Witam. Tak jak w temacie. Jaką sondę lambdę kupić tak do 160zł.
Nie wiem czy do mojej Madzi ma być trzy czy cz-tero żyłowa?
Myślałem nad NGK ale nie wiem jaką muszę kupić?
Bo są z masą izolowaną i z masą na obudowę.
W czym różnica, a najlepiej żeby ktoś mi doradził kto się na tym zna.
Sonda lambda – jaką kupić ?
1, 2
Podpinam się do tematu...
=> Czy ktoś wie jakiej firmy sondę montowali na pierwszy montaż w 626 GE z silnikiem FS?
Bosch to chyba raczej nie, bo zbyt niemiecki :) . Może NGK/NTK albo Denso? Ma ktoś pewną i sprawdzoną informację?
Znalazłem tylko, że za oryginał: JE50-18-861B
...podchodzą takie sondy:
Bosch:
"zamiennikowa": 0 258 005 708 (LS 5708)
"uniwersalna": 0 258 986 507 (LS 07)
Denso:
"zamiennikowa": DOX-1370
"uniwersalna": DOX-0119
NGK/NTK:
... tutaj mam kłopot, bo z szukajki na stronie wychodzą dwie, które różnią się niby tylko długością kabla"
OZA702-EE1 / 96464
OZA325-EE3 / 93736
A z jakiegoś katalogu w PDF wychodzi jeszcze inna:
OZA74-F1 / 0401
Trochę to dziwne, ale nic... Żadnej też nie ma na Allegro.
Nie chcę kupić jakiegoś bubla. Już się dowiedziałem co nieco o uniwersalnych sondach niby-Bosch sprzedawanych na Allegro za 99zł. W mailu koleś odpisał wymijająco, ale jak zadzwoniłem, to odpowiedział, że nie są w oryginalnych pudełkach, no i że mają tylko część numerów a dalej są zeszlifowane. Heh, ze szlifowaniem to ja się spotkałem, ale zeszlifowane bywają tylko loga producentów samochodów (np. gwiazdka Mercedesa). Ale żeby numer Boscha? Także widać, że jakaś kiszka.
Teraz rozważam DOX-0119 firmy Denso – na Allegro za 140 zł. Też taniej niż w sklepie (ponad 50zł taniej), ale sprzedawca zarzeka się, że oryginał i że bierze od dużych dystrybutorów, no i nie ma tylu negatywów co ten od Boscha. Ech to wybieranie...
=> Czy ktoś wie jakiej firmy sondę montowali na pierwszy montaż w 626 GE z silnikiem FS?
Bosch to chyba raczej nie, bo zbyt niemiecki :) . Może NGK/NTK albo Denso? Ma ktoś pewną i sprawdzoną informację?
Znalazłem tylko, że za oryginał: JE50-18-861B
...podchodzą takie sondy:
Bosch:
"zamiennikowa": 0 258 005 708 (LS 5708)
"uniwersalna": 0 258 986 507 (LS 07)
Denso:
"zamiennikowa": DOX-1370
"uniwersalna": DOX-0119
NGK/NTK:
... tutaj mam kłopot, bo z szukajki na stronie wychodzą dwie, które różnią się niby tylko długością kabla"
OZA702-EE1 / 96464
OZA325-EE3 / 93736
A z jakiegoś katalogu w PDF wychodzi jeszcze inna:
OZA74-F1 / 0401
Trochę to dziwne, ale nic... Żadnej też nie ma na Allegro.
Nie chcę kupić jakiegoś bubla. Już się dowiedziałem co nieco o uniwersalnych sondach niby-Bosch sprzedawanych na Allegro za 99zł. W mailu koleś odpisał wymijająco, ale jak zadzwoniłem, to odpowiedział, że nie są w oryginalnych pudełkach, no i że mają tylko część numerów a dalej są zeszlifowane. Heh, ze szlifowaniem to ja się spotkałem, ale zeszlifowane bywają tylko loga producentów samochodów (np. gwiazdka Mercedesa). Ale żeby numer Boscha? Także widać, że jakaś kiszka.
Teraz rozważam DOX-0119 firmy Denso – na Allegro za 140 zł. Też taniej niż w sklepie (ponad 50zł taniej), ale sprzedawca zarzeka się, że oryginał i że bierze od dużych dystrybutorów, no i nie ma tylu negatywów co ten od Boscha. Ech to wybieranie...
