Strona 1 z 2

Sonda lambda – jaką kupić ?

PostNapisane: 22 kwi 2005, 12:04
przez Gość
Posiadam Mazdę MX-6 2.5 V6 93 r, i szukam do niej sondy lambda.
Pytanie, czy ktoś kupował uniwersalne sondy lambda do takiego silnika na Allegro.
Cena na Allegro to około 75 – 100 zł. Wiem że moja sonda jest 4 przewodowa tj. czarny szary i dwa białe, jest 0-1 V. Cena na Allegro jest niewielka warto sprawdzić ale jeżeli ktoś ma doświadczenie to proszę o radę.

Pozdrawiam
Tomek :D

PostNapisane: 22 kwi 2005, 20:44
przez Kamil T
Witam...
Ostanio podejrzewałem, że padła mi sonda lambda, trochę poszperałem na forum i w necie... generalnie im więcej kabelków, wychodzi z sądy tym jest ona droższa... :|

Nie wiem jaka dokładnie jest u Ciebie.... podaję więc kilka przykładowych cen sond z http://www.moto.sklep.pl

UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM BEZ FLANGI
kod: L6U030
cena 244,8 zł
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM BEZ FLANSZY
kod: L6U030JC
cena 212 zł
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM Z FLANGĄ
kod: L6U031
cena 311,95 zł

Jak masz taką z tlenku tytanu to ceny tych wachają się od 509,15 do 599 zł <killer>

Osobiście, jescze nie wymieniałem, ale rozsądek podpowiada mi, że jeśli z sondami Boscha ( bo pewnie takie uniwersalne widziałeś) jest tak jak ze świecami kablami etc... to lepiej już kupić sobie droższą ale dedykowaną... Mogę się jednak mylić, więc jeśli coś pokrzaniłem to poprawcie mnie proszę...

Pozdrawiam
Kamil T

PostNapisane: 23 kwi 2005, 11:35
przez b2
tomekmx6

w V6 są dwie sondy, upewnij się która Ci siada.
kupiłem dedykowaną bosha (ale do KF nie KL), gdzieś mam pudełko to podam jaki ma numer.
nie kupowałen na allegro, zajął się tym tłumikarz razem z ostatnim wydechem.

PostNapisane: 24 kwi 2005, 23:04
przez noviceer
No i jak dobrze działaja ? , bo mi też padły i nie mam pojecia jakie kupic a słyszałem ze bosha to chodza lub nie pół roku a pozniej znow wymiana .

PostNapisane: 24 kwi 2005, 23:08
przez b2
moja działa

PostNapisane: 25 kwi 2005, 10:13
przez DOSIAAS
a w mx6 2,0 16v fs ile jest sond??

PostNapisane: 25 kwi 2005, 10:15
przez b2
1

PostNapisane: 25 kwi 2005, 11:07
przez Waclaw_Szubert
noviceer napisał(a):ze bosha to chodza lub nie pół roku a pozniej znow wymiana .

Nie mialem takich przypadkow.
chyba, ze problem jest gdzie indziej i sonda padla z jakiegos powodu ??
Moze zdiagnozowac pelna usterke i sprobowac ja wyeliminowac a pozniej zmieniac sonde ??
pozdrawiam

PostNapisane: 26 kwi 2005, 08:42
przez Gość
Moja sonda nie tyle padła co jest słaba. Mam instalację gazową i gazownik już we wrześniu podczas zakładania powiedział że trzeba będzie wymienić bo jest problem z prawidłowym wyregulowaniem instalacji. Sonda też wolno się rozgrzewa. Gazol powiedział że sonda z przodu jest do wymiany, nie wiem jak ta z tyłu.
Gdyby nie gaz to bym nie wiedział że sondy są słabe, obroty nie skaczą, nie ma spadków mocy, nie szarpie, wszystko OK.
Rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat i opinia była taka że najlepiej założyć oryginalną lub przynajmniej markowy zamiennik z właściwą kostką. Nie wolno lutować przewodów.
Wczoraj zamówiłem dwie używane sondy, prawdopodobnie gość ma więcej do 2,5 KL.
Jeżeli moje się sprawdzą to dam namiary na gościa może ktoś skorzysta.

Pozdrawiam :D

PostNapisane: 29 kwi 2005, 11:14
przez VIP
heh ja wymienialem sondy juz 3 razy !!

dlaczego ? bo temp spalania gazu ( zwlaszcza przy ubogiej ) jest wyzsza

najlepiej by bylo przesunac sonde jakies 10 cm dalej w storne wydechu ale niechcialo mi sie tego robic wiec wymienilem sonde

balem siek upic na allegro najtanszych wiec kupilem original uzywany z Pegouta "BOSCHA"

siadla po 3 miesiacach

potem kupilem nowa tez boscha za 80 zl

siadla po 2 miesiacach :)

Teraz mam juz od pol roku najtansza z alegro NGK Koszt 75 zl i chodzi idealnie !!!


ktos pisze ze nei mozna lutowac – dokladnei nie mozna ale mozna naprzyklad blaszami polaczyc – ja tak mam !!

