626 GE 2.5 v6 – Jak polepszyć osiągi silnika
Witam Klubowiczów.
Jestem posiadaczem Mazdy 626 GE z silnikiem v6 chciałem się dowiedzieć czy można coś poprawić w osiągach(mocy) tych silników nie niszcząc tak fajnej jednostki.
pozdrawiam
Jestem posiadaczem Mazdy 626 GE z silnikiem v6 chciałem się dowiedzieć czy można coś poprawić w osiągach(mocy) tych silników nie niszcząc tak fajnej jednostki.
pozdrawiam
-
kefaso
Na początek to doprowadź wszystko do odpowiedniego stanu to moc wróci
Sprawdź błędy.
Ile kasy byś chciał włożyć i o jakim przyroście mocy myślisz?
Ile kasy byś chciał włożyć i o jakim przyroście mocy myślisz?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Najpierw wrzuc zdjecia do dzialu Nasze Mazdy, a potem zrob tak, jak pisza koledzy wyzej. Silnik musi byc w dobrym stanie, zeby myslec o dalszych modyfikacjach. Przed ewentualnymi zmianami podjedz na hamownie i sprawdz rzeczywista moc/moment.
Na Twoje szczescie do tego silnika jest mnostwo mozliwosci podniesienia jego mocy
Pozdrawiam,
voytecku.
Na Twoje szczescie do tego silnika jest mnostwo mozliwosci podniesienia jego mocy
Pozdrawiam,
voytecku.
Nie oplaca ci sie KL-ZE bez pomyslow rozwoju tego silnika ... kl ze 23 konie wiecej produkuje wiec jak dla mnie strata kasy na wywalenie w silnik..
Ogolnie bez turbo badz kompresora to duzo nie uzyskasz
Mi udalo sie wytargac kilka koni poprzez spory naklad kasy a mianowicie tak to wyglada i realne moce ktore daje..
Filtr stozkowy kompletny dolot 250 zl moc ? 1-3 konie (dziewk fajny
Sportowy filtr oleju KnN( tyle co nic
ale jest cena 55 zl)
Dobry olej silnikowy (cena zalezy od producenta)
Kolektor sportowy w twoim przypadku 6-3-1 (poprawa akustyki i mocy o 5 koni ale bezskuteczny jak calego wylotu nie zrobi sie 850 zl )
Brak katalizatora wstawiamy strumiennice (250 zl) pozniej srodkowy Glasspack np
(pelotowka 300 zl ) do tego koncowy sredni przelot zeby nam dowodu nie zabrali i w miare cicho 350 zl calos daje z 10 koni..
Zmiana skrzyni biegow ( wybor przyspieszenie czy v max ) .....
Zmiana ustawien komputera i wystrojenie pojazdu lacznie uzyskasz.
Swiece kable ( zalezy jakie firmy 500 zl
1-2 konie
Ogolnie naklad kilku tysi nie daje nam takich fajnych efektow jak pisali i zapewniali producenci niektorych elementow....
Paliwo mozesz zalac na poczatek caly bak 100 oktankow
to masz juz z 5 koni
za niewielkim nakladem
ja wydajac 2500 zl uzyskalem kilka koni ok 10-16 max
a wiec naklad 5000-8000 pln da ci porzadane efekty
a tak nie lodz sie ze bedzie rakieta za nakladem 1000 pln...
Poprawisz spalanie i charakretystyke pracy silnika na plsu:) spalanie spadnie i do znacznie
u mnie z 10 l na trasie (od kupna zlomu ;p ) po 6.3L przy tej samej jedzie . pozdrawiam
Ogolnie bez turbo badz kompresora to duzo nie uzyskasz
Mi udalo sie wytargac kilka koni poprzez spory naklad kasy a mianowicie tak to wyglada i realne moce ktore daje..
Filtr stozkowy kompletny dolot 250 zl moc ? 1-3 konie (dziewk fajny

Sportowy filtr oleju KnN( tyle co nic
Dobry olej silnikowy (cena zalezy od producenta)
Kolektor sportowy w twoim przypadku 6-3-1 (poprawa akustyki i mocy o 5 koni ale bezskuteczny jak calego wylotu nie zrobi sie 850 zl )
Brak katalizatora wstawiamy strumiennice (250 zl) pozniej srodkowy Glasspack np
Zmiana skrzyni biegow ( wybor przyspieszenie czy v max ) .....
Zmiana ustawien komputera i wystrojenie pojazdu lacznie uzyskasz.
Swiece kable ( zalezy jakie firmy 500 zl
Ogolnie naklad kilku tysi nie daje nam takich fajnych efektow jak pisali i zapewniali producenci niektorych elementow....
