Jak uciszyć popychacze?

Postprzez nightcomer » 29 sie 2004, 08:46

noc nr3
czyli bloga KL cd

wyjąłem wałki a przy tej czynności moja dyżurna nasadka 17 rozdarła się niczym puszka po piwie, rozgiąłem też klucz płaski 27 do kontrowania. Następnie jakoś wmanewrowałem tę nowo nabytą wydziwioną nasadkę stanleya i przeżyła a do zakontrowania użyłem starego zardzewiałego ruskiego klucza – krótkiego a bardzo grubego. I poszło. Moje szczęście, że w pore zobaczyłem, że kontrujace 27 może się zaprzeć przy nieuważnym odkręcaniu o materiał głowicy a wtedy armageddon pewny.

Popychadła sprawne 23, jedno chodziło chyba na pianie tylko. Wałki mają ślady zużycia na tylnych czopach. Gorzej z panewkami – są zrypane. Jeszcze dzisiaj je złoże kontrolnie na sucho i poczuję własnoręcznie ten luzik :[ Przypominam sobie jak kilka lat temu przy okazji katarynkowo powtarzających się na forum tematów o stukających popychaczach napisałem, że mam wrażenie, że u mnie stukają wałki a nie HLAs. To jakby się potwierdza niestety. Ale to jeszcze nic pewnego, napiszę jutro.

Dalej – sprężyn zębatek oporowych wałków wydechu nie wyjąłem, bo nie mam takiego wielkiego klucza, nawet nie wiem jaki on jest, 40?
Zębatka wału korbowego nie zejdzie bez ściagacza – przyrdzewiała solidnie.
No cóż, aby do następnej nocy.

A przy okazji, bo znowu wyłazi spod ziemi temat oleju. W 2001 Mazda USA zaleciła stosowanie do silników K oleju synth 5wNN, >=SJ i skrócenie okresu wymiany ol i fil do 5000Km !! tym samym wynalazki marketingowe typu syntec/magnatec stały się niezalecane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez XsiX » 29 sie 2004, 11:49

nightu baaardzo szkoda że twoja relacja to nie fotorelacja ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez nightcomer » 29 sie 2004, 17:55

XsiX napisał(a):nightu baaardzo szkoda że twoja relacja to nie fotorelacja ;P
to mam nie pisać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 29 sie 2004, 18:06

to mam nie pisać?
Pisać pisac..... <lol> Ja tam jestem ciekawy konca prac ( pomyslę nad nagrodą za wytrwałość dla Ciebie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 29 sie 2004, 18:15

Ja tez jestem ciekawy i podziwiam. Ostatnio kumpel wymienial olej w Prodzizu u jakiegos niby porzadnego mechanika i uslyszal, ze olej mozna zmieniac tylko z mineralnego na polsyntetyk albo syntetyk (w wolnym tlumaczeniu z gorszego na lepszy), a nigdy odwrotnie. Prawie sie o to poklocilismy, ale w koncu go przekonalem, zeby do debili nie jezdzil.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jaksa » 29 sie 2004, 18:22

Tia? <lol> Dobry ten mechanior.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 30 sie 2004, 00:32

Jaksa napisał(a):Tia? <lol> Dobry ten mechanior.
nie on jeden taki zabawny. Jak mawiała moja babcia – takiego kwiata to pół świata.

Co do mojego bloga – dzisiaj tylko rozkręciłem zębatki oporowe na w.wyd. Te sprężyny to blaszane talerzyki. Aż strach dawać za nie po 70,–.
Poza tym z pewnym trudem zmierzyłem luzy na podporach wałków rozrządu. Wynoszą nawet do 0,15mm – wydaje sie to bardzo dużo, ale mazda określa właśnie tę wartość jako graniczną. Jeszcze jutro zmierzę to dokładniej (jak będę miał czym). Ale niezależnie od wyniku i tak nic z tym już nie będę robić, bo nie mam kasy na nowe uszczelki pod głowicami, toczenie wałków i tulejowanie podpór. Niech więc dalej się telepie.
W ten oto sposob już na pewno wiadomo, że próba uciszenia głowic nie zakończy się happy endem.
Nadal nie mogę wyrwać spieczonej zębatki na wale korbowym, będę szukać ściągacza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 30 sie 2004, 08:49

Nadal nie mogę wyrwać spieczonej zębatki na wale korbowym
Zlej ją jakims szowaxem ( odrdzewiaczem ) musi zejść nie ma bata.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez maku » 30 sie 2004, 16:53

a czy ktos uzywal takiego preparatu do plukania silnika jak "FLUSH 2000"?? tez mi klepia popychacze i ludzie mowia ze jak wleje to, wtedy preparat przeczysci silnik i po zalaniu nowego oleju powinno byc ok...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2004, 00:22
Posty: 19
Skąd: Bielawa
Auto: Mazda GE 626 1,8 16V 1994

Postprzez Jaksa » 30 sie 2004, 20:49

powinno
Dobrze że dodałes ten wyraz..... <lol> .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 30 sie 2004, 22:00

Jak wlalem cos podobnego (co prawda tego sie tak po prostu nie wlewa, zreszta na starym forum kiedys tlumaczylem instrukcje jak to zrobic), to wyplukalo z silnika moto-doktorka, ktorego dolal poprzedni wlasciciel i zaczelo klepac jeszcze glosniej. Hihi.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/894)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 31 sie 2004, 03:39

blog KL
doba #5
czyli przyszła koza do woza

no tak, pojechałem rowerem do Jaksy z nadzieją na znalezienie jakichś starych rolek do rozrządu. Nie udało sie nic znaleźć, za to dostałem freebe w postaci prawie nowego siłownika rolki napinającej. Nie uważam, żebym zasłużył sobie na taki prezent, ale jak dają to brać... (dzięki)

W drodze powrotnej kupiłem w sklepiku parkę łożysk do większej rolki (8.50 zł/szt). I w ten sposób do kompletu brakuje mi tylko mniejszej nierozbieralnej rolki (łożysko oblane plastikiem). Chyba jutro ze łzami w oczach <płacze> pójdę do sklepu <płacze>
Zębatka na wale korbowym nie chce odpuścić a ściągacza nadal nie mam.

