Dymienie po kapitalce

Postprzez promil69 » 1 mar 2008, 09:49

Witam. Szukałem podobnego tematu jednak nic nie znalazłem. Mam taki problem, mianowicie po odpaleniu silnika (robiony remont kapitalny) nadmierne dymienie (oleju nie bierze, woda w układzie chłodniczym nie ubywa). Narazie zrobione 20 kilometrór po remoncie, może to być np. ustawienie zapłonu, lub złe spasowanie wałków rozrządu (były dwie cechy na jednym wałku, jedna oryginalne tzn. "kropka", a druga zrobiona ręcznie przesunięta względem oryginalnej o 2 zęby, narazie ustawiłem na tą nieoryginalną). Dodam, że ciśnienie na wszystkich cylindrach jest takie samo.

Jest jeszcze opcja, że poprostu po zrobieniu trasy dymienie ustanie, ale wole być przezorny.
Samopoczucie 200% :) kolejny dzionek z serii.... ŻYCIE JEST BOSKIE :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 12:44
Posty: 13
Skąd: Leszno WLKP
Auto: MX-6 V6 2,5 :D

Postprzez Hazu » 1 mar 2008, 11:07

Jaką ta "kapitalkę" robiłeś??
Przecież pewnie nie robiłeś szlifów cylindrów nie wymieniałeś tłoków.

Wymieniłeś pewnie tylko pierścienie panewki uszczelki i uszczelniacze.

Jesli silnik nie był zbyt zużyty (nie chodził długo z zapieczonymi pierścieniami) to to miało szanse powodzenia, przy założeniu ze stosuje się dobre zamienniki lub oryginały.

Jeśli jednak przekrój cylindra nie jest już kołem tylko elipsą to żadne takie zabawy nie przyniosą efektu (trzeba było to sprawdzić przed robieniem remontu)

Wtej chwili dalsze działanie na tym silniku nie jest jusz opłacalne, taniej wyjdzie znaleźć dobry silnik.

Jaki olej masz zalany do silnika???


Możesz jeszcze pokombinowac z olejami ale nie spodziewaj się szalonych efektów.

Więc jeździj na tym co masz ile się da może ubytki trochę spadną a w miedzyczasie poszukuj dobrego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez arni0000 » 1 mar 2008, 11:50

Dla mnie kapitalka to:
Nowe tłoki nadmiarowe z pierścieniami
honowanie tulei
zrobienie całej głowicy
nowe panewki
szlifowanie wału
nowe wszystkie uszczelki
nowa pompa wody
nowa pompa oleju
itp można jeszcze za tulejować blok i włożyć tłoki nominalne
Cała reszta napraw gdzie wymienia się tylko pierścienie to nie jest remont kapitalny.
Dymienie może być spowodowane układaniem się wszystkiego lub spartoloną robotę i czeka cię albo prawdziwa kapitalka lub wymiana motoru
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez promil69 » 1 mar 2008, 13:11

noo to mnie "optymistyczne" nastawiliście :/
Remontu nie robiłem ja tylko odstawiłem auto do zrobienia.
Rzeczywiście szlif cylindrów nie był robiony. Olej MOTUL 15W-50
To dzisiaj dla zasady zrobię jakąś trasę i jk sie nic nie zmieni to będe musiał poszukać silnika.

Remont był robiony bo się obróciła na panewce, dlatego nie zostało zrobione wiele rzeczy ponieważ autko przed "okręceniem" sie chodziło idealnie, remont był robony 50tys km przed obróceniem dlatego stwierdziłem, że nie jest koniecznie robienie typowej kapitalki. Tylko inny wał, karbowód, uszczelniacze, przy okazji zrobiłem jeszcze rozrąd i pompe wody, sprzęgło, uszczelkę jednej głowicy.

W najbliższym czasie dam znać co sie dzieje.

Dzięks a odp.
Ostatnio edytowano 2 mar 2008, 01:13 przez promil69, łącznie edytowano 1 raz
Samopoczucie 200% :) kolejny dzionek z serii.... ŻYCIE JEST BOSKIE :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 12:44
Posty: 13
Skąd: Leszno WLKP
Auto: MX-6 V6 2,5 :D

Postprzez Hazu » 1 mar 2008, 13:39

świadomie zalałeś silnik olejem o całkowicie innych parametrach niż zaleca producent?

