Układ Sterowania Vrisami. Prosze potwierdzać chęć zakupu
Przyczyną może być złe wartości zczytywane z czujek
Była mowa o nieprawidłowym napięciu z tps-a, a gdyby poprowadzić osobnym przewodem bezpośrednio z tps-a do ecu?
Dopisać mnie do listy na kiedy bym dostał układ zależy mi na czasie?
Była mowa o nieprawidłowym napięciu z tps-a, a gdyby poprowadzić osobnym przewodem bezpośrednio z tps-a do ecu?
Dopisać mnie do listy na kiedy bym dostał układ zależy mi na czasie?
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Indi napisał(a):Była mowa o nieprawidłowym napięciu z tps-a, a gdyby poprowadzić osobnym przewodem bezpośrednio z tps-a do ecu?
sprawdzę to dzisiaj i dam znać co z tego wyniknie ale wątpię żeby to pomogło ,mam w tej chwili dwa czujniki położenia przepustnicy i dwa kompy i na wszystkich jest to samo tak że skłaniam się bardziej do błędu w ECU ale jak to naprawić ?najprościej byłoby to zrobić w ten sposób żeby ktoś ze sprawnymi vrisami,pożyczył na chwilę kompa komuś kto ma je padnięte ,jeżeli zadziałaby prawidłowo to bedziemy mieli rozwiązanie ...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Ja wciąż mam wątpliwości co do potrzeby sterowania VRIS w zależności od TPS (75% otwarcia). Mam przed sobą materiały Mitsubishi opisujące system MVIC (taki VRIS Trzech Diamentów) i to działa tylko w zależności od obrotów silnika. Z tego względu wybieram wariant bez TPS.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Ja wciąż mam wątpliwości co do potrzeby sterowania VRIS w zależności od TPS (75% otwarcia). Mam przed sobą materiały Mitsubishi opisujące system MVIC (taki VRIS Trzech Diamentów) i to działa tylko w zależności od obrotów silnika. Z tego względu wybieram wariant bez TPS.
Jeżeli chodzi o silniki KL to sterowanie zależy od TPS-a, tak jak wcześniej już pisałem nie wiem czy rozwieje to twoje wątpliwośći, bo ja jestem tego pewien

Variable Resonance Induction System (VRIS)
Three solenoid operated shutter valves are installed in the dynamic chamber of the Variable Resonance Induction System (VRIS). The VRIS opens and closes the shutter valves according to the engine speed and throttle opening angle to improve the charging efficiency by utilizing the pressure waves of the intake air. The Powertrain Control Module (PCM) (12A650) applies voltage to the VRIS solenoids 1 and 2, and the solenoids apply vacuum to the shutter valve actuators which move the shutter valves.
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Tylko jaki jest związek między TPS a VRIS?Indi napisał(a): throttle opening angle
1.Mazda mówi tak:
Zakresy obrotów silnika, przyktórych następuje przełączanie zaworów VRIS, zależy również od stopnia otwarcia przepustnicy (obciążenia silnika). Dla biegu luzem (bez obciążenia) wartości prędkości obrotowych podane są w tabeli.
2.WM Xedos 9:
Sprawdzenie VRIS: należy obserwowac położenie zaworów VRIS w obrębie podanych prędkości obrotowych silnika – ani słowa o dawaniu gazu w podłogę.
Z punktu jeden 1 wynika że punkty załączenia VRIS nie są stałe – zależne od obciażenia silnika – trzeba znaleźc auto ze sprawnymi VRIS i zrobic próby drogowe.Moze faktycznie jest jakas mapa do VRIS?
Punkt 2 potwierdza 1 albo sygnał z TPS nie ma znaczenia. To wykazałoby auto ze sprawnym VRIS. Kto ma takie?
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
MANIX napisał(a):a do 2.0 V6 coś takiego jest a przy okazji jak sprawdzić czy mi te "virusy" działają?
ponawiam pytanie
Była Mazda 323F BA GT 2.0 V6 teraz jest BMW 320 e36 niestety markę zdradziłem ale w klubie zostaje i dalej kocham Mazdę
- Od: 4 sty 2006, 19:18
- Posty: 125
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: BMW 320, Honda CBR 11000 XX
W KF Łatwo (powinny dzialac na postoju) Ktos siada za fajera i naciska gaz a ty obserwujesz Vrisy. Zawory Vris powinny zmieniac swoje pozycje. One sa z tylu silnika. Takie 2 grzybki
tu masz rysunek do KL ale u ciebie sa w podobnym miejscu tylko oba wygladaja jak Vris
1

tu masz rysunek do KL ale u ciebie sa w podobnym miejscu tylko oba wygladaja jak Vris
1

Zoom zoom Zoom
to i ja onawiam pytanie – czy we wszystkich KL-ach z 1994 vrisy nie działają??
- Od: 6 maja 2004, 19:22
- Posty: 286
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsu Lancer/AR
no to jak na 100% sie przekonac czy działają czy nie??
- Od: 6 maja 2004, 19:22
- Posty: 286
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsu Lancer/AR
Ja mam KL-a z 94 roku i mi vrisy nie działają
Weź sobie kogoś kto Ci zapali samochód, a Ty będziesz patrzył, co się dzieje z vris 1. Jak się otworzy od razu to
i możesz składać zamówienie na czarną skrzynkę
– to tak najprościej i najszybciej

Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6