Paliwo mozesz zalac na poczatek caly bak 100 oktankow
ja wydajac 2500 zl uzyskalem kilka koni ok 10-16 max
a wiec naklad 5000-8000 pln da ci porzadane efekty
Poprawisz spalanie i charakretystyke pracy silnika na plsu:) spalanie spadnie i do znacznie
szumki44 napisał(a):a wiec naklad 5000-8000 pln da ci porzadane efekty
Ciekawe jakie?
sam silnik klze 3 tysie
Turbo to koszta 10tysi oczywiście cena uzależniona od elementów.
za 5-8 tysi to tylko klze 200KM no i do tego możliwe że dolot i wydech
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):Turbo to koszta 10tysi oczywiście cena uzależniona od elementów.
Od takiego zestawu mozna zaczac, to sporo mniej niz 10K. KLIK!
Chyba People_Hate_Me w dziale Projekty montuje cos podobnego w swoim FSie, trzeba tylko poczekac na efekty.
Tylko przy drastycznym przyroscie mocy konieczne beda juz mocniejsze elementy w silniku.
Pozdrawiam,
voytecku.
Ostatnio edytowano 9 gru 2012, 22:27 przez voytecku, łącznie edytowano 1 raz
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Chyba janisz zaturbił auto za nieco poniżej 2 tys zł 
Szumki powiedz mi co ma filtr oleju do osiągów?
Szumki powiedz mi co ma filtr oleju do osiągów?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
a jakie oprócz turbo i kompresora?voytecku napisał(a):Na Twoje szczescie do tego silnika jest mnostwo mozliwosci podniesienia jego mocy
Sam planuje zrobić wydech,założyłem nawet odpowiedni temat ale zero odp.
Co można jeszcze poprawić oprócz wydechu dolotu?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
noxes napisał(a):hmm ciekawa propozycja
Niedawno byl jeszcze zestaw pod twin-turbo za $999
Beny napisał(a):Sam planuje zrobić wydech,założyłem nawet odpowiedni temat ale zero odp.
Co można jeszcze poprawić oprócz wydechu dolotu?
Mozesz zaczac od tych kolektorow 6-2-1 i pod nie modyfikowac caly wydech. Kupilem je sobie, ale od srodkowego tlumika mam jeszcze wydech z FSa, wiec nie wiem jeszcze, jak to bedzie dzialac po zrobieniu calego wydechu.
Mozna pomyslec o kolektorze od KLZE plus przeplywomierz z KJ (jest chyba wiekszy od KL. Kiedys mialem przeplywomierz z KL w FS i dalo sie odczuc roznice) i wtryski z KJ oraz jakis dobry dolot powietrza, a wszystko odpowiednio wystrojone.
Pozdrawiam,
voytecku.
Przeciez napisalem ze filtr oleju nic nie daje mocy
ale zabezpieczy silnik przez wydajniejszy przeplyw oleju
ale to tylko jak ktos kreci ponad czerwona kreske przy odblokowanej blokadzie (albo na LPG
)
Noxex kurde napisalem ze nie ma sensu brac KL-ZE bo to smiec a nie silnik a wszyscy sie tym podniecaja ... to ja zamast tego smiecia wole wsadzic kompresor badz turbo .
Pozatym internet jest teraz dostepny i sklepy internetowe tez wiec mozna sciagac praktycznie wszystkie elementy nawet z Abudabii jak ktos sie uprze..... 8000 PLN da efekty.
Pozatym w 3 miescie montuja tak zwane Soft turbo za 8000pln spokojnie ktore daje nam 50 koni bez wiekszej ingerencji w silnik.
Co do wydechow jak wspomnialem ja budowalem to pod walory AKUSTYCZNE
i tym sie kieruje w tym totez modyfikacjach mechanicznych ... (oprocz skrzyni biegow).. Bez konkretnych pieniedzy wiele nie zyskamy taka prawda..
Chcesz miec ladny dzwiek montuj DOLOT + Wylot to da fajny efekt;) i kilak konikow..
Zreszta wsadzic turbo to pikus wystroic to juz cena 1000pln zeby nie stopilo nam słoików
(Tłoków)

Noxex kurde napisalem ze nie ma sensu brac KL-ZE bo to smiec a nie silnik a wszyscy sie tym podniecaja ... to ja zamast tego smiecia wole wsadzic kompresor badz turbo .
Pozatym internet jest teraz dostepny i sklepy internetowe tez wiec mozna sciagac praktycznie wszystkie elementy nawet z Abudabii jak ktos sie uprze..... 8000 PLN da efekty.
Pozatym w 3 miescie montuja tak zwane Soft turbo za 8000pln spokojnie ktore daje nam 50 koni bez wiekszej ingerencji w silnik.
