Strona 3 z 4

PostNapisane: 25 cze 2012, 11:40
przez szumki44
wszystko fajnie jedzi jak ma wiecej niz 250 koni przy masie do 1300kg;P

Re: Swap silnika z 2.0 FS na V6 KL

PostNapisane: 25 cze 2012, 16:00
przez zibi626
Z mocowaniem silnika nie ma problemu? W sumie w budzie jeździł i FS i KL więc nie powinno być,ale tak tylko pytam...

Re: Swap silnika z 2.0 FS na V6 KL

PostNapisane: 25 cze 2012, 18:48
przez szumki44
tu na forum juz byl ten temat:) i mocowanie z 2.0 na 2.5 jest inne trzeba troszke w komorze namieszac ale to drobnostki i blachostki . Sprawna ekipa z forum zmienila u siebie w 2 dni :) jak wyzej wyjechali z sankami wjechali z innymi a pozniej to kosmetyka :)

PostNapisane: 25 cze 2012, 19:08
przez Hazu
szumki44 napisał(a):wyjechali z sankami wjechali z innymi a pozniej to kosmetyka :)


Dokładnie tak.
Wszystkie różniące się mocowania są przy sankach.
Ja jak wymieniałem w xedosie silnik z 1,6 na V6 tak samo odkręcałem podwozie z silnikiem i samochód do góry.
Dalej miałem do wymiany maglownicę i belkę bo dawcą był anglik i po wymianie spowrotem podwozie z silnikiem wpadło od dołu.
W ciągu dwóch dni spokojnie dało się to zrobić.

PostNapisane: 1 lip 2012, 08:17
przez pawelc
2 dni jak wszystko idzie bez problemu ,ale przy takich manewrach warto od razu wymienić sprzęgło ,rozrząd ,uszczelnić silnik ,skrzynie jak cieknie i zrobić ogólny przegląd ,umyć przed montażem ,przedłuży się o 1-2 dni ale zaoszczędzimy wiele pieniążków i czasu przy późniejszych naprawach

PostNapisane: 5 lip 2012, 11:37
przez voytecku
Panowie,
Orientujecie sie czy ten zestaw polerowanych kolektorow do KL przeznaczony do MX6 pasuja rowniez (bez niewielkich przerobek) do 626GE?

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 5 lip 2012, 13:26
przez noxes
Hmm moim zdaniem jest to to samo, ale niech ktoś potwierdzi.

Mazda MX-6 2,5 V6 92 r. – Swap silnika i spadające obroty.

PostNapisane: 2 lut 2013, 18:33
przez kickordie
Witam,

Moja madzia 2.5 v6 92 r. jest po swapie silnika na motor z xedosa 9 2,5 v6 z 95 roku. Wszystko pasuje jak ulał prócz kolektora na silniku. Autko śmiga jak szalone ale... na zimnym silniku obroty dochodzą do 2300 tys obrotów po 3 minutach spadają powoli w dól. Jak autko się rozgrzeje obroty troszkę wariują, silnik pracuje niespokojnie a obroty spadają aż silnik gaśnie. Sporadycznie zdarza się że obroty stoją na 1100.
Mazda chodzi od 2 dni. Testuje ją w mieście. Być może trzeba dać jej czasu lub wymienić komputer silnika lub silniczek krokowy? Proszę o sugestie.

Dodam ze silnik był zakupiony w komplecie z całym osprzętem i tak zamontowany. Jedynie kolektor zostawiłem ze starego KL'a.

Pozdrawiam,

PostNapisane: 3 lut 2013, 02:03
przez Bartosz_
miałem dokładnie ten sam problem bo wymieniałem tez na silnik z x9. gościu który wymieniał mi silnik zaślepił otwór w kolektorze z mx6..... nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć. ale jakbyś odwrócił kolektor z mx6 i z x9 to będziesz wiedział o co mi chodzi....

PostNapisane: 3 lut 2013, 13:27
przez kickordie
Rozumiem tylko ze kolektor założyłem swój sprawny stary od mx6 2.5 gdyż ten od xedosa9 nie mieścił się pod maską. Spróbuje odpowietrzyć silnik dzisiaj i zobaczymy co będzie. Jeśli to nie pomoże to może przepustnica? hmm...

PostNapisane: 4 lut 2013, 00:04
przez Bartosz_
wiem o co chodzi.... też tak robiłem. silnik z xedosa 9 a kolektor z mx6.

PostNapisane: 4 lut 2013, 11:21
przez kickordie
Silnik nie jest zapowietrzony. Daje mi jeden fakt do myślenia że obroty spadają tylko na biegu jałowym. Po przekroczeniu 1200 obrotów mazda leci do oporu idealnie. Jakby przepustnica była uszkodzona lub coś z kolektorem to raczej spodziewałbym się innych objawów. Sprawdzę jeszcze świece i kable :)

PostNapisane: 4 lut 2013, 23:45
przez Bartosz_
Rób jak uważasz.... powodzenia życzę, a jak dojdziesz do usterki to napisz dla potomnych...

Re: Swap silnika na 2.5L V6 KL

PostNapisane: 6 lut 2013, 11:07
przez kickordie
Niestety pojawiają się nowe teorie. Ustawianie zapłonu z poziomu trybu serwisowego lekko pomogło ale jednak coś jeszcze nie jest tak jak być powinno. Przyczyna prawdopodobnie jest lewe powietrze. Słychać to przy pracy silnika. Trudno ocenić gdzie jest usterka. Także zaczynam od kolektora, przepustnicy i silniczka krokowego. Jak się wyjasni dam znać. Tym czasem jeśli ktoś ma jaśniejszy umysł proszę o sugestie. pozdr.

PostNapisane: 6 lut 2013, 11:34
przez kamilspider
Psikaj plakiem tam gdzie myślisz, że jest nieszczelność to się upewnisz. Jak będzie to wzrosną obroty.

PostNapisane: 6 lut 2013, 12:02
przez kickordie
oooo to jest myśl, super dzięki działam :D

swap 2.0 na 2.5 kl-de

PostNapisane: 9 wrz 2013, 18:43
przez szumki44
witam kto mi powie ile trzeba zeswapowac z 2.0 fs na 2.5 klde ? i kto byl mi z was to przelozyl :) co ma doswiadczenie :)

PostNapisane: 9 wrz 2013, 19:00
przez Bartosz_
kup od razu kl bedzie prościej.. :/

PostNapisane: 9 wrz 2013, 20:10
przez voytecku
Ja przekladalem w Debicy. Stary silnik FS polecial do goscia w Probe, a do mnie KL z MX6. Jesli bylbys zainteresowany, to moj silnik bede mogl oddac za rozsadne pieniadze.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 9 wrz 2013, 23:59
przez szumki44
bedzie prosciej tak ale ja mam bude zdrowa zawiecha zdrowa wszystko dopracowane lakier tez :) to co bede bude przekladac ? z 2 bede 1 robic :D nie nie :p wole silnik skrzynie oske i gorzej z elektryka:P i szukam kogos kto juz ten temat przerobil :) ja che 2.0 fs igle wymienic na 2.5 igle :) silniki mowie :) bo kupic za 3000zl trupa ? nie warto:)

Ok voytecku pisz privka ile za robote:)