Swap silnika na 2.5L V6 KL/DE/ZE

Postprzez wayne » 1 lut 2008, 21:56

Witam jak dobrze rozszyfrowałem nalepkę na słupku to mam silnik: CE04D16 a skrzynie GD9E-EBN. Czy mam możliwość przekładki silnika 2,5 V6 bez przekładki skrzyni?
Początkujący
 
Od: 31 lip 2007, 22:23
Posty: 14
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GE 97 2.0 +Stag300

Postprzez waldii » 1 lut 2008, 22:26

a hamulce i cala zawieszka???A instalacja elektryczna??
waldii
 

Postprzez noucamp » 2 lut 2008, 10:15

wayne napisał(a):Witam jak dobrze rozszyfrowałem nalepkę na słupku to mam silnik: CE04D16 a skrzynie GD9E-EBN. Czy mam możliwość przekładki silnika 2,5 V6 bez przekładki skrzyni?


nie wiem czy da rade... ale z góry mowie ze to sie nie bedzie oplacac :P
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 13:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez alfacym » 2 lut 2008, 17:03

Nie wiem jak w automacie ale, przy ręcznej skrzyni oprócz silnika trzeba napewno zmienić skrzynię. Silnik 2,5 KL ma mocowanie rozrusznika od przodu pojazdu, 2,0 FS od strony kabiny.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2006, 23:12
Posty: 29
Skąd: Trzebiatów
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'

Postprzez JKK » 7 kwi 2011, 18:52

Witam szanownych forumowiczów!
Mam pytanie do znających się na rzeczy. Uzbierałem juz pewien fundusz na kupno mazdy mx-6 w ktorej sie zakochalem :) Pytanie teraz, czy lepiej by bylo kupic Mazde od razu z silnikiem, który mnie interesuje (2.5 v6), wydać więcej pieniedzy CZY lepiej kupić Mazdę z silnikiem 2.0 115km http://otomoto.pl/mazda-mx-6-2-0-dohc-t ... 17048.html i zrobic przekladke silnika http://allegro.pl/silnik-mazda-2-5-v6-2 ... 18703.html . Co mnie sklania ku takiemu rozwiazaniu? Raz- mniejszy silnik-mniejsza moc- mniej szalenstwa- wieksze prawdopodobienstwo, ze blacha bedzie nienaruszona. Dwa- wkladam od razu KL-ZE :) Pojawia sie nastepne pytanie. Czy taka przekladka to prosta sprawa czy jest z tym kombinowania i duzo dodatkowych kosztow (np. rozniace sie czesci z wersji 2.0, jakies półosie, skrzynia?). Z niecierpliwoscia oczekuje na porady :) Pozdrawiam, JKK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 11:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez noxes » 7 kwi 2011, 20:55

JKK napisał(a):. Czy taka przekladka to prosta sprawa czy jest z tym kombinowania i duzo dodatkowych kosztow (np. rozniace sie czesci z wersji 2.0, jakies półosie, skrzynia?). Z niecierpliwoscia oczekuje na porady :)

Oj było poszukaj. Inne półosie, skrzynia, wiązka elektryczna, chłodnica, sanki itp itd
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3280 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Dominator » 7 kwi 2011, 21:03

lepiej kupic od razu z mocniejszym silnikiem, oszczedzi Ci to wiele fatygi.. i koszta beda mniejsze niz ze swapem..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4851 (62/63)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 308SW T7 2.0 gnojówka
Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez JKK » 7 kwi 2011, 21:23

poczytalem troche na forum, chociaz nie znalazlem tego wiele- byla proba przekladki i pomysl na przekladke a ze staran wynikalo, ze to sporo kasy i fatygi wymaga. Chyba jednak trzeba bedzie szukać dalej jakiegos modelu z silnikiem 2.5. Malo takich jest.. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 11:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Dominator » 7 kwi 2011, 21:58

ale warto poszukac. tu jest ciekawa oferta, trzeba pogrzebac przy silniku ale koszta zapewne mniejsze niz swap :D http://moto.allegro.pl/okazja-mazda-mx6 ... 18205.html, albo to http://otomoto.pl/mazda-mx-6-mx6-2-5-v6 ... 42721.html ciekawe jak w realu :) Ale moze ktos by sie znalazł na foum kto mogłby luknac co to za mazdzie :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4851 (62/63)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 308SW T7 2.0 gnojówka
Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez zibi626 » 8 kwi 2011, 07:09

Możesz kupić dobrą MX-6 z FS i kupić dawce z KL-em potem swapować części z niego do siebie + silnik KL-ZE jeśli masz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez ...::: JOKSER :::... » 1 maja 2011, 23:39

Z tego co się orientuję to FS ma gdzie indziej uchwyty i do budy z silnikiem FS po fabryce nie dasz rady przełożyć KLa bo nie będą pasować uchwyty, poza tym jest jeszcze bardzo dużo kombinacji z instalacją elektryczną, inne sprzęgło, skrzynia, półosie, przeguby zewnętrzne i wewnętrzne i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, tak więc ze zdroworozsądkowego punktu widzenia mija się to z celem ze względu na ogrom pieniędzy i pracy jaki trzeba włożyć żeby zrobić to tak jak należy... A poza tym to czytałem gdzieś że KLZE nie trzyma parametrów nawet po fabryce podobno rzadko który "dochodził" do 185 KM, a nie jak sugerowane przez producenta 200 KM. Tak czy inaczej lepiej kupić od razu z V6 na pokładzie i zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów i dodatkowych kosztów... <lol>
DIESEL JEST DOBRY... ALE DO TRAKTORA... :-D !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 12:56
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 DOHC KL