Dalej ...

jaka bedzie pasowac ..

musi pracowac na takich napieciach jak stara np moja w xedosce i wielu autach rpacuje w zakresie 0-1 V

ale tu UWAGA jezeli to ma byc sonda tylko po to zeby komputer z agzu bral info to moze byc obojetnie jaka bo i tak sie taka ustawi w komputerze gazu !!

nie sugerujcie sie kolorami tak jak to ktos pisze ze jak amcie 2 biale szary i czarny to bedzie pasowac – Oczywiscie bedzie ale nie musza byc takie kolory np

moja z pegouta miaa 2 brazowe fiokletowy i czerwony i tez pasowala bo zawsze 2 te same kolory to Grzelka !! obojetnie jak podlaczycie :) nie ma + –

jeden to masa – Latwo zmierzyc :)

a jeden to sygnal

dodatkowo sygnal i masa sa z lepszego materialu na koncowkach :) zeby dobrze przewodilo

mysle ze temat wyczeroany

pozdrawiam

2.5 Kl-de a sonda lambda firmy bosch

PostNapisane: 24 sty 2012, 20:33
przez gandi
Witam , mam pytanie czy ktos z was montowal u siebie w mazdzie sondy lambda firmy bosch i czy mial z nimi jakies problemy? Jakie sa wasze opinie na temat tych sond.

PostNapisane: 24 sty 2012, 21:45
przez kamilspider
Kupuj sondy i części u Smirnoffa to nie będziesz miał problemu. Ja kiedyś kupiłem na allegro jakieś podobno dobre Begar czy coś... i po 3-5kkm się rozsypały w środku. Więc nie warto oszczędzać bo to drożej wychodzi.

Re: 2.5 Kl-de a sonda lambda firmy bosch

PostNapisane: 24 sty 2012, 22:28
przez gandi
Pytam bo zamontowalem nowki sondy w KL-DE ale bosha to eni bylo dedykowanych NGK, problem w tym ze pojezdzily a teraz zaczyna muli auto i to tylko na benzynie na gazie jest ok ( gaz 1 gen), wymienilem pompe paliwa okazuje sie ze muli tyle ze w innych przedzialach mocy, na staje pompie miedzy 2 a 3 tys pozniej kolo 4 tys i powyzej 4. Po przelozeniu pompy od kumpla mulenie nadal jest ale w innych przedzialach, Podobno to wina sond bo z boscha lubia robic niespodzianki i nei pracowac tak jak powinny. Najlepsze jest to ze nie blyska mi bledu sondy lambda, ale rowniez dowiedzialem sie ze nawet jesli zle podaje czy zle pracuje sonda wcale nie musi wykazywac jej bledu. Ogolnie boschki nei maja rzekomo dobrej opinii.

PostNapisane: 24 sty 2012, 22:35
przez kamilspider
To po co brałeś te bosche? Jak kupowałem u Smirnoffa to właśnie mówił, że do Mazdy są trochę inne sondy niż do europejskich aut, ale nie zastanawiałem się nad tym. Na tych moje auto normalnie jeździ.

Re: 2.5 Kl-de a sonda lambda firmy bosch

PostNapisane: 25 sty 2012, 17:48
przez gandi
Kupowalem te bo niestety nie bylo dedykowanych NGK a a musialem wymienic bo Ori mi wygwizdalo doslownie i zostaly same kable i kikut w postaci sruby... ale z tego co slysze bosch to masakra jakas....

PostNapisane: 25 sty 2012, 21:47
przez tadziol
gandi napisał(a):ale z tego co slysze bosch to masakra jakas....

a wystarczyło uwierzyć mi na słowo.....

PostNapisane: 25 sty 2012, 23:10
przez zadra
a wystarczyło uwierzyć mi na słowo....


Można było również poczytać np. tu:
http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/sonda2.htm

Re: 2.5 Kl-de a sonda lambda firmy bosch

PostNapisane: 26 sty 2012, 09:38
przez gandi
Tadziol uwierzylem:)) bo mam juz uzywki mazdowskie bede montowac w sobote:)) tak ze dam znac jak efekty :)

Re: 2.5 Kl-de a sonda lambda firmy bosch

PostNapisane: 1 lut 2012, 13:00
przez noviceer
BOSH ale z wtyczkami , różnią się od uniwersalnych stopem za jakiego są wykonane , dzoniłem do działu technicznego gdy w jednej z sieci hurtowni z dedykowanych z wtyczkami wskakiwały w katalogu bez a róznica w cenie ponad 2x . ODP była jednoznaczna sondy były inne niż uniwersalne różnica materiału i czas reakcji na zmianę mieszanki !!!! odp bardzo konkretna , np w oplu sonda reaguje z opóźnieniem 1-2s :) , niestety po 20tys km jakość spalania wyraźnie spadła sciągnąłem z UK sondy NGK orginał i było super

Re: 2.5 Kl-de a sonda lambda firmy bosch

PostNapisane: 22 lut 2012, 19:00
przez gandi
Tadziol. Sondy wymienione, masz u mnie piwo:) problem ustal :)