
Układ Sterowania Vrisami. Prosze potwierdzać chęć zakupu
ok mały OT – czy w mojej KL 1994r działają Vrisy czy nie??? – pytanie za piwo:)
- Od: 6 maja 2004, 19:22
- Posty: 286
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsu Lancer/AR
tomekrvf co do virisa1 tam jest 2,5v wysterowuje to elektrozawór ?tak znikome napięcie ie powinno go wysterować a co do zależnośći tps->viris coś musi z tym być skoro po zdjęciu wtyczki działają prawidłowo a na zapiętej wtyczce niestety 1viris jest cały czas otwarty a żeby załączyć drugi należy właśnie raptownie otworzyć przepustnicę co by się zgadzało z teorią że musi być zależność ,a co do urządzonka zastępczego które zamontowaliscie z mbmaster-em nie działa to czasami tak że póki nie otworzy się raptownie przepustnicy nie działa żadden z vrisów ?czyli do 75% otwarcia przepustnicy nie mamy żadnego otwartego chociaż prędkośc obrotowa została uzyskana bo jeżeli tak to po cholere było tak kombinować wystarczyłby jeden przekażnik rozłączający i załączający działanie virisów podpięty pod tps-a z prostym układem elektronicznym który załaczałby w zależności od otwarcia przepustnicy...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
tomekrvf@wp.pl
Marek, wysłałem Ci więcej zdjęć (60mega) no i mam jeszcze film jakby co. Mam też zbliżenie tych tranzystorów
Marek, wysłałem Ci więcej zdjęć (60mega) no i mam jeszcze film jakby co. Mam też zbliżenie tych tranzystorów
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):Sytuacja wygląda tak:
-Na VRIS1 kiedy nie działa powinno być <1V a jest 2.5V
-VRIS2 wszystko w porządku
-na TPS (przewód sygnałowy) pojawia się zmienne napięcie do 22 V
Faktycznie jak działają VRISy to powyzej tych 4250 silnik zaczyna przyjemnie ryczeć i auto jedzie lepiej (przynajmniej subiektywnie)
PS Skąd wiadomo że VRISY są zależne od położenia przepustnicy (określonego sygnału z TPS). Dostałem ori materiały szkoleniowe mazdy o KL w zastosowaniu w GE i TA i tam nie ma ani słowa o TPS jak się sprawdza VRISY. Mają chodzić tylko w zależności od obrotów. Bardzo proszę o udostępnienie takich materiałów gdzie jest mowa o TPS (wiarygodne żródła)
A tak wyglada ECU z mojej GE KL w środku
A wieć tak na 100% vrisy mają się załanczać wzależności od tps-a( na podstawie servisówki forda).
Macie taki modół w ecu Module (PCM) (12A650). Spróbujcie ustawić tps, ale w ten sposób aby wartość sygnału odczytywać na wtyczne przy ecu. Po zdjęciu wtyczki z tps-a ecu wchodzi prawdopodobnie w stan awaryjny tak działo to w innych autach i dla tego vrisy działają tylko wzależności od obrotów, trzeba by sprawdzić tps-a przy pomocy oscyloskopu. (tyle narazie musze jechać, będe wieczorem)
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Indi napisał(a):A wieć tak na 100% vrisy mają się załanczać wzależności od tps-a( na podstawie servisówki forda).
W takim razie przy jakim stopniu otwarcia przepustnicy/ przy jakim sygnale z TPS mają działać VRISy?
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
75% to 2.9V
Pamietam kiedys Tco pisal o tym ze TPS jest uwzgledniany. A tutaj jest
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/vris.php
Pamietam kiedys Tco pisal o tym ze TPS jest uwzgledniany. A tutaj jest
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/vris.php
Zoom zoom Zoom
Jeżeli chodzi o ecu to uwaga na roczniki, bo są różnice w poszczególnych kompach
Mam takie dane na ten temat:
OBD-I:
PROBE ECU
Manula:
'93 MTX: KL07 (CA=KL07 18 881C)
'94 MTX: KL48, KL50 (CA),
'95 MTX: KL89, KL90 (CA)
Automat:
'93 ATX: KL07
'94 ATX: KL48
MAZDA MX-6
MX-6 ECU's:
'93: KL01, KL03 (CA)
'94: KL57 (CA MX6)
'95: KL86, KL85
OBD-II
'96 ATX=KLD1
Pytałem czy na tym ecu jest taki modół Module (PCM) (12A650), bo w roczniku 97 to on odpowiada za sterowanie vrisami.
Jakie macie oznaczenia ecu waszy roczników aut ? ciekaw jestem czy układy sterujące vrisami są takiem same w różnych rodzajach ecu.
Jeżeli chodzi o załanczanie vrisów to w kl, powinny się funkcjonować pod obciążeniem i to znalazłem w dokumentacji forda telstara.
A co do tego napięcia 22V to też było u mnie na wtyczce Vris#1, ale przez krótką chwile i myślałem że miernik warjuje
Jeżeli chodzi o tps-a, to sprawdzie jakie macie napięcie odniesienia powinno być 5V, przepustnica powinna być otwarta 75%, co teoretycznie odpowiada napieciu 2.9V, inna sprawa to, że by sprawdzić go potrzebny był by oscyloskop to zwykły potencjometr którym kilka ścieżek.
Inne spotrzeżenia, to takie że do uszkodzenia ecu mogło dojść wyniku regulacji właśnie tps-a.
Jeżeli chodzi o kupno używanego ecu, to można by się na to złożyć, wyniku czego koszta były małe, co o tym sądzicie ?
Mam takie dane na ten temat:
OBD-I:
PROBE ECU
Manula:
'93 MTX: KL07 (CA=KL07 18 881C)
'94 MTX: KL48, KL50 (CA),
'95 MTX: KL89, KL90 (CA)
Automat:
'93 ATX: KL07
'94 ATX: KL48
MAZDA MX-6
MX-6 ECU's:
'93: KL01, KL03 (CA)
'94: KL57 (CA MX6)
'95: KL86, KL85
OBD-II
'96 ATX=KLD1
Pytałem czy na tym ecu jest taki modół Module (PCM) (12A650), bo w roczniku 97 to on odpowiada za sterowanie vrisami.
Jakie macie oznaczenia ecu waszy roczników aut ? ciekaw jestem czy układy sterujące vrisami są takiem same w różnych rodzajach ecu.
Jeżeli chodzi o załanczanie vrisów to w kl, powinny się funkcjonować pod obciążeniem i to znalazłem w dokumentacji forda telstara.
A co do tego napięcia 22V to też było u mnie na wtyczce Vris#1, ale przez krótką chwile i myślałem że miernik warjuje
Jeżeli chodzi o tps-a, to sprawdzie jakie macie napięcie odniesienia powinno być 5V, przepustnica powinna być otwarta 75%, co teoretycznie odpowiada napieciu 2.9V, inna sprawa to, że by sprawdzić go potrzebny był by oscyloskop to zwykły potencjometr którym kilka ścieżek.
Inne spotrzeżenia, to takie że do uszkodzenia ecu mogło dojść wyniku regulacji właśnie tps-a.
Jeżeli chodzi o kupno używanego ecu, to można by się na to złożyć, wyniku czego koszta były małe, co o tym sądzicie ?
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
mbmaster napisał(a):Vris juz dziala jak potrzeba nic nie szarpie tylko smigac i dawac w pedal jupi
Ale naprawiliście komputer czy dzięki temu urządzonku. Opisz coś i na hamownie pędem
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Komputer mial dzisiaj ogledziny ale nic niewyglada na uwalone. Tomekrvf ma obadac sprawe ECU i analizowac z mioim ojcem co moglo sie zepsuc.
Do urzadzenia wystarczylo wbudowac 2 kondensatory by wszystko zaczelo smigac jak powinno. Juto postaram sie nagrac filmik jak dzialaja vrisy. Na hamownie sie juz wstepnie umowilem ale kasy narazie nimam
Do urzadzenia wystarczylo wbudowac 2 kondensatory by wszystko zaczelo smigac jak powinno. Juto postaram sie nagrac filmik jak dzialaja vrisy. Na hamownie sie juz wstepnie umowilem ale kasy narazie nimam

Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):Vris juz dziala jak potrzeba nic nie szarpie tylko smigac i dawac w pedal
Dla samego dźwięku silnika warto naprawić VRISy!!! V6 brzmi teraz jak bombowiec
PS W informacjach mazdy jest napisane "poniższa tabela (ta z rozpiską który VRIS jest otwarty i kiedy) obowiązuje dla małych uchyleń przepustnicy" więc nie wiem czy mają VRISy działać od 75% TPS
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Indi u mnie ECU jest KL05-mx-6-92r,kupiłem sobie do eksperymentów KL07 (powinien być już w drodze do mnie)nietylko chodzi mi o vrisy ale docelowo chciałbym poeksperymentować z róznymi wsadami do pamięci,ma ktoś może wsad od KL31?(chodzi o silnik KLZE)
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Ciekawa strona. Prosze zwroccie uwage na to ze wiekszosc osiagow to zasluga systemu Vris wiec te osoby co sie ze mnie non stop smialy ze farmazony opowiadam niech poczytaja (doedukuja sie)
http://www.geocities.com/MotorCity/5335/klze.htm
Nurtuje mnie tylko jedno... a moze tak rzeczywicie nie zamykac Vrisów po 6000rpm? Chche takie regulowane Vrisy to skarb
http://www.geocities.com/MotorCity/5335/klze.htm
Nurtuje mnie tylko jedno... a moze tak rzeczywicie nie zamykac Vrisów po 6000rpm? Chche takie regulowane Vrisy to skarb
Zoom zoom Zoom
A to jest tranzystor który włącza VRIS. Jest 10 tranzystorów w grupie i teraz trzeba tylko znaleźć który jest od VRIS.
Jak ktoś wie gdzie znaleźć jakie ma normalne oznaczenie ten tranzystor to proszę o sygnał.

Jak ktoś wie gdzie znaleźć jakie ma normalne oznaczenie ten tranzystor to proszę o sygnał.

Wpisz w google, jakieś zamienniki albo karty katalogwe się znajdą. B1A4A K321 ?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Kurna, godzine szukałem. To jest E1A4A. Takiego z F to nie ma. Faktycznie, to jest tranzystor, ale nie moge znaleźć datasheetu (tylko poełno shitu). Moze jeszcze cos wygrzebię.
Patrzcie TU: to ktoś z Was?
http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/browse_thread/thread/aea74c96b98e2b07/4dc63c3ab271fb16?lnk=st&q=E1A4A&rnum=6&hl=pl#4dc63c3ab271fb16
Patrzcie TU: to ktoś z Was?
http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/browse_thread/thread/aea74c96b98e2b07/4dc63c3ab271fb16?lnk=st&q=E1A4A&rnum=6&hl=pl#4dc63c3ab271fb16
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6