Postprzez Hazu » 6 maja 2011, 14:01

...::: JOKSER :::... napisał(a):Z tego co się orientuję to FS ma gdzie indziej uchwyty i do budy z silnikiem FS po fabryce nie dasz rady przełożyć KLa bo nie będą pasować uchwyty, poza tym jest jeszcze bardzo dużo kombinacji z instalacją elektryczną, inne sprzęgło, skrzynia, półosie, przeguby zewnętrzne i wewnętrzne i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, tak więc ze zdroworozsądkowego punktu widzenia mija się to z celem ze względu na ogrom pieniędzy i pracy jaki trzeba włożyć żeby zrobić to tak jak należy... A poza tym to czytałem gdzieś że KLZE nie trzyma parametrów nawet po fabryce podobno rzadko który "dochodził" do 185 KM, a nie jak sugerowane przez producenta 200 KM. Tak czy inaczej lepiej kupić od razu z V6 na pokładzie i zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów i dodatkowych kosztów... <lol>


To naprawdę nic skomplikowanego.
Budy są identyczne.
Wystarczy mieć drugie auto na dawce (może być anglik)c

Wtedy wyrzucamy silnik ze skrzynią belką i zawieszeniem w dół i wkładamy komplet z KL.
W przypadku anglika do podmiany będzie belka z maglownicą.
Wszystko spokojnie w ciągu jednego dnia do wykonania.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3776 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MPV ll FS

Postprzez ...::: JOKSER :::... » 31 maja 2011, 22:19

Jeśli zawieszenie silnika jest takie samo w obydwu modelach (chyba kiedyś gdzieś czytałem że coś tam jest inaczej... <oczko> ) to i tak koszty są ogromne – drugi samochód z silnikiem V6 w dobrym stanie i przy takiej operacji przydałoby się wymienić od razu rozrząd i resztę gratów w "nowym" silniku, a to nie jest tanie w V6, poza tym skrzynia, sprzęgło i układ napędowy... Ja będę obstawał przy swojej koncepcji że lepiej poszukać dobrego auta z takim silnikiem i dać sobie spokój z taką operacją... <diabełek>
DIESEL JEST DOBRY... ALE DO TRAKTORA... :-D !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 12:56
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 DOHC KL

Postprzez JKK » 1 cze 2011, 04:29

Łe, zapomniałem już, że ten temat istnieje :) Miałem taką laicką koncepcję wcześniej, plany się od tamtego czasu pozmieniały bo w garażu już stoi czarna Madzia Mx6 z 2,5v6 :) Temat można zamknąć z podsumowaniem, że swap silnika to bardzo kosztowna sprawa i raczej nie opłaca się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 11:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez artur2311 » 1 sie 2011, 22:34

Witam panowie a mianowicie mam taki problem zrobiłem swapa z 1.8 na 2.5 V6 co mi pozostało do zrobienia to połączyć elektrykę silnika oczywiście całą wiązkę silnika tak jak i od komputera mam od 2.5 v6 tylko trzeba to wszystko połączyć do oryginalnej wiązki elektryki w aucie co pozostała od 1.8 i teraz pytanie czy ktoś z was już robił taką operacje ma może jakieś schematy jak to połączyć ze sobą wszelkie wskazówki rady itp bardzo by mi pomogły jestem z okolic poznania może ktoś by mógł podjechać taką mazda 2.5 v6 żeby wszystko sobie porównać bym był bardzo wdzięczny i proszę was o pomoc.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 22:33
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 1994r

Postprzez noxes » 2 sie 2011, 09:34

Poszukaj na forum, było sporo już podobnych tematów. Np w dziale NM popatrz. Najprościej to będzie ściągnąć z internetu schematy elektryczne i porównać.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3280 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez artur2311 » 2 sie 2011, 12:23

Szukałem na forum ludzie oczywiście robią swap silnika ale nikt konkretnie nie opisał jakie są potrzebne zmiany żeby się podpiąć pod instalacje od 1.8 może najlepiej jakieś fotki kostek jak to kto ma podłączone bardzo by pomogły
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 22:33
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 1994r

Postprzez zibi626 » 27 paź 2011, 14:06

Mam okazję kupić 626 KL w śmiesznych pieniądzach jeżdżącą na swapa do swojego Cronosa FS. Więc całe graty przeszłyby z dawcy do mojej 626. Plus taki,że nie trzeba szukać pojedynczych elementów bo wszystko jest na miejscu(pomijam fakt,że coś trzeba będzie kupić nowe,ale będzie wiadomo co do czego)

Czy ktoś może potwierdzić,że jest problem z mocowaniem silnika KL w miejsce FSa? Czy są jakieś powody dla których silnik KL nie wejdzie w miejsce fabrycznego FSa bo nie będzie go jak zamocować lub coś w tym rodzaju ? :)


Pozdrawiam
Zibi626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Hazu » 27 paź 2011, 16:26

Nie będzie żadnych problemów.
Najłatwiej wyjąć silnik razem z zawieszeniem i skrzynią dołem, podnosząc nadwozie.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3776 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MPV ll FS

Postprzez zibi626 » 27 paź 2011, 20:18

Hazu napisał(a):Nie będzie żadnych problemów.



Czy ktoś robił takiego swapa na Forum ?? Były przekładki ale w Xedach z KFa n KLa a to jednak nie to samo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6