Strona 1 z 1

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

PostNapisane: 29 cze 2005, 18:00
przez christis
Witam forumowiczow.Od roku jestem wlascicielem mazdy 626 2.5 v6. Fajny samochodzik :) praktycznie bezawaryjny. Ostatnio zauwazylem jakby male drgania i okazalo sie, ze do wymiany jest uszczelka pod pokrywa zaworow od strony kabiny. Poczytalem forum i zakupilem w ASO oryginalna uszczelke pod ta pokrywe oraz uszczelki pod kolektor ssacy ( tak mi powiedzieli mechanicy w serwisie, ze lepiej to tez wymienic). Wszystko byloby ok, tylko po przyjedzie do domu po wyjsciu z samochodu slychac jakby delikatny gwizd. Przed wymiana tego nie mialem...dzwiek ten slychac jakby z kolektora. Mam pytanie co moze to powodowac?
pozdrawiam

PostNapisane: 30 cze 2005, 07:53
przez GofNet
Najprawdopodobniej występuje u Ciebie nieszczelność układu dolotowego. Podnieś maskę i obsłuchaj, skąd tak świszcze. Jeśli są jakieś "przeciągi", to wyczujesz je dłonią. Mam nadzieję, że nie masz gazu, bo przy tego typu ustereczce potrafią występować tzw. "strzały", które mogą doprowadzić do uszkodzenia dolotu powietrza oraz (co prawda najbardziej trwałego ze wszystkich montowanych w mazdach, ale również zniszczalnego) przepływomierza. Jeśli masz gaz, to do czasu usunięcia usterki przemieszczaj się na PB.

Powodzenia.

PostNapisane: 30 cze 2005, 08:40
przez tomekrvf
Prawdopodobnie ktoras rurka pocisnieniowa jest niepodlaczona. W KLu zeby zmienic uszczelke pod pokrywa tylnej(wg mazdy prawej)glowicy trzeba zdjac kolektor ssacy i przy okazji odlaczyc "kilka" rurek :) .
Czy auto pracuje rowno na biegu jalowym?

witam

PostNapisane: 30 cze 2005, 10:55
przez christis
auto pracuje na biegu jalowym bez problemu. zawiozlem auto do serwisu i tam mi powiedzieli, ze mialem wczesniej zaslepiony wezyk do kondensatora podcisnienia( ktory niby byl zgenieciony) a oni go skleili i cos tam piska. mam pytanie w zwiazku z tym, czy ten kondensator moze byc odlaczony( tak jak podobno mialem wczesniej) ? czy to serwis mi sciemnia i sami zepsuli ?

Wymiana uszczelki pod porkywą zaworów silnik KF

PostNapisane: 22 maja 2006, 10:52
przez dakopi
Witam wszystkich! Mam do wymiany prawą (tylna) uszczelkę pod pokrywą zaworów.
W gnieździe świecy pojawił się olej. Moje pytanie jest następujące, co należy przy okazji tej operacji jeszcze wymienić??? Wiem że trzeba nowe uszczelki pod kolektor ssący, a co pozatym? Czy przy zastosowaniu nowej oryginalnej uszczelki trzeba jeszcze gdzieś dodatkowo uszczelniać pokrywę silikonem???

PostNapisane: 22 maja 2006, 14:26
przez ()Marek()
Umnie też był olej tylko w przedniej głowicy (cała świeca pływała w oleju).
wymieniłem świece zrobiłem 8000km a wszystkie świece są suchutkie.

Czyżby się coś samo uszczelniło, A może poprzednie świece były od nowości (denso)

PostNapisane: 22 maja 2006, 14:52
przez dakopi
Ja na cud nie licze, świece prawie nowe. Ponawiam pytanie, co należy wymienić przy okazji zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów, w prawej głowicy oprócz 2 uszczelek kolektora dolotowego??

PostNapisane: 22 maja 2006, 16:53
przez Grzyby
dakopi – spytaj Jaksy

PostNapisane: 22 maja 2006, 20:59
przez Jaksa
dakopi napisał(a): Ponawiam pytanie, co należy wymienić przy okazji zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów, w prawej głowicy oprócz 2 uszczelek kolektora dolotowego??
Wszystko zalezy od pracy silnika , wiesz ze w Valkach często stukają spręzyny wałkow rozrzadu .....
Nie wiem jak u Ciebie ale jak masz stuki to przy tej okazji wymien i te spręzyny....
Jak chcesz wyeliminowac tylko wycieki to wszystko jak widze wiesz.