Zmiana pracy silnika po wyjęciu bagnetu

Postprzez Maczek » 28 paź 2012, 22:40

Witam
Dziś w moje madzi (2,5i v6 94r ) zauważyłem że silnik zaczyna równiej pracować i schodzi niżej na obroty kiedy wyjmę bagnet oleju. Zatkałem palcem obroty podskoczyły. Z mojego doświadczenia wynika że może to być zablokowane odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli tzw odma. Jak przeszukałem forum szukając informacji o odmie natrafiłem na informacje że to ten przewód od przedniej pokrywy zaworów do kolektora ssące, jednak ni jak mi to nie pasuje żeby odpowietrzenie skrzyni korbowej szło przez pokrywę zaworów. Z bagnetu nie dymi, nawet nie czuć pod palcem żeby jakieś ciśnienie powstawało

Więc gdzie znajduje się odpowietrzenie skrzyni korbowej?
Jakie jeszcze mogą być powody takiej zmiany w pracy silnika?

Inne usterki w moim samochodzie:) może kogoś to naprowadzić na jakieś wnioski
-Auto bardzo ciężko odpala po nocy, jak już je się odpali to przez cały dzień nie ma problemów z odpalaniem.
-hmm słaby bieg jałowy bez dodania gazu raczej nie da się ruszyć żeby nie zgasł


aha jeszcze jedno pytanko czy w mojej wersji silnika czyli 2,5i v6 zapłonem dalej steruje aparat zapłonowy czy już komputer??

Z góry dziękuje za każda pomoc :)
Pozdrawiam
Maczek
Początkujący
 
Od: 7 sie 2012, 16:24
Posty: 3
Auto: Mazda mx-6 2.5v6 94r

Postprzez noxes » 31 paź 2012, 16:48

Maczek napisał(a):Więc gdzie znajduje się odpowietrzenie skrzyni korbowej?

Maczek napisał(a):forum szukając informacji o odmie natrafiłem na informacje że to ten przewód od przedniej pokrywy zaworów do kolektora ssące


Maczek napisał(a):czy w mojej wersji silnika czyli 2,5i v6 zapłonem dalej steruje aparat zapłonowy czy już komputer??

:| Masz mechaniczny rozdzielacz zapłonu
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ProboszczV6 » 2 lis 2012, 00:05

czytając to przez chwile zastanawiałem się WTF... ale ok.
po wyjęciu bagnetu obroty spadają , to jest ok
odkręcisz korek wlewu oleju jak silnik pracuje, silnik zgaśnie, jest ok.
odpowietrzenie jest z obu głowic, z tylnej i przedniej, oba wężyki muszą być szczelne i drożne, wężyk od zaworka PCV też.
Wolne obroty ustawiasz w trybie serwisowym śrubką w przepustnicy, jak sie włącza tryb serwisowy znajdziesz na forum.
Silnikiem steruje elektroniczny PCM na podstawie czujników,silnik posiada wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny, regulowaną długość kolektora ssącego(VRIS), układ recyrkulacji spalin i aparat zapłonowy z elektronicznym modułem wzmocnienia, czyli nie masz tam nic co przypominałoby przedpotopowe rozwiązania stosowane m.in. w VW z lat w których pojawiła się na rynku twoja MX6, no może poza mechanicznym rozdzielaczem zapłonu, który mimo wszystko nie przypomina patentów szmelcwagena :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Szyna » 2 lis 2012, 21:32

O co tak na prawdę w tym temacie chodzi :P ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez noxes » 2 lis 2012, 23:07

Szyna napisał(a):O co tak na prawdę w tym temacie chodzi ?

Jak nie wiadomo o co, to do kosza :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 2 lis 2012, 23:38

No właśnie tak się zastanawiam bo nie widzę zainteresowania ze strony autora :>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Maczek » 4 lis 2012, 22:29

Były święta więc nie miałem czasu tu zajrzeć

Generalnie, chce się dowiedzieć w którym miejscu znajduje się odma- odpowietrzenie skrzyni korbowej, ponieważ podejrzewam że ona jest winna.
"po wyjęciu bagnetu obroty spadają , to jest ok" jest pewien, że tak powinno być, bo według mojego doświadczenia znaczy to że odma jest zapchana.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2012, 16:24
Posty: 3
Auto: Mazda mx-6 2.5v6 94r

Postprzez ProboszczV6 » 5 lis 2012, 21:32

Napisałem ci wszystko co było konieczne,
tak ma być, odpowietrzenie jest z obu głowic, wyjmiesz bagnet to leci lewe powietrze przez rurke bagnetu skrzynie korbową, gowice aż do kolektora ssącego za przepływką, stąd spadek obrotów a w przypadku rozpięcia układu odpowietrzenia, czy odkręcenia korka wlewu oleju nawet zgaśnie auto.
Pooglądaj sobie bardzo dokładnie ten piękny duży silnik. Jeśli szukasz separatora oleju w postaci puszki od kawy takiego jak w szajswagenie który mógł się zatykać to powodzenia, jak znajdziesz to stawiam piwo ;)
Nie zatka się coś czego nie ma :) wszystkie wężyki są na górze i mają być drożne,
to wszystko.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6