Strona 1 z 1

Zmiana pracy silnika po wyjęciu bagnetu

PostNapisane: 28 paź 2012, 22:40
przez Maczek
Witam
Dziś w moje madzi (2,5i v6 94r ) zauważyłem że silnik zaczyna równiej pracować i schodzi niżej na obroty kiedy wyjmę bagnet oleju. Zatkałem palcem obroty podskoczyły. Z mojego doświadczenia wynika że może to być zablokowane odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli tzw odma. Jak przeszukałem forum szukając informacji o odmie natrafiłem na informacje że to ten przewód od przedniej pokrywy zaworów do kolektora ssące, jednak ni jak mi to nie pasuje żeby odpowietrzenie skrzyni korbowej szło przez pokrywę zaworów. Z bagnetu nie dymi, nawet nie czuć pod palcem żeby jakieś ciśnienie powstawało

Więc gdzie znajduje się odpowietrzenie skrzyni korbowej?
Jakie jeszcze mogą być powody takiej zmiany w pracy silnika?

Inne usterki w moim samochodzie:) może kogoś to naprowadzić na jakieś wnioski
-Auto bardzo ciężko odpala po nocy, jak już je się odpali to przez cały dzień nie ma problemów z odpalaniem.
-hmm słaby bieg jałowy bez dodania gazu raczej nie da się ruszyć żeby nie zgasł


aha jeszcze jedno pytanko czy w mojej wersji silnika czyli 2,5i v6 zapłonem dalej steruje aparat zapłonowy czy już komputer??

Z góry dziękuje za każda pomoc :)
Pozdrawiam
Maczek

PostNapisane: 31 paź 2012, 16:48
przez noxes
Maczek napisał(a):Więc gdzie znajduje się odpowietrzenie skrzyni korbowej?

Maczek napisał(a):forum szukając informacji o odmie natrafiłem na informacje że to ten przewód od przedniej pokrywy zaworów do kolektora ssące


Maczek napisał(a):czy w mojej wersji silnika czyli 2,5i v6 zapłonem dalej steruje aparat zapłonowy czy już komputer??

:| Masz mechaniczny rozdzielacz zapłonu

PostNapisane: 2 lis 2012, 00:05
przez ProboszczV6
czytając to przez chwile zastanawiałem się WTF... ale ok.
po wyjęciu bagnetu obroty spadają , to jest ok
odkręcisz korek wlewu oleju jak silnik pracuje, silnik zgaśnie, jest ok.
odpowietrzenie jest z obu głowic, z tylnej i przedniej, oba wężyki muszą być szczelne i drożne, wężyk od zaworka PCV też.
Wolne obroty ustawiasz w trybie serwisowym śrubką w przepustnicy, jak sie włącza tryb serwisowy znajdziesz na forum.
Silnikiem steruje elektroniczny PCM na podstawie czujników,silnik posiada wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny, regulowaną długość kolektora ssącego(VRIS), układ recyrkulacji spalin i aparat zapłonowy z elektronicznym modułem wzmocnienia, czyli nie masz tam nic co przypominałoby przedpotopowe rozwiązania stosowane m.in. w VW z lat w których pojawiła się na rynku twoja MX6, no może poza mechanicznym rozdzielaczem zapłonu, który mimo wszystko nie przypomina patentów szmelcwagena :]

PostNapisane: 2 lis 2012, 21:32
przez Szyna
O co tak na prawdę w tym temacie chodzi :P ?

PostNapisane: 2 lis 2012, 23:07
przez noxes
Szyna napisał(a):O co tak na prawdę w tym temacie chodzi ?

Jak nie wiadomo o co, to do kosza :D

PostNapisane: 2 lis 2012, 23:38
przez Szyna
No właśnie tak się zastanawiam bo nie widzę zainteresowania ze strony autora :>

PostNapisane: 4 lis 2012, 22:29
przez Maczek
Były święta więc nie miałem czasu tu zajrzeć

Generalnie, chce się dowiedzieć w którym miejscu znajduje się odma- odpowietrzenie skrzyni korbowej, ponieważ podejrzewam że ona jest winna.
"po wyjęciu bagnetu obroty spadają , to jest ok" jest pewien, że tak powinno być, bo według mojego doświadczenia znaczy to że odma jest zapchana.

PostNapisane: 5 lis 2012, 21:32
przez ProboszczV6
Napisałem ci wszystko co było konieczne,
tak ma być, odpowietrzenie jest z obu głowic, wyjmiesz bagnet to leci lewe powietrze przez rurke bagnetu skrzynie korbową, gowice aż do kolektora ssącego za przepływką, stąd spadek obrotów a w przypadku rozpięcia układu odpowietrzenia, czy odkręcenia korka wlewu oleju nawet zgaśnie auto.
Pooglądaj sobie bardzo dokładnie ten piękny duży silnik. Jeśli szukasz separatora oleju w postaci puszki od kawy takiego jak w szajswagenie który mógł się zatykać to powodzenia, jak znajdziesz to stawiam piwo ;)
Nie zatka się coś czego nie ma :) wszystkie wężyki są na górze i mają być drożne,
to wszystko.