakieś opinie na temat INA ?
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 12:23
Posty: 8
Auto: Ford Probe GT '94 2.5 V6

Postprzez Zdravko » 6 lut 2015, 21:20

witek napisał(a):Olej valvoline maxlife 10W40 wlany pod max


jak jeździsz na 10W to nie zmieniaj na 5W tylko zalej np. kanadyjskiego Durona który jest bardziej gęsty a jest również 10W
Przed kontaktem ze mną skonsultuj się ze swoim lekarzem lub farmaceutą gdyż każda rozmowa nie właściwie przeprowadzona zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu
Yupikajej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2011, 20:41
Posty: 567 (63/28)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-6 1992r
Był: 2.5 V6 24V 165(?)km GE-KLDE (R.I.P.)
Teraz: 2.5 V6 24V 185km
GE-KLZE

Postprzez witek » 28 lut 2015, 11:42

Dzięki <spoko>

Chociaż myślałem nad 10w60 VR1 Valvoline, dużo ludzi mi go polecało do pałowania.

Silnik w miarę chodzi do tej pory, tylko ciągle stuka po rozgrzaniu. I to dość głośno z tych głowic :) W planach mam już wytarganie głowic, zamontowanie innych zrobionych i wymiane lub sprawdzenia pompy oleju :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6