Przeczytaj to co napisałem tu 2lata temu i będziesz wiedział 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
E? Naganiałeś na jakiegoś gościa, a nie napisałeś ani tego jaką sondę kupiłeś, ani jaką wyciągnąłeś. Fakt, że odradzałeś produkty firmy Begar, ale ja aż takich wynalazków nie biorę pod uwagę :) . Także proszę trochę więcej treści.
Pipstacz
naganiałem do tego gościa bo to klubowicz, u którego można praktycznie wszystko dostać po nr vin do naszych mazd i wszystko działa i pasuje bez problemu, a z allegro to różnie bywało.
Wtedy to sprzedał mi sondy firmy ngk, ale były jakieś inne niż z allegro. Płaciłem coś ok 140zł/szt i działały bez zarzutu ok 10kkm, a potem auto sprzedałem.
Heh, te sondy badziewne Begar co miałem to prawie mi auto spaliły bo się w środku rozsypały i się wszystko zwarło, aż kable potopiło... o dziwo bezpiecznik zadziałał, ale po chwili.
Wtedy to sprzedał mi sondy firmy ngk, ale były jakieś inne niż z allegro. Płaciłem coś ok 140zł/szt i działały bez zarzutu ok 10kkm, a potem auto sprzedałem.
Heh, te sondy badziewne Begar co miałem to prawie mi auto spaliły bo się w środku rozsypały i się wszystko zwarło, aż kable potopiło... o dziwo bezpiecznik zadziałał, ale po chwili.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
To już coś – dzięki :) .
Co do numerów, to te co podałem też są po VINie – nie ma z tym problemu, EPC Mazda udostępnia za darmo. To znaczy numer oryginału po VINie, a potem sprawdzałem w konkretnych katalogach na stronach Boscha i Denso. Także wiesz, one na pewno "podejdą", tylko pytanie brzmi "która lepsza?" :) . Z NGK/NTK jest trudniej, bo nie udostępniają normalnego katalogu i kombinowałem, więc nie muszą pasować.
Próbowałem dziś cyknąć fotkę sondzie za pomocą telefonu, ale to tak na szybko (auto jest kolegi) i dostrzegłem tylko "JAPAN" oraz początek numeru w Mazdowym formacie. Ciekawe czy to jeszcze oryginał (po 400 tysiącach km przebiegu?). Może mi się uda dopatrzeć prawdziwego producenta. Chyba, że gdzieś Ci się ostała ta stara sonda – gdybyś zerknął co to było, to byłbym wdzięczny.
Na razie wstępnie zaklepałem uniwersalną Denso, u znajomego co pracuje w częściach. Wyszło około 143zł, czyli kilka zł taniej niż na Allegro z przesyłką.
Co do numerów, to te co podałem też są po VINie – nie ma z tym problemu, EPC Mazda udostępnia za darmo. To znaczy numer oryginału po VINie, a potem sprawdzałem w konkretnych katalogach na stronach Boscha i Denso. Także wiesz, one na pewno "podejdą", tylko pytanie brzmi "która lepsza?" :) . Z NGK/NTK jest trudniej, bo nie udostępniają normalnego katalogu i kombinowałem, więc nie muszą pasować.
Próbowałem dziś cyknąć fotkę sondzie za pomocą telefonu, ale to tak na szybko (auto jest kolegi) i dostrzegłem tylko "JAPAN" oraz początek numeru w Mazdowym formacie. Ciekawe czy to jeszcze oryginał (po 400 tysiącach km przebiegu?). Może mi się uda dopatrzeć prawdziwego producenta. Chyba, że gdzieś Ci się ostała ta stara sonda – gdybyś zerknął co to było, to byłbym wdzięczny.
Na razie wstępnie zaklepałem uniwersalną Denso, u znajomego co pracuje w częściach. Wyszło około 143zł, czyli kilka zł taniej niż na Allegro z przesyłką.
Możliwe, że jest ori bo ludzie jeżdżą dopóki auto jedzie...
Niestety nie mam tej starej sondy i możliwe, że nawet miałem inną bo V6.
Niestety nie mam tej starej sondy i możliwe, że nawet miałem inną bo V6.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6