Strona 1 z 2

Mam problem z odpaleniem autka

PostNapisane: 17 wrz 2005, 14:52
przez tmaciejs
Witam

Mam problem z odpaleniem autka, wszystko chodziło jak tralala, ale do czasu, kręce rozrusznikiem i nic, tylko kupa nerwów że po małym remoncie znowu coś nie tak :( wcześciej była wymieniamna uszczelka z pod głowicy i co się z tym wiazę po złożeniu ustawiłem rozrząd i wszystko było ok odpalił za pierwszym razem, zrobiłem 15 Km i zgasł.
po swojej obserwaci zauważyłem coś co mi w oko wpadło. Mianowicie ktoś podłączył coś do aparatu zapłonowego, fotke tego tu możecie obejrzeć na tej stronie.

http://www.tmaciejos.prv.pl

sprawdze jeszcze czy są iskry na świecach, a jezeli ich nie będzie to gdzie mam szukać przyczyny ??

PostNapisane: 17 wrz 2005, 18:32
przez nemi
Może pasek rozrządu podziękował za współpracę.

PostNapisane: 17 wrz 2005, 21:52
przez Grzyby
Tmaciejs, a skąd zdemontowałeś ten element?
Dziwny jakiś.

PostNapisane: 17 wrz 2005, 22:07
przez Jaksa
mariusz.grzyb napisał(a):Dziwny jakiś.
Chyba jakas chamska przeroba ( modół zapłonowy z czegoś pewnie co miało pasowac parametrami :P )

Przyczyna tkwi pewnie w aparacie zapłonowym.

PostNapisane: 17 wrz 2005, 22:29
przez tomekrvf
tmaciejs, w mojej bordowej tez jest cos takiego(tranzystor czy cos takiego z trzema wyprowadzeniami) zamontowany na radiatorze do podstawy akumulatora. Podłączone jest to do aparatu. Jutro z rana rzucę okiem do czego jest to podłączone(które przewody) i sprawdzę co tam jest napisane

PostNapisane: 18 wrz 2005, 19:02
przez tmaciejs
co do tego tranzystora na radiatorze to nic nie znalazlem, a sprawdzałem iskry czy są na świecach i nic ,czyli nie ma iskry, czy ktoś spotkał się u siebie z podobnym problemem i udało mui sie to rozwiazać , czekam na wasze odpowiedzi.

PostNapisane: 18 wrz 2005, 20:32
przez tadziol
brak iskry? znaczy aparat kuku? a oto prosta procedura zawężenia obszaru usterki:
1) czy świece są zalane paliwem? Tak – (a);nie – (b)
(a)– brak tylko iskry;czy jest zasilanie aparatu?jesli jest,ta przy zał.zapłonie w gnieździe diagn.na term. IG- musi być napięcie akumulatora
Cewka czy moduł?Pomiędzy term.IG- a B+ włączamy LED i rezystor szeregowy 1kOhm,w pozycji rozruch LED powinien migotac,jeśli tak,to cewka kaput,jesli nie to moduł kaput
(b)-suche świece i brak iskry to raczej problem braku sterowania przez komp;w tym momencie zaczynac nalezy od odczytu DTC,a potem dalej...

PostNapisane: 19 wrz 2005, 17:10
przez Smirnoff
Tmaciejs – wygląda na to, ze ktoś przerobił aparat ze schajcowanym modułem zapłonowym i zrobił patent z zastosowaniem zewnętrznego tranzystora. Pewnie tranzystor padł no i teraz jest jak jest. Wymień tranzystor, który siedzi na tym radiatorku i powinno jargotnąć :D
Pozdr
SM

PostNapisane: 20 wrz 2005, 08:51
przez pawelc
zobacz na forum probe było o przeróbce aparatu zapłonowego ,napewno uzyskasdz informacje jaki ma byc ten tranzystor

PostNapisane: 20 wrz 2005, 09:05
przez nynuch76
O ile sie oriętuje to jest zewnętrzne obejście modułu zapłonu montowane zwykle przy silniku wycieraczek byc moze dotkneła masa do tego cuda i eksplodowało bo jest to z reguły bezawaryjne wiem bo kolega z takim cudem jezdzi już trzy lata :)

PostNapisane: 20 wrz 2005, 11:13
przez tmaciejs
pawelc napisał(a):zobacz na forum probe


dzięki za podpowiedź jak możesz podaj mi linka do tego forum probe w wyszukiwarce nie znalazłem forum o takiej nazwie, (jest ale nic nie znalazłem o przeróbce modułu w aparacie zapłonowym)

Smirnoff napisał(a):Wymień tranzystor, który siedzi na tym radiatorku i powinno jargotnąć


wymienić nie problem , problem tylko z parametrami tego tranzystora ??

PostNapisane: 20 wrz 2005, 11:16
przez pawelc
proszę bardzo tutaj

PostNapisane: 20 wrz 2005, 11:40
przez tmaciejs
pawelc


dzięki,dzięki dopatrzyłem się co to za układ i jakie są jego parametry, przestudiuje ten schemat i odezwe się czy Madzia odpaliła

PostNapisane: 20 wrz 2005, 16:51
przez tmaciejs
tranzystor zakupiłem, wymieniłem ten co był na BU932 podłączyłem i dalej nic, zaobserwowałem to że grzeje się ten tranzystor

PostNapisane: 20 wrz 2005, 18:37
przez newbie
tmaciejs napisał(a):tranzystor zakupiłem, wymieniłem


skoro poszedłeś wydać kilkanaście zł na tranzystor, trzeba było kupić jeszcze LED i oporek ~1kOhm...i zrobić to, co ci radził tadziol

PostNapisane: 21 wrz 2005, 19:10
przez tadziol
Wiecie czym różni się Mazda od Poloneza?......Tym,że nie posługuje się tranzystorem BU932,a driverem...
BU 932 wybuchał w telewizorze,a co dopiero w samochodzie...
BTW tmaciejs:wyślij aparat pocztą a odeślę zrobiony.....Dzisiaj odesłałem do Włocławka z MX-3...

PostNapisane: 8 paź 2005, 14:18
przez tmaciejs
Dałem spokój sobie z tymi układami omijające Modół, poprostu zakupiłem aparat zapłonowy ze sprawnym modułem) i po wymianie dalej NIC :( ( iskry niema), wykonałem sobie tester diodowy do odczytu błędów i co mi wykazał to że mam błąd 46 z tabeli błędów odczytałem że to jest ELEKTROZAWÓR (mam tabele i pisze albo czujnik zamknięcia przepustnicy lub Elektrozawór 2 układu wlotu o zmiennych charakterystykach akustycznych lub jego obwód.
Gdzie ten elektrozawór znależć, jak to coś wygląda i czy to tez ma coś wspólnego z brakiem iskry na świecach??

PostNapisane: 8 paź 2005, 15:15
przez tadziol
taaa....super kasa wydana a tu kuku!! a dlaczego nie zrobiłes tak jak radziłem??
poza tym mam pytanie:problem powstał po robocie rozrządu;czy ten aparat dostaje napęd tj. czy obraca się palec rozdzielacza?

PostNapisane: 8 paź 2005, 15:32
przez tmaciejs
po ustawieniu rozrządu samochód jeżdził odpalił za pierwszym razem zrobił jakieś 20 KM a podczas tej jazdy zaczoł słabnąć (tak jak by mu brakowało benzyny) i zgasł :( aż idę teraz zobaczyć czy palec się kręci :D

PostNapisane: 8 paź 2005, 15:34
przez tadziol
czekam niecierpliwie.....