znaczny spadek mocy przy włączonej klimatyzacji

Postprzez Mundek » 19 cze 2007, 14:26

Problem rozwiązany :) Z braku czasu nie udaliśmy się do kolesi od klimatyzacji no i dobrze. Wiatrak od chłodnicy miał wyłamane dwa zaczepy i nie był ustawiony idealnie w pionie, był sporo przechylony, więc ciężej było mu się obracać a w dodatku przycinał kawałek plastiku, bo nie był dobrze zamocowany – powód – powypadkowa przeszłość samochodu oczywiście.


Zajęliśmy się tym problemem i spadku mocy nie ma przy włączonej klimie, a wszystko chodzi bez problemu, żadnych zgrzytów, także PROBLEM rozwiązany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Krzysiek1980 » 11 lip 2007, 09:02

Bruce napisał(a):U mnie jest jeszcze inaczej. Mam zwyką klimę więc jak wlączę to chodzi do bólu. Ostatnio jednak zauważylem że ma takie skoki mocy które się latwo wyczuwa. Jakby ktoś dodawal izaraz zabieral mocy.Nasluchiwalem i chodzi wszystko cichutko, czy to może być zbyt maly poziom freonu?


Witam
Mam identyczny problem. Czasami jedzie normalnie ale nieraz gdy przeciągam go na 3 biegu i równo trzymam pedał gazu to wyczuwalne są takie skoki mocy. Szczerze mówiąc to lepiej mi się jeździ bez włączonej klimy (bezpieczniej). Przy włączonej mam takie uczucie jakby silnik miał z 10 KM mniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez viru » 11 lip 2007, 09:25

Krzysiek1980 napisał(a):Mam identyczny problem. Czasami jedzie normalnie ale nieraz gdy przeciągam go na 3 biegu i równo trzymam pedał gazu to wyczuwalne są takie skoki mocy. Szczerze mówiąc to lepiej mi się jeździ bez włączonej klimy (bezpieczniej). Przy włączonej mam takie uczucie jakby silnik miał z 10 KM mniej


Też mam coś takiego. Rok temu tego nie miałem, Mazda jeździła identycznie z włączoną i wyłączoną klimą. Klima chłodzi, chodzi cicho, ale odczuwam spadek mocy. Jeszcze nie byłem u klimatyziarzy, ktoś zna jakiś dobry serwis w Szczecinie?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Postprzez Krzysiek1980 » 11 lip 2007, 13:00

viru napisał(a):
Krzysiek1980 napisał(a):Mam identyczny problem. Czasami jedzie normalnie ale nieraz gdy przeciągam go na 3 biegu i równo trzymam pedał gazu to wyczuwalne są takie skoki mocy. Szczerze mówiąc to lepiej mi się jeździ bez włączonej klimy (bezpieczniej). Przy włączonej mam takie uczucie jakby silnik miał z 10 KM mniej


Też mam coś takiego. Rok temu tego nie miałem, Mazda jeździła identycznie z włączoną i wyłączoną klimą. Klima chłodzi, chodzi cicho, ale odczuwam spadek mocy. Jeszcze nie byłem u klimatyziarzy, ktoś zna jakiś dobry serwis w Szczecinie?


wcześniej możliwe że tego nie zauważałeś. Człowiek jak juz pojeździ troche swoim sprzętem to wszystko słyszy gdy cos nie gra. Ja miałem wymienianą całą chłodnicę ok 4 mies temu i nabijany cały układ. Mechanicy nic nie mówili o żadnych nieprawidłowościach w pracy sprężarki.
Może faktycznie przy naszych 90 konnych silnikach będzie odczuwalny spadek mocy. Jakby nie było sprężarka troche obciąża silnik. Zauważyłem również jak włączam nagrzewanie tylnej szyby to tez przez moment silnik jakby w wibracje wchodził, ale tylko zaraz po załączeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez viru » 11 lip 2007, 13:43

Krzysiek1980, nie chce mi się wierzyć żeby sprawna klima tak obciążała silnik, że aż to czuć w przyspieszaniu. Ale może się mylę? ;) W każdym razie w Primerze czegoś takiego nie zauważyłem. No nic, podjadę i pogadam z jakimiś mechanikami od klimy, jak coś się dowiem ciekawego to dam znać.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Postprzez Yackoba » 11 lip 2007, 14:27

viru napisał(a):Krzysiek1980,

U mnie jest to samo , przy włączonej klimie silnik słabo ciągnie szczególnie z dołu, ale wydaje mi się to najnormalniejszą sprawą, poprostu silnik w dolnych zakresach obrotów ma małą moc a do tego jest mu zabierane przez klime ok. 3 koni. Zauważ że jak przekroczysz ok 3000 obr. , już nie ma takiego mocno zauważalnego spadku przyspieszeń(sprawdz sobie charakterystyke tego silnika)
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez viru » 11 lip 2007, 14:41

Niby się zgadza, ale maksymalny moment ten silnik ma przy 2500rpm. Czyli dół ma właśnie dość dobry. No nic, jeszcze to poobserwuję ;) Szkoda że na forum nie wypowiada się jakiś spec od klimy.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Postprzez Krzysiek1980 » 11 lip 2007, 17:17

Jak będziecie coś chłopaki wiedzieli to piszcie bo sam jestem ciekawy. Dzisiaj robiłem próby od 70 km/h przyspieszałem z klimą i bez klimy i wydaje mi się że bez klimy szybciej wskazówka prędkościomierza się buja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6