Zalecany olej to:
10w30
lub
5w30 (zima)

5w40 w twoim przypadku byłby najbardziej właściwy z olei ogólnodostępnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez promil69 » 1 mar 2008, 15:20

Ok – to może na początek zmienie olej. Rozumiem, że 5W40 ale jakiej firmy, szukłem ale każdy leje coś innego w zależności czy popychacze klekocza, śmierdzi olejem itp. jaki polecacie w mojej sytuacji??
Samopoczucie 200% :) kolejny dzionek z serii.... ŻYCIE JEST BOSKIE :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 12:44
Posty: 13
Skąd: Leszno WLKP
Auto: MX-6 V6 2,5 :D

Postprzez Yarick » 1 mar 2008, 19:33

zalej midland avanza powinno być ok
CHOPAK BEDZIE :D Franio już jest ;P
Xed [sprzedany]
G-tech 8,17- 8,36 ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2007, 23:01
Posty: 259
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda Xedos 6 CA/KF

Postprzez promil69 » 2 mar 2008, 01:01

A więc tak: wymieniłem olej LOTOS 10W40 (naczytałem sie i stwierdziłem, że będzie najlepszy) + filtr, zrobiłem 70km i na wolnych obrotach dymienie całkiem ustało, ale przy zwiększaniu obrotów nadal dymi, coprawda nie tak mocno jak na tamtym oleju ale i tak chybaa jeszcze nie jest tak jak ma być :/ Pojeżdże jeszcze troche i zobacze co się będzie działo.
Mimowszystko dzięks za pomoc.
Samopoczucie 200% :) kolejny dzionek z serii.... ŻYCIE JEST BOSKIE :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 12:44
Posty: 13
Skąd: Leszno WLKP
Auto: MX-6 V6 2,5 :D

Postprzez Grzyby » 2 mar 2008, 08:51

promil69, podobne tematy są na forum.
A wiesz co to oznacza....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez promil69 » 2 mar 2008, 14:38

Tak. Czytałem, jednak mój problem nie dotyczy "zwykłego dymienia" – tylko po złożeniu silnika.
Niemniej jednak jeżeli zaśmieca forum to proszę o przeniesienie do "kosza". Przepraszam, postaram się staranniej korzystać z forum.

Jeszcze na koniec dodam, iż dymienie po zmianie oleju z każdą minutą zmniejsza się, więc może coś z tego będzie.
Samopoczucie 200% :) kolejny dzionek z serii.... ŻYCIE JEST BOSKIE :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 12:44
Posty: 13
Skąd: Leszno WLKP
Auto: MX-6 V6 2,5 :D

Postprzez Grzyby » 2 mar 2008, 15:22

promil69 napisał(a):Czytałem, jednak mój problem nie dotyczy "zwykłego dymienia" – tylko po złożeniu silnika

wiem – i dlatego napisałem to co napisałem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 2 mar 2008, 15:32

promil69 – obstawiam, że za niedługo dymek zniknie (jeśli wszystko było dobrze zrobione). Pewnie gdzieniegdzie został olej (nie tam gdzie powinien) ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez qbass » 2 mar 2008, 15:41

Zmieniłeś tylko pierścienie? Jaka firma?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez promil69 » 2 mar 2008, 23:25

brii – mam nadzieje :)

Nie, nietylko – zostało wymienione jeszcze pare innych rzeczy (nie pamięam jakiej ifrmy, poszukam FV)
Samopoczucie 200% :) kolejny dzionek z serii.... ŻYCIE JEST BOSKIE :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 12:44
Posty: 13
Skąd: Leszno WLKP
Auto: MX-6 V6 2,5 :D

Postprzez waldii » 2 mar 2008, 23:45

promil69 napisz wyraznie czy wymieniales pierscienie,bo widze ze jedna uszczelka pod glowica zostala wymieniona.To co,stara zalozyles czy pierscionki nie byly wymieniane???
waldii
 

Postprzez promil69 » 3 mar 2008, 15:22

Uszczelka była nowa, pierścienie też! Jedyne wątpliwości moge mieć do mehanika ale raczej nie założyłby starych pierścieni, tymbardziej, że sam osobiście dostarczałem mu nowe, razem z uszczeklą.
Samopoczucie 200% :) kolejny dzionek z serii.... ŻYCIE JEST BOSKIE :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 12:44
Posty: 13
Skąd: Leszno WLKP
Auto: MX-6 V6 2,5 :D

Postprzez Bartek1986 » 3 mar 2008, 17:30

A co z drugą uszczelką ? Pisałeś, że wymieniłeś jedną uszczelkę pod głowicą.. To założyłeś jedną starą, a może wymieniłeś pierścienie tylko na 3 cylindrach :| jak wrzuciliście starą uszczelkę to pewnie już znasz powód dymienia ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez waldii » 3 mar 2008, 20:47

Bartek1986 napisał(a):a może wymieniłeś pierścienie tylko na 3 cylindrach

<szok>
waldii
 

Postprzez Widelec » 3 mar 2008, 23:11

waldii napisał(a):
Bartek1986 napisał(a):a może wymieniłeś pierścienie tylko na 3 cylindrach

<szok>

nie, no takiego cyrku to chyba żaden mechanik by nie odstawił:]
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez promil69 » 3 mar 2008, 23:56

Z tego co wiem, druga głowica wogóle nie była zdejmowana, dostarczałem mu komplet pierścieni. Jutro podjade do niego i musze go przycisnąć co dokładnie tam "nawywijał" bo już mnie to męczy.
Samopoczucie 200% :) kolejny dzionek z serii.... ŻYCIE JEST BOSKIE :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 12:44
Posty: 13
Skąd: Leszno WLKP
Auto: MX-6 V6 2,5 :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6