Co do wydechow jak wspomnialem ja budowalem to pod walory AKUSTYCZNE

Chcesz miec ladny dzwiek montuj DOLOT + Wylot to da fajny efekt;) i kilak konikow..
Zreszta wsadzic turbo to pikus wystroic to juz cena 1000pln zeby nie stopilo nam słoików
Zgadzam się
Wolałbym pakować turbo do klde niż męczyć się z klze
kefaso możesz także założyć instalację podtlenku azotu... i tutaj chyba stosunek ilości przyrostu kucy do ceny jest najbardziej korzystny, ale z tych mułów nie będziesz korzystał cały czas, a poza tym gaz się szybko kończy.
Długo o tym myślałem i jakbym wtedy miał kasę to już dawno bym śmigał na N2O...
kefaso możesz także założyć instalację podtlenku azotu... i tutaj chyba stosunek ilości przyrostu kucy do ceny jest najbardziej korzystny, ale z tych mułów nie będziesz korzystał cały czas, a poza tym gaz się szybko kończy.
Długo o tym myślałem i jakbym wtedy miał kasę to już dawno bym śmigał na N2O...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Ja też coś powiem
Głowice i wałki KL-ZE, kolektor ZE, sterownik ZE. Tylko taka jest różnica.
Jak chcesz wrażeń to przywieź kanadyjska wersje Forda Probe z silnikiem 2.5 KL-ZET. Są takie auta ale to rzadkość, lepiej go nie rozbierać tylko po prostu mieć
a do tego lepsze prowadzenie niż 626 gwarantowane w pakiecie hehe.
Wg mnie do rodzinnego auta jakim jest 626 wystarczy seryjna moc i troche zadbać o silnik, swiece kable, syntetyczny olej, zeby nie lalo się z niego, no i sprawne podciśnienia. Okaże się ze mocy jest dosc i spalanie nie jest kosmiczne
Jak chcesz wrażeń to przywieź kanadyjska wersje Forda Probe z silnikiem 2.5 KL-ZET. Są takie auta ale to rzadkość, lepiej go nie rozbierać tylko po prostu mieć
Wg mnie do rodzinnego auta jakim jest 626 wystarczy seryjna moc i troche zadbać o silnik, swiece kable, syntetyczny olej, zeby nie lalo się z niego, no i sprawne podciśnienia. Okaże się ze mocy jest dosc i spalanie nie jest kosmiczne
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A ja uważam, że jak chce się mieć moc to trzeba pomyśleć na samym początku, dobrze się zastanowić i kupić auto z większą mocą, a nie później kombinować i rzeźbić 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Silnik KL-ZE to najłaniejsza bajka mazdy :} kazdy co go ma powie ze wykreca 180 koni srednio o 200 to sie nie marzy nawet
Pozatym popieram KamilaSpidera. Chcesz mocy kup na poczatku autko z moca
(wychodzi taniej)
I tak zaloze sie ze szukasz kompromisu miedzy moca a spalaniem. Wiec jest fajna zasada
moc =spalanie
ktorej nie da rady oszukac.
1 Co zajmij sie odmuleniem autka spradzw go na hamowni
ile masz a ile zdechlo przywroc silnik do seryjnych parametrow a napewno poczujesz roznice. mi sie udalo wykrzesac serie
116 koni pozniej zaczelem sie bawiec ale sam powrot do serii daje duzo wiecej niz sie oczekiwalo .
Pozatym popieram KamilaSpidera. Chcesz mocy kup na poczatku autko z moca
I tak zaloze sie ze szukasz kompromisu miedzy moca a spalaniem. Wiec jest fajna zasada
ktorej nie da rady oszukac.
1 Co zajmij sie odmuleniem autka spradzw go na hamowni
Tobie chyba najwięcej dało odblokowanie zapieczonych hamulców w tym aucie
Można także wywalić wszystko co zbędne z auta i też będzie lepiej szło. Myślę, że jakby 626 wypruł dokładnie i wstawił szyby z poliwęglanu to by od razu poczuł różnicę.

Można także wywalić wszystko co zbędne z auta i też będzie lepiej szło. Myślę, że jakby 626 wypruł dokładnie i wstawił szyby z poliwęglanu to by od razu poczuł różnicę.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Dzięki za całą burzę mózgów ,bo teraz wiem od czego zacząć,
na wiosnę sprawdzę na hamowni,ale powiem szczerze chyba
z mocą jest o.k bo nawet na LPG radzę sobie z większością niemiaszków
a i kolega z alfą V6 200km troszkę się zdziwił.
pozdrawiam
na wiosnę sprawdzę na hamowni,ale powiem szczerze chyba
z mocą jest o.k bo nawet na LPG radzę sobie z większością niemiaszków
a i kolega z alfą V6 200km troszkę się zdziwił.
pozdrawiam
-
kefaso
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6