Co wymienić jeszcze przy okazji wymiany rozrządu

Postprzez Jaro » 23 paź 2007, 08:59

Witam .
Co proponujecie wymienić przy okazji wymiany rozrządu ?
Na mechanice się nie znam specjalnie ale jak widzę plamy pod samochodem to wiem że pompa wody też jest do wymiany ...
Tylko co jeszcze trzeba ....... <co?>
J A