Wycieki oleju spod pokrywy zaworów

Postprzez GRABARZ » 17 sty 2005, 10:53

Witam,

To moja pierwsza Mazda i mój pierwszy post na tą grupę. Chciałbym się więc ze wszystkimi na początku przywitać oraz prosić o lekkie potraktowanie jeżeli opisany przeze mnie problem był już omawiany na grupie. Szczerze powiedziawszy nie wiem jak go szukać, tzn. jakie słowa kluczowe mam podac aby znaleźć odpowiedź na mój problem.

A teraz w skrócie i laickim językiem opiszę co mi się przytrafiło.
Mam problemy z wyciekiem oleju spod pokrywy, hm... no tak chyba zaworów, ale ponieważ laik ze mnie wielki opisze co widzę pod maską. Jest to silnik V6 i tam gdzie są przykrywy, w które wchodzą kable od świec zaraz w okolicy tych pokryw w miejscu łaczenia z blokiem silnika sa lekkie wycieki oleju. Samochód jest od dwóch lat na gazie, przejechane na gazie jakieś 50 tys. km a całkowity przebieg to 198 tyś km, przy 190 miał zrobiony rozrząd. Znacie może problem, jakie to niesie skutki, czy trzeba to robić błyskawicznie i jakie mogą być przybliżone koszty naprawy.

Dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Krzysiek
GRABARZ
 

Postprzez tomekrvf » 17 sty 2005, 11:17

Problem znany.
Trzeba wymienic uszczelki. Tylko oryginały!!! Ja założyłem z JC i lało się już po 5 kkm. Oryginalne kosztują po 97 za sztukę. Jeszcze tulko uszczelki pod kolektor ssący i dobry silikon(Loctite szary lub czarny. wurth itd, ale nie jakiś czerwony syf) i można brać się do roboty.
Przednia uszczelka to bułka z masłem. Aby wymienić tylną trzeba zdjąć kolektor ssący. Cała robota bez napinania się zajmie jakieś 4-5 godzin
Ostatnio edytowano 17 sty 2005, 11:45 przez tomekrvf, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez XsiX » 17 sty 2005, 11:24

Skutków ubocznych, poza czysto estetycznymi raczej nie doświadczysz
jeżeli jednak w końcu zdecydujesz się na wymiane uszczelki koniecznie kup (tak jak wspomniał mój imiennik) oryginał. O uszczelkach z JC na tym forum nic dobrego nie wyczytasz (a było tego sporo) :P


P.S. WITAMY NA FORUM <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 17 sty 2005, 11:53

U mnie była tragedia. Jak dobrze dało się po gazie to zapalał się olej który lał się na kolektor wydechowy. Spod maski szedł dym a w srodku smród. Poza tym koszt oleju który musiałem dolewać prawie przekroczył koszt uszczelek.
Uszczelki warto wymienić by silnik nie wyglądał jakby był wyjęty z bagna
Dbajmy o nasze madzie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez XsiX » 17 sty 2005, 12:06

u mnie poci się pod uszczelkami od momentu kiedy ją kupiłem
z autem nie mam żadnych kłopotów (poza estetyką silnika) <lol>
kiedyś robiłem rozeznanie i poci się w 80% naszych mazdeczek :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Sebastian » 17 sty 2005, 12:31

XsiX napisał(a):u mnie poci się pod uszczelkami od momentu kiedy ją kupiłem
z autem nie mam żadnych kłopotów (poza estetyką silnika) <lol>
kiedyś robiłem rozeznanie i poci się w 80% naszych mazdeczek :|


To prawda małe wycieki są standartem. A odnośnie skutków ubocznych jedyny jaki może się zdażyć to zatarcie silnika jak zapomnisz uzupełniać brakujący olej. Idzie z tym jeździć tylko trzeba pilnować poziomu oleju. A koszt wymiany uszczelki to ok 50 zł robota plus koszt materiału. oczywiście wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i zależy gdzie. Powodzenia
Mazda to my.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez XsiX » 17 sty 2005, 13:02

przy małym poceniu ubytki oleju są mało zauważalne
w moim przypadku jest to 1 l na 10 tys (życzę wszystkim V-kowiczom konsumpcji na tym poziomie <lol>)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 17 sty 2005, 13:22

Teraz mam suchy silnik i taki wygląda najlepiej. Pewnie przez jakieś 100kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 17 sty 2005, 13:26

Ja wymieniałem (brat mi wymieniał) uszczelkę pod pokrywą zaworów na nową. Niestety jest ona firmy Ajus (zamiennik) a ponoć one (tak, jak z JC) po kilku tysiącach lubią sobie popuszczać. Sam dokładnie czyściłem dekiel z poprzednich silikonów, rant bloku również. Nie kładliśmy silikonu, bo uszczelka powinna wystarczyć.
Liczę na to :)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez XsiX » 17 sty 2005, 13:33

tomekrvf napisał(a):Teraz mam suchy silnik i taki wygląda najlepiej. Pewnie przez jakieś 100kkm

a ja już niedługo, już niedługo ...... <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez GofNet » 17 sty 2005, 13:34

Kup wyłacznie oryginalną uszczelkę.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez XsiX » 17 sty 2005, 14:07

nie widzę inaczej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Smirnoff » 17 sty 2005, 16:22

No cóz, nic dodać nic ująć. Uszczelki tylko oryginał, JC puszcza po 5-10kkm i nic sie nie da z tym zrobić.
A tak w ogóle – witam nowego kolegę na forum.
Pozdrawiam
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez tomekrvf » 17 sty 2005, 17:14

GofNet napisał(a):Ja wymieniałem (brat mi wymieniał) uszczelkę pod pokrywą zaworów na nową. Niestety jest ona firmy Ajus (zamiennik) a ponoć one (tak, jak z JC) po kilku tysiącach lubią sobie popuszczać. Sam dokładnie czyściłem dekiel z poprzednich silikonów, rant bloku również. Nie kładliśmy silikonu, bo uszczelka powinna wystarczyć.
Liczę na to :)

Uszczelka tak ale i silikon jest potrzebny. Producent auta określa dokładnie w którym miejscu i ile powinno się go nałożyć. Taka jest zasada montażu tej uszczelki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez b2 » 17 sty 2005, 20:49

tomekrvf napisał(a):U mnie była tragedia. Jak dobrze dało się po gazie to zapalał się olej który lał się na kolektor wydechowy. Spod maski szedł dym a w srodku smród. Poza tym koszt oleju który musiałem dolewać prawie przekroczył koszt uszczelek.
Uszczelki warto wymienić by silnik nie wyglądał jakby był wyjęty z bagna
Dbajmy o nasze madzie!


u mnie to samo. wciąż smród palonego oleju. zachlapany alternator i chłodnica. paski. dolewki za kilkadziesiąt złotych miesięcznie. próby z jc, ajus, red silicon. kicha.
teraz ori i sucho. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Jaksa » 17 sty 2005, 20:50

Wszystko w tym temacie.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6