Strona 1 z 1
Popychacze i Wynn Oil

Napisane:
28 maja 2005, 19:39
przez Radosław Połeć
Witam wszystkich!
Czy ktos z drogich klubowiczow wlewal cos takiego jak "Hydraulic Valve Lifter – Concentrate" do silnika ? Jest to produkowane przez Wynn's Belgium. Polecili mi to w ASO aby uciszyc popychacze w mojej GE, sam specyfik wlewa sie do silnika jezdzi 500 km, a potem zmienia olej. W ASO czasami niezle bzdury wygaduja dlatego przed wlaniem tego cuda chcialbym zebrac jak najwiecej informacji, aby przypadkiem nie uszkodzic silnika. Co o tym sadzicie ?

Napisane:
28 maja 2005, 20:24
przez waldii
Nie uszkodzisz silniczka a takie cuda raczej nie pomagaja.Wlej najpierw olej do sinika tak,zeby bylo do max na bagnecie.To jest wyprobowany sposob i bardzo ucisza HLA.pozdro

Napisane:
31 maja 2005, 09:01
przez tomekrvf
Srodek jest pewny. Ja po wlaniu zrobilem jakies 4000 km ale to nie usunelo stukania KLa(bo przyczyna nie byly popychacze) a za to pieknie wyplukalo silnik

Napisane:
31 maja 2005, 23:25
przez Radosław Połeć
Dzieki za odpowiedzi, zdam relacje jak wleje ten specyfik do silnika.

Napisane:
17 lip 2005, 22:22
przez Radosław Połeć
Jestem juz po zmianie oleju, jak na moj gust to ten preparat za duzo nie dal. Jak stukalo tak stuka.
Posluchalem rady Waldiego, dolalem oleju na maxa i roznicy tez jakos nie slysze, za to pojawil mi sie wyciek oleju w okolicach miski olejowej. Tak naprawde to nie wiem czy to dolanie spowodowalo ten wyciek, czy moze to juz pojwilo sie wczesniej.
W kazdym razie czy takie zalanie silnika olejem na maxa moze spowodowac skutki uboczne


Napisane:
17 lip 2005, 23:22
przez nemi
Radosław Połeć napisał(a):W kazdym razie czy takie zalanie silnika olejem na maxa moze spowodowac skutki uboczne
nie, najlepiej cały czas utrzymywać max
Radosław Połeć napisał(a):za to pojawil mi sie wyciek oleju
u mnie też, a nic nie dolewałem, może to normalne, że się poci na uszczelce (?)

Napisane:
17 lip 2005, 23:41
przez Jaksa
Radosław Połeć napisał(a):Tak naprawde to nie wiem czy to dolanie spowodowalo ten wyciek
nie.

Napisane:
18 lip 2005, 00:02
przez Marcin ( Pycia )
[quote="Radosław Połeć"]Jestem juz po zmianie oleju, jak na moj gust to ten preparat za duzo nie dal. Jak stukalo tak stuka.
A sprawdzales cisnienie oleju ... u mnie pomogl zaworek upustowy i teraz mam silnik elektryczny ......


Napisane:
18 lip 2005, 00:03
przez Marcin ( Pycia )
[quote="Radosław Połeć"]Jestem juz po zmianie oleju, jak na moj gust to ten preparat za duzo nie dal. Jak stukalo tak stuka.
A sprawdzales cisnienie oleju ... u mnie pomogl zaworek upustowy i teraz mam silnik elektryczny ......


Napisane:
18 lip 2005, 09:30
przez tomekrvf
Przy stukaniu szklanek zasada jest taka:
-mierzysz cisnienie oleju, powinno byc w zakresie 392-492 kPa przy 3000 obr/min na dobrze rozgrzanym silniku, czyli zakladamy czujnik do auta tore zrobilo kilka kilometrów i przy pomiarze trzymamy je jeszcze przez 3-4 minuty na 3000rpm az kilka razy wlaczy sie wentylator. Ciagle obserwujemy cisnienie oleju. Jesli cisnienie oleju jest na dole normy i dziwnie zachowuje sie wskazowka od manometru(skoki, chwilowe spadki itp) to moze to oznaczac ze mamy do wymiany zaworek w pompie
-wymieniamy zaworek w pompie, po wymianie trzymamy auto na 3000rpm az do momentu odpowietrzenia HLA, nawet 10 minut
Przyczyna stukania sa szklanki ktore nabijane sa powietrzem ktore z kolei przedostaje sie do ukladu przez niesprawny zaworek w pompie
Jak chcesz wiedziec co sie zmienia po wymianie zaworka to zapytaj Marcin ( Pycia ). Czasem madzia lekko stukala a czasem chodzila jak diesel. Ja mierzylem cisnienie oleju i wymienialem zaworek