remont silnika 2.5 v6

Postprzez roman1979 » 5 wrz 2010, 11:20

witam. moje autko zaczeło brać olej więc postanowiłem zrobić remont silnika i po rozebraniu silnika mechanik poinformował mnie że na trzech korbowodach obróciło panewki czyli panewki przykleili się do wału i obracali się w korbowodzie-czy jest takie coś możliwe? dodam jeszcze że silnik chodził do końca i nie było słychać żadnego stukania.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 18:38
Posty: 22

Postprzez wojtek79 » 5 wrz 2010, 11:48

Tak jest to mozliwe i naprawa jest dośc kosztowna. Szlif wału, nowe panewki, korbowody. Dowiedz się ile będzie kosztował remont bo czasem opłaca się kupic inny silnik z gwarancja i z dobrego żródła.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez roman1979 » 5 wrz 2010, 13:54

dziękuje za odpowiedz.
będę naprawiał swój silnik bo z kupnem drugiego silnika waham się
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 18:38
Posty: 22

Postprzez DamianMX6 » 16 wrz 2010, 00:36

roman1979 napisał(a):dziękuje za odpowiedz.
będę naprawiał swój silnik bo z kupnem drugiego silnika waham się


Daj sobie spokój ze szlifowaniem wału. Kup silnik z dobrego źródła jakim jest Bazyl i będziesz miał spokój w temacie viewtopic.php?f=5&t=102612&view=unread#unread, że o jakiś 2000zł zaoszczędzonych w kieszeni nie wspomnę. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 19 wrz 2010, 20:57

Dzięki za opinię Damian :)
Nieaktualne z silnikiem. Ładuję go do mojego X9 bo KF za dużo oleju pali i za słabo jedzie.
Pozdrawiam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bokser1111 » 20 wrz 2010, 12:40

roman1979 napisał(a):dziękuje za odpowiedz.
będę naprawiał swój silnik bo z kupnem drugiego silnika waham się


mozna tak zrobic jak koledzy doradzaja ale jest jedno pytanie ???: NA ILE STARCZY NOWY SILNIK?? NA ILE ? TEGO TOBIE NIKT NIE POWIE !! NIKT A KAZDY KTO BEDZIE SIE CHCIAL POZBYĆ SILNIKA TO POWIE ZE JEST SUPER.! JA MAM ZWYKLA JEDNOSTKE 1.8 ALE I TAK WYBRALEM REMONT PONIEWAZ PO REMONCIE MAM DLUGA GWARANCJE I WIEM ZE JEST NAPRAWDE WSZYSTKO CACY I NIC MU NIE GROZI !! WYDALEM 2000ZŁ ZA REMONT ALE NIE ZALUJE !! DECYZJA NALEZY DO CIEBIE !! TANIEJ NIE ZNACZY LEPIEJ ;) PROSTA ZASADA :)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez bazyl wspaniały » 20 wrz 2010, 18:30

bokser1111
aleś wymyślił, masz prawie rację. Ale wiadomo, że "prawie" robi wielką różnicę. Zanim coś palniesz bez zastanowienia to się zorientuj w temacie.
Pozdrawiam
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez roman1979 » 20 wrz 2010, 19:53

witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka 2500zł za remont, 493000tyś ma zrobione i jeszcze trochę pojezdi. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 18:38
Posty: 22

Postprzez DamianMX6 » 20 wrz 2010, 22:50

bazyl wspaniały napisał(a):Nieaktualne z silnikiem. Ładuję go do mojego X9 bo KF za dużo oleju pali i za słabo jedzie.
Pozdrawiam :)


Zuch chłopak <spoko>

roman1979 napisał(a):witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka


No i pięknie, napisz co zostało zrobione i na jakich częściach jeśli to nie tajemnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 21 wrz 2010, 17:18

DamianMX6 napisał(a):
bazyl wspaniały napisał(a):Nieaktualne z silnikiem. Ładuję go do mojego X9 bo KF za dużo oleju pali i za słabo jedzie.
Pozdrawiam :)


Zuch chłopak <spoko>

roman1979 napisał(a):witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka


No i pięknie, napisz co zostało zrobione i na jakich częściach jeśli to nie tajemnica.

No nie do końca z tym swapem będzie. Muszę kupę rzeczy dokupić i finansowo niewiele taniej niż remont wyjdzie. Zastanawiam się.

