Strona 1 z 1

Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 30 lis 2010, 15:47
przez mentos189
Witam posiadam mx-6 KL wczoraj podczas jazdy silnik nagle przestał pracować na wszystkich tłokach. Rano gdy go odpaliłem przez chwilę było wszystko dobrze, jednak po jakimś czasie problem powrócił. Zaniepokoił mnie kolor płynu chłodniczego gdyż przybrał on kolor brunatno-rdzawy wcześniej był niebieski (zaglądałem do niego jakieś 2 miesiące temu). Nie wygląda, żeby to był olej (nie unosi się na wodzie). Jednak obawiam się najgorszego. Czy to uszczelka pod głowicą?

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 30 lis 2010, 17:38
przez noxes
zalej układ do pełna wodą odkręć korek i patrz czy lecą bańki jeśli tak to uszczelka/głowica. pod korkiem ''majonezu'' nie ma?

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 1 gru 2010, 11:15
przez roccomistrz
Prawdopodobnie jeden z kabli ma duże przebicie, dlatego nagle zaczął Ci pracować jakby nie palił na jeden gar.

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 1 gru 2010, 13:17
przez mentos189
noxes napisał(a):zalej układ do pełna wodą odkręć korek i patrz czy lecą bańki jeśli tak to uszczelka/głowica. pod korkiem ''majonezu'' nie ma?



Bańki nie lecą na szczęście majonezu też nie ma. Chyba coś z kablami dzisiaj jak jechałem było wszystko dobrze.

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 1 gru 2010, 14:13
przez dioz
ja tak mialem rdzawy kolor w chlodnicy u nie byl spsowodowany tym ze poprzedniw lasciciel chcial zaoszczedzic na plynie i w lato jezdzil na wodzie ja nieswiadom tego wlalem plyn borygo na zime i tak jezdzilem do lata wkoncu sie okazalo ze leci rdzawy nalot po rozgrzaniu silnika....Kupilem nowa chlodnice zalalem woda odpalilem do rozgrzania jak sie nagrzala to wyplukalem caly uklad i tak ze 3 razy zalalem G12 i teraz jest wszystko pieknie...Moja mazda stala ponad pol roku poniewaz skasowalem jej przod ale wkoncu stwierdzilem ze czas ja zrobic po odpaleniu nie chodzila na wszystkich garach sprawdz u Siebie czy wszystkie swiece Ci chodza ja bym tutaj raczej stawial na wyczyszczenie swiec albo wymiana kabli
Pozdrawiam

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 1 gru 2010, 20:09
przez 2Ya
Sprawdź także kopułkę,od wewnątrz i zobacz czy nie ma nagaru na palcu rozdzielacza oraz styków w kopułce.
Zobacz także czy nie masz wycieku oleju spod pokryw zaworowych i nie zalewa ci przewodów WN w głowicy .

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 1 gru 2010, 20:13
przez noxes
Prędzej zaleje świece. Jeśli chcesz sprawdzić przewody to otwórz maskę jak jest ciemno i popsikaj je wodą i będziesz wiedział co z nimi. Kiedy były wymieniane przewody palec kopułka i świece?

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 1 gru 2010, 21:03
przez 2Ya
Zaleje świece ale nie zaleje kabli wewnątrz głowicy :P :D A jakim cudem ? ;P

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 1 gru 2010, 22:23
przez Edel
U mnie taki efekt nie na wszystkie gary był jak świeca się kończyła. Raz dawała iskrę raz nie, i takie dziwne szarpanie bardzo specyficzne. Nowe NGK załatwiły sprawę, dla świętego spokoju nowe kable dałem również i nie ma najmniejszego problemu.

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 2 gru 2010, 12:54
przez mentos189
Znalazłem przyczynę (bardzo boleśnie), jeden przewód ma przebicie. Jak mnie pi.... to się od ściany odbiłem :D

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 2 gru 2010, 19:04
przez noxes
2Ya napisał(a):Zaleje świece ale nie zaleje kabli wewnątrz głowicy :P :D A jakim cudem ? ;P

Proste i logicznie, ze najpierw olej będzie się zbierał w gnieździe świecy zalewając ją. Aby przewód zalało to musialo by się tam ostro lać.

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 3 gru 2010, 01:46
przez 2Ya
Nie musi się ostro lać,wystarczy nieszczelność na uszczelce pod deklem między kanałem świecy w głowicy i ot,przewód tez będzie zalany z czasem – prosto i logicznie,bo praktycznie cała świeca jest zakryta przewodem WN w owym kanale/gnieździe,a świecy de facto odkrytej jest tam tyle co nic :)
Rozumiem,że miałeś do czynienia z takimi przypadkami i wyciągając przewód wn był suchutki,a świeca mokra,od oleju ;)
A w gnieździe świecy,jak już mamy konkretyzować,to nie ma co się zbierać,ponieważ świeca tam jest osadzona ;)

<ok> :)

Re: Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

PostNapisane: 3 gru 2010, 10:08
przez roccomistrz
mentos189 napisał(a):Znalazłem przyczynę (bardzo boleśnie), jeden przewód ma przebicie. Jak mnie pi.... to się od ściany odbiłem :D


nie ma za co :]