626 GE 2.5 v6 – Jak polepszyć osiągi silnika

Postprzez kefaso » 9 gru 2012, 17:23

Witam Klubowiczów.
Jestem posiadaczem Mazdy 626 GE z silnikiem v6 chciałem się dowiedzieć czy można coś poprawić w osiągach(mocy) tych silników nie niszcząc tak fajnej jednostki.
pozdrawiam
kefaso
 

Postprzez kamilspider » 9 gru 2012, 17:38

Na początek to doprowadź wszystko do odpowiedniego stanu to moc wróci ;) Sprawdź błędy.
Ile kasy byś chciał włożyć i o jakim przyroście mocy myślisz?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 9 gru 2012, 18:21

Zmień na KLZE, a później pomyśl o turbo.
Ewentualnie zakuj tego i montuj turbo
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez voytecku » 9 gru 2012, 20:19

Najpierw wrzuc zdjecia do dzialu Nasze Mazdy, a potem zrob tak, jak pisza koledzy wyzej. Silnik musi byc w dobrym stanie, zeby myslec o dalszych modyfikacjach. Przed ewentualnymi zmianami podjedz na hamownie i sprawdz rzeczywista moc/moment.

Na Twoje szczescie do tego silnika jest mnostwo mozliwosci podniesienia jego mocy :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez szumki44 » 9 gru 2012, 21:43

Nie oplaca ci sie KL-ZE bez pomyslow rozwoju tego silnika ... kl ze 23 konie wiecej produkuje wiec jak dla mnie strata kasy na wywalenie w silnik..

Ogolnie bez turbo badz kompresora to duzo nie uzyskasz
Mi udalo sie wytargac kilka koni poprzez spory naklad kasy a mianowicie tak to wyglada i realne moce ktore daje..
Filtr stozkowy kompletny dolot 250 zl moc ? 1-3 konie (dziewk fajny <spoko>
Sportowy filtr oleju KnN( tyle co nic :D ale jest cena 55 zl)
Dobry olej silnikowy (cena zalezy od producenta)

Kolektor sportowy w twoim przypadku 6-3-1 (poprawa akustyki i mocy o 5 koni ale bezskuteczny jak calego wylotu nie zrobi sie 850 zl )
Brak katalizatora wstawiamy strumiennice (250 zl) pozniej srodkowy Glasspack np :) (pelotowka 300 zl ) do tego koncowy sredni przelot zeby nam dowodu nie zabrali i w miare cicho 350 zl calos daje z 10 koni..

Zmiana skrzyni biegow ( wybor przyspieszenie czy v max ) .....

Zmiana ustawien komputera i wystrojenie pojazdu lacznie uzyskasz.
Swiece kable ( zalezy jakie firmy 500 zl :) 1-2 konie
Ogolnie naklad kilku tysi nie daje nam takich fajnych efektow jak pisali i zapewniali producenci niektorych elementow....

Paliwo mozesz zalac na poczatek caly bak 100 oktankow :) to masz juz z 5 koni :) za niewielkim nakladem :D

ja wydajac 2500 zl uzyskalem kilka koni ok 10-16 max :)

a wiec naklad 5000-8000 pln da ci porzadane efekty :) a tak nie lodz sie ze bedzie rakieta za nakladem 1000 pln...

Poprawisz spalanie i charakretystyke pracy silnika na plsu:) spalanie spadnie i do znacznie :) u mnie z 10 l na trasie (od kupna zlomu ;p ) po 6.3L przy tej samej jedzie . pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 9 gru 2012, 22:15

szumki44 napisał(a):a wiec naklad 5000-8000 pln da ci porzadane efekty

Ciekawe jakie?
sam silnik klze 3 tysie
Turbo to koszta 10tysi oczywiście cena uzależniona od elementów.
za 5-8 tysi to tylko klze 200KM no i do tego możliwe że dolot i wydech
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez voytecku » 9 gru 2012, 22:24

noxes napisał(a):Turbo to koszta 10tysi oczywiście cena uzależniona od elementów.

Od takiego zestawu mozna zaczac, to sporo mniej niz 10K. KLIK!

Chyba People_Hate_Me w dziale Projekty montuje cos podobnego w swoim FSie, trzeba tylko poczekac na efekty.

Tylko przy drastycznym przyroscie mocy konieczne beda juz mocniejsze elementy w silniku.

Pozdrawiam,
voytecku.
Ostatnio edytowano 9 gru 2012, 22:27 przez voytecku, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Szyna » 9 gru 2012, 22:25

Tutaj znajdziecie wiele odpowiedzi na wasze pytania ;)
viewforum.php?f=102
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez kamilspider » 9 gru 2012, 22:39

Chyba janisz zaturbił auto za nieco poniżej 2 tys zł :D
Szumki powiedz mi co ma filtr oleju do osiągów?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 9 gru 2012, 22:55

voytecku napisał(a):Od takiego zestawu mozna zaczac, to sporo mniej niz 10K. KLIK!

hmm ciekawa propozycja :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Beny » 9 gru 2012, 23:01

voytecku napisał(a):Na Twoje szczescie do tego silnika jest mnostwo mozliwosci podniesienia jego mocy
a jakie oprócz turbo i kompresora?
Sam planuje zrobić wydech,założyłem nawet odpowiedni temat ale zero odp.
Co można jeszcze poprawić oprócz wydechu dolotu?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez voytecku » 10 gru 2012, 00:06

noxes napisał(a):hmm ciekawa propozycja

Niedawno byl jeszcze zestaw pod twin-turbo za $999 :)

Beny napisał(a):Sam planuje zrobić wydech,założyłem nawet odpowiedni temat ale zero odp.
Co można jeszcze poprawić oprócz wydechu dolotu?

Mozesz zaczac od tych kolektorow 6-2-1 i pod nie modyfikowac caly wydech. Kupilem je sobie, ale od srodkowego tlumika mam jeszcze wydech z FSa, wiec nie wiem jeszcze, jak to bedzie dzialac po zrobieniu calego wydechu.

Mozna pomyslec o kolektorze od KLZE plus przeplywomierz z KJ (jest chyba wiekszy od KL. Kiedys mialem przeplywomierz z KL w FS i dalo sie odczuc roznice) i wtryski z KJ oraz jakis dobry dolot powietrza, a wszystko odpowiednio wystrojone.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez szumki44 » 10 gru 2012, 00:53

Przeciez napisalem ze filtr oleju nic nie daje mocy :) ale zabezpieczy silnik przez wydajniejszy przeplyw oleju :) ale to tylko jak ktos kreci ponad czerwona kreske przy odblokowanej blokadzie (albo na LPG hahaha )

Noxex kurde napisalem ze nie ma sensu brac KL-ZE bo to smiec a nie silnik a wszyscy sie tym podniecaja ... to ja zamast tego smiecia wole wsadzic kompresor badz turbo .

Pozatym internet jest teraz dostepny i sklepy internetowe tez wiec mozna sciagac praktycznie wszystkie elementy nawet z Abudabii jak ktos sie uprze..... 8000 PLN da efekty.
Pozatym w 3 miescie montuja tak zwane Soft turbo za 8000pln spokojnie ktore daje nam 50 koni bez wiekszej ingerencji w silnik.

Co do wydechow jak wspomnialem ja budowalem to pod walory AKUSTYCZNE !! i tym sie kieruje w tym totez modyfikacjach mechanicznych ... (oprocz skrzyni biegow).. Bez konkretnych pieniedzy wiele nie zyskamy taka prawda..

Chcesz miec ladny dzwiek montuj DOLOT + Wylot to da fajny efekt;) i kilak konikow..

Zreszta wsadzic turbo to pikus wystroic to juz cena 1000pln zeby nie stopilo nam słoików :D(Tłoków)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 10 gru 2012, 01:09

Zgadzam się :D Wolałbym pakować turbo do klde niż męczyć się z klze ;P
kefaso możesz także założyć instalację podtlenku azotu... i tutaj chyba stosunek ilości przyrostu kucy do ceny jest najbardziej korzystny, ale z tych mułów nie będziesz korzystał cały czas, a poza tym gaz się szybko kończy.
Długo o tym myślałem i jakbym wtedy miał kasę to już dawno bym śmigał na N2O...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 10 gru 2012, 08:55

szumki rozumiem że przetestowałes już silniki klze skoro masz taka opinie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ProboszczV6 » 10 gru 2012, 10:56

Ja też coś powiem :P Głowice i wałki KL-ZE, kolektor ZE, sterownik ZE. Tylko taka jest różnica.
Jak chcesz wrażeń to przywieź kanadyjska wersje Forda Probe z silnikiem 2.5 KL-ZET. Są takie auta ale to rzadkość, lepiej go nie rozbierać tylko po prostu mieć :) a do tego lepsze prowadzenie niż 626 gwarantowane w pakiecie hehe.
Wg mnie do rodzinnego auta jakim jest 626 wystarczy seryjna moc i troche zadbać o silnik, swiece kable, syntetyczny olej, zeby nie lalo się z niego, no i sprawne podciśnienia. Okaże się ze mocy jest dosc i spalanie nie jest kosmiczne :)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilspider » 10 gru 2012, 11:04

A ja uważam, że jak chce się mieć moc to trzeba pomyśleć na samym początku, dobrze się zastanowić i kupić auto z większą mocą, a nie później kombinować i rzeźbić ;P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 10 gru 2012, 11:19

Silnik KL-ZE to najłaniejsza bajka mazdy :} kazdy co go ma powie ze wykreca 180 koni srednio o 200 to sie nie marzy nawet :)

Pozatym popieram KamilaSpidera. Chcesz mocy kup na poczatku autko z moca :) (wychodzi taniej)

I tak zaloze sie ze szukasz kompromisu miedzy moca a spalaniem. Wiec jest fajna zasada :D moc =spalanie
ktorej nie da rady oszukac.

1 Co zajmij sie odmuleniem autka spradzw go na hamowni :) ile masz a ile zdechlo przywroc silnik do seryjnych parametrow a napewno poczujesz roznice. mi sie udalo wykrzesac serie :) 116 koni pozniej zaczelem sie bawiec ale sam powrot do serii daje duzo wiecej niz sie oczekiwalo .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 10 gru 2012, 11:36

Tobie chyba najwięcej dało odblokowanie zapieczonych hamulców w tym aucie hahaha
Można także wywalić wszystko co zbędne z auta i też będzie lepiej szło. Myślę, że jakby 626 wypruł dokładnie i wstawił szyby z poliwęglanu to by od razu poczuł różnicę.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez kefaso » 10 gru 2012, 23:55

Dzięki za całą burzę mózgów ,bo teraz wiem od czego zacząć,
na wiosnę sprawdzę na hamowni,ale powiem szczerze chyba
z mocą jest o.k bo nawet na LPG radzę sobie z większością niemiaszków
a i kolega z alfą V6 200km troszkę się zdziwił.
pozdrawiam
kefaso
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6