Roman1979, pisz jakie części zapodałeś. Być może też mnie to będzie tyczyć, jeśli nie namierzę KFa w dobrym stanie lub nie wrzucę KLa ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bokser1111 » 22 wrz 2010, 08:56

roman1979 napisał(a):witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka 2500zł za remont, 493000tyś ma zrobione i jeszcze trochę pojezdi. pozdrawiam


No widzisz.to teraz jak silnik dostal 2 życie to bez problemu jeszcze sobie pojeździsz ;) IDEALNA DECYZJA

P.S – ''Bazyl Wspaniały'' : Niestety jeżeli chodzi o szczere intencje dla kolegów i szczerą odpowiedz to tylko remont :] Nie ma co gadać o kupowaniu 2 silnika skoro wiadomo ze maja troche latek .a nikt nie ma takiej kasiory zeby 2 razy ladowac w silnik. <faja>
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez bazyl wspaniały » 22 wrz 2010, 17:09

bokser1111 napisał(a):
roman1979 napisał(a):witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka 2500zł za remont, 493000tyś ma zrobione i jeszcze trochę pojezdi. pozdrawiam


No widzisz.to teraz jak silnik dostal 2 życie to bez problemu jeszcze sobie pojeździsz ;) IDEALNA DECYZJA

P.S – ''Bazyl Wspaniały'' : Niestety jeżeli chodzi o szczere intencje dla kolegów i szczerą odpowiedz to tylko remont :] Nie ma co gadać o kupowaniu 2 silnika skoro wiadomo ze maja troche latek .a nikt nie ma takiej kasiory zeby 2 razy ladowac w silnik. <faja>

Jeżeli kupisz silnik z automatu o przebiegu nawet powyżej 200000km to na 90% zrobi ten silnik drugie tyle kilometrów :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez cronos2500 » 25 lut 2011, 17:53

Przyszedl czas i na mnie. Cronosik w remoncie:
-pierscienie tłokowe NPR Made in Japan – 385zł/kpl
-uszczelki pod glowice – ELRING – 125zł/szt
-uszczelki pod kolektor ssacy – OE MAZDA 60zł/szt x2 = 120zł/kpl
-uszczelki pod kolektory wydechowe Mazda 626 GE 2.5 V6 – TAKOMA 39zł/szt x2
-uszczelki pod pokrywy zaworów – OE MAZDA 60zł/szt x2 = 120zł/kpl
-zaworek zwrotny pompy oleju – komplet ze sprężynką OE MAZDA = 60zl/kpl
– uszczelniacze zaworowe Takoma 77zł (HIPOL)
– uszczelniacze wałków rozrządu – OE MAZDA 40zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego – OE MAZDA 43zł/szt
Za regeneracje głowic zaplacilem 300zl/szt. Koszt robocizny narazie nie znany. Olej TOP 1 ZENZATION 10W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez pawelc » 26 lut 2011, 09:34

A panewek korbowodowych dla świętego spokoju nie wymieniasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bazyl wspaniały » 26 lut 2011, 11:17

pawelc napisał(a):A panewek korbowodowych dla świętego spokoju nie wymieniasz

No i szlif wału pod te panewki
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez cronos2500 » 26 lut 2011, 11:27

mechanior jak rozbierze dol ma dac odpowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez bazyl wspaniały » 26 lut 2011, 17:02

cronos2500 napisał(a):mechanior jak rozbierze dol ma dac odpowiedz

Ty nie czekaj na mechanika tylko decyduj o wymianie panewek. To jeden z grzechów głównych tego silnika. Wiele Ci nie podniesie kosztów a będziesz miał pewność.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez pawelc » 27 lut 2011, 07:56

a po co szlif wału jeśli trzyma wymiary i nie był przytarty ?to tylko nowe panewki nominalne i przy remoncie nawet nie zastanawiałbym się czy je wymieniać tylko od razu bym wymienił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bazyl wspaniały » 27 lut 2011, 09:20

pawelc napisał(a):a po co szlif wału jeśli trzyma wymiary i nie był przytarty ?to tylko nowe panewki nominalne i przy remoncie nawet nie zastanawiałbym się czy je wymieniać tylko od razu bym wymienił

Może i racja, ale jednak bym profilaktycznie szlifnoł.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez cronos2500 » 27 lut 2011, 12:50

Teraz daliscie mi do myslenia. Koszt panewek skromny w porownaniu do calosci,bo TDC/NPR 90zł komplet w carspeed. A co z legenda,ze w mazdzie dolu sie nie rusza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6