Jak uciszyć popychacze?

Postprzez Jaksa » 6 wrz 2004, 21:49

Szkoda, ze nie ma zdjec...
Tco,jak chcesz to możemy zawsze zrobic stronkę szkoleniową z fotkami.....tak jak robiliśmy u Ciebie ze zbiornikiem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 7 wrz 2004, 02:56

Zdjęcia są w książce.
ale i tak nikt tego chyba sam nie będzie robić w KL.

Jestem <glupek2> bo myślałem, że popychacze dadzą sie uciszyć. Tymczasem JEDEN na wałku ssącym w tylnej głowicy stuka przy zimnym starcie. Potem cichnie i co z tego. Nie tak to miało być. Jest to jeden z tych popychaczy, które dostałem (wyglądały jak nowe w porównaniu z moimi). Generalnie cała robota jest od nowa.

Przy okazji dziękuję wszystkim, zwłaszcza Jaksie za pomoc w tej naprawie. Niech moje doswiadczenia służą innym domowym mechanikom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 7 wrz 2004, 08:44

. Jest to jeden z tych popychaczy, które dostałem (wyglądały jak nowe w porównaniu z moimi). Generalnie cała robota jest od nowa.
Nightcomer,bo te popychacze z JC to szit ,mówiłem że tak bedzie.... ale co tam .....teraz już wiesz co i jak, więc zrobisz to w jedną nockę .. <lol> ..Ja tak trenowałem parę razy KL bo wiecznie ciekły dekle zaworowe przez te j......uszczelki z JC,sporo tematów ( czesci ) przetestowałem na własnej skórze i teraz wiem gdzie mozna zastosowac oryginał a gdzie zamiennik, ale i tak masz u mnie duże brawa za tę robotę.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marek » 30 wrz 2004, 00:09

ale i tak nikt tego chyba sam nie będzie robić w KL.


Może nie w KL ale ja mam zamiar zrobić to w KF bo mnie ten klekot wkurza :(

Pozdrawiam i gratuluję uporu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez xXx » 30 wrz 2004, 10:38

Marek, a może u Ciebie nie klekoczą popychacze tylko zaworek pompy olejowej ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marek » 30 wrz 2004, 12:19

Wiesz, rozebralem stary silnik i stwierdziłem że w każdej V o przebiegu >150kkm klekoczą popychacze... W tamtym silniku na 24 sztuki mam około 15 dobrych więc sądzę że w KF jest podobnie, ma przecież podobny przebieg. A przy okazji wymienie sprężyny na wałkach. Zobaczymy jaki będzie efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Jaksa » 30 wrz 2004, 13:07

marek napisał(a):Zobaczymy jaki będzie efekt.
Jak wymienisz blachy to bedzie cisza,w V6 nigdy nie wymieniałem szklanek tylko myłem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 5 paź 2004, 05:21

przysłowiowa dycha minęła, więc pora na epitafium, tfuuu... epilog...
nadal jeden hla od Jaksy (darmowy szrot na moje ryzyko) klekocze, ale tylko przez maksymalnie minutę od uruchomienia. Napinacz od jaksy jest jak nowy. wszystkie hla JC wyraźnie głośniej pracują, ale nie można tego określić jako stukanie. trzeba porównać z oryginalnymi i wypłukanymi.

KL zużywało przed wymianą 3 – 4 l oleju na 10kkm,
po wymianie nie zużywa NIC.
Domniemane zużycie oleju było sumą 4-ch drobnych wycieków, które uszczelniłem. Wałki trochę stukają, jednak najgłośniejszy klekot został usunięty przez to co pisałem wcześniej. Uszczelki dekli są nadal stare, oryginalne.

Dla dociekliwych – drobne wycieki KL, które się sumują a nie dają plam oleju pod samochodem:
– simm wału korbowego;
– oring aparatu zapłonowego;
– napinacz paska rozrządu;
– uszcz dekli po wymianie paska w serwisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 5 paź 2004, 11:02

nightcomer napisał(a):Napinacz od jaksy jest jak nowy.
Będzie napewno latać jeszcze ładnych parę tysi......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez grzmot » 14 sty 2006, 13:56

czesc u mnie tez wala te popychacze
kurde nie wiem jak to zrobic
przeszukalem cale forum wszedzie po trochu jest napisane
ale czym wiecej przeczytam tym bardziej glupi jestem <glupek2>
moj motor to 2,0 v6
nie wiem od czego zacząc renimacje :)
objawy sa takie ze na zimnym silniku tego nie slychac tylko jak sie zagrzeje wtedy zaczynaja grac :)
nie wiem moze to byc za slabe cisnienie oleju
nie wiem co robic
mam nadziej ze ktos cos napisze bo ja <glupek2>
sluchalem przez sluchawkami to slychac to wszedzie :)
nie wime czego dolac : cos co wypluka silnik czy jakiegos doktora
kolega powiedzial mi zebym nalal doktora ale narazie tego nie zrobilem
a najbardfziej jestem ciekaw jaki olej mam mu wlac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez Grzyby » 14 sty 2006, 23:48

grzmot napisał(a):moj motor to 2,0 v6



Auto: mx6


Nie wiem o czym piszesz :|

Ew. popraw profil
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GofNet » 15 sty 2006, 01:24