Generalnie dzisiaj był dzień laitowy, prawdziwy hardcore zacznie się jutro/pojutrze. Ta ruina ma chodzić <killer>

Acha, pomierzyłem dokładniej luz na czopach wałków, największy jest na czwartym czopie wydechu w tylnej głowicy – przekracza 0.15 i jest owal.
Będzie tłuc oj będzie... klekleklekle... :[ jak ja nienawidzę tego dźwięku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 1 wrz 2004, 19:39

Słyszałem że zakupiłes te spręzyny wałków w IM ..... dobry ruch.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 2 wrz 2004, 04:38

Czy przed tobą nic się nie ukryje ??
Jesteś gorszy niż interpol hahaha

Przy porównaniu wyraźnie widać, że stare są odkształcone. Tylko dlaczego sprzedali mi je bez opakowania? U nich to norma, czy też robią te sprężyny w łomiankach z wieczek od konserw turystycznych i sprzedają jako oryginały?...

Z robotą dałem sobie trochę luzu, ale jutro zaczynam chyba składać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 2 wrz 2004, 18:15

Czy przed tobą nic się nie ukryje
Hihi....WIELKI BRAT WIDZI WSZYSTKO......
Tylko dlaczego sprzedali mi je bez opakowania
Te " blachy " są w zbiorowym opakowaniu ( chyba 10 szt ) mnie tez tak sprzedają.
jutro zaczynam chyba składać
Przy zakładaniu sprężyn musisz naciągnąć koła względem siebie ( pewnie wiesz ) i wyrezac ten ząbek bo nakrętkę masz od starego typu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 3 wrz 2004, 02:12

Pierwszy dzień składania.
Ząbki cztery wydarłem pilnikiem już wczoraj. Dzisiaj udało mi się wymienić simmering wału korb – 4 dni lania oleju sprawiły, że zębatka odpuściła, jak się okazało stanęła na skorodowanym klinie.
Potem powtykałem popychacze napełnione olejem, ustawiłem wałki i nałożyłem dekle ze starymi uszczelkami. Na razie tyle. Jak jutro założę kolektor i aparat to będzie norma wykonana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 3 wrz 2004, 08:41

Potem powtykałem popychacze napełnione olejem, ustawiłem wałki i nałożyłem dekle ze starymi uszczelkami
Słuchaj,a po co napełniałeś szklanki ? One same się napełnią po odpaleniu silnika.....tylko szkoda że składasz na stare uszczelki....jak są to jeszcze oryginaly ,to moze bedzie git.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 6 wrz 2004, 11:51

OK, podsumowanie prac w pracowni rzeźbiarza...
Leonardo da Nightcomer-Vinci ukończył swoje dzieło ku chwale pokoleń.
Dzieło rzygnęło...
płynem z kolektora po przejechaniu 20 km.
Poza tym chyba się trzyma qupy. Niesamowicie długo stukały HLAs po odpaleniu, ale chyba ścichły (albo JA chcę w to wierzyć).

Nie ma standardowego klekle z czego wniosek, że to jednak hałasowały wałki wydechu na zębatce oporowej. Polecam więc wymianę sprężyn. IM wzięło liścia za dwie, więc z bólem da się przeżyć.

Rolka duża – regeneracja.
No niestety wyrzuciłem w błoto 17 zł za łożyska do tej rolki. Po wprasowaniu (a robiłem to kilka razy) łożyska się napinały i rolka dostawała oporów. Zgrzytając zębami zacząłem czytać... i po całym dniu studiów wyczytałem. 2 łożyska pracujące równolegle muszą być specjalne, o powiększonym luzie. Ciekawe, że ja nieuk to teraz wiem a sprzedawca w sklepie ani be ani me, chociaż pokazywałem mu gdzie i jak to ma chodzić.

Podsumowanie kosztów:

– 160 pasek SUN;
– 144 mała rolka (była zatarta aż pasek się smażył);
– 11 simmering w. korb.;
– 100 sprężyny zębatek oporowych wałków wydechu;
– 5 silikon.

Razem 420 zł za uciszenie popychaczy i wymianę paska i rolek rozrządu.

Dostałem za darmo napinacz (550 zł), dodatkowo wydałem 22 zł na nasadkę i niepotrzebnie 17 zł na łożyska. Czasu pracy nie podaję, bo jak widać w tym wątku, wyniknęły po drodze różne komplikacje, ale chyba sprawny domowy mechanik, silny i z zapałem do pracy mógłby to wykonać w jakieś 3 – 4 dni (8 – 10 godz dziennie).

Mam nadzieję, że nie będę tu dopisywał rzeczy typu "rzeźba się wysypała, help me".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez luca » 6 wrz 2004, 16:30

nightcomer gratyulacje udanej (mam nadzieje) reanimacji. Nie ma to jak garść wiedzy fachoweji i zapał. <spoko>
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Paweł » 6 wrz 2004, 19:44

Szkoda, ze nie ma zdjec... <bicz>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/894)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6