Grzyby napisał(a):
grzmot napisał(a):mój motor, to: 2,0 V6
Auto: MX-6
Nie wiem o czym piszesz :|
Ew. popraw profil
A były takie... ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez grzmot » 15 sty 2006, 01:27

poprawione :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez Puhcio » 15 sty 2006, 14:44

GofNet napisał(a):A były takie...


Nie, ale kolega (chyba, jeśli dobrze kojarzę) padł ofiarą swapa zajechanego silnika. I zamiast KL wsadzili KF.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez grzmot » 15 sty 2006, 15:46

no to wracajac do popychaczy to najlepiej od czego zaczac
jak ktos jest ciekaw mojego auta to pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez GofNet » 15 sty 2006, 17:34

kolega powiedzial mi zebym nalal doktora ale narazie tego nie zrobilem
a najbardfziej jestem ciekaw jaki olej mam mu wlac
Czasowo zapomnij o MotoDoktorze. Nie jest to zły środek, ale jest to jedynie tabletka przeciwbólowa na dziurawy ząb.

Po pierwsze zerknij, jaki masz zalany olej. Jeśli 0W-30 lub 5W-30, to proponuję go zmienić na jakiś 5W-40 lub 10W-40, 10W-50 – przy czym po takiej zmianie napewno trochę wzrośnie Ci spalanie paliwa (większy opór).

Dlaczego zacząć od oleju? Ponieważ HLA zazwyczaj dzwonią na zimnym silniku a na rozgrzanym się wyciszają. U Ciebie jest odwrotnie – jak olej jest rozgrzany i rzadziutki, to dzwonią...

Jeśli to nie pomoże, to możesz przeprowadzić interwencję chirurgiczną, polegającą na "umyciu szklanek" i ewentualnym rozciągnięciu/wymianie sprężyn.

MotoDoktora radzę stosować w ostateczności. Jest to preparat uszczelniający silnik, który również wycisza popychacze, ale to jest wyłącznie półśrodek.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez grzmot » 16 sty 2006, 21:54

– w silnikach V6 w glowicy (w komorze spalania) i na denku tloka osadza sie nagar, ktory nabudowujac sie zaczyna w pewnym momencie zderzac sie ze soba (tłok uderza w glowice). Efektem tego jest charakterystyczne klekotanie. Sa jednak sposoby odroznienia tego od klekotu popochaczy. Po pierwsze klekot powstaly w wyniku osadzenia sie nagaru jest zalezny od nagrzania silnika, a zaczyna zupelnie zanikac przy wyzszych obrotach (2500-3000 rpm).

kurcze bo u mnie wlasnie w okolicach tych obrotów przestaje to stukac i slychac sam silnik

a stukajace popychacze tez sie uciszaja w zakresie wyszych obrotów??

a dzisaj jeszcze rozmawialem z innym wlascicielem mazdy i on powiedzial mi ze
mozna to tez zlikwidowac przy wymianie filtra oleju trzeba kupic "filtr z zaworkiem"
pierwszy raz sie z tym spotykam z takim pojeciem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez Marcin L » 19 sty 2006, 19:17

Grzmot – filtr z zaworkiem podobno moze pomoc – Smirnof takie sprzedaje :–)
Ostatnio edytowano 28 kwi 2006, 09:38 przez Marcin L, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez tomekrvf » 19 sty 2006, 21:17

Marcin L napisał(a):filtr z zaworkiem podobno moze pomoc

Do V6 tylko filtr oleju w ASO albo zamiennik Knecht.
Czesto w zamiennikach nie ma rozróżnienia na filtr do V6 i do innych benzyn
Koszt ori filtra 27 PLN, Knecht 21
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tomekrvf » 27 kwi 2006, 16:22

Ja ostatnio robiłem fotki przy wymianie sprężyn i szklanek więc jak wywołam film i zeskanuję to gdzies wrzucę fotorelację. Teraz madzia tylko szumi. Paski chodzą głośniej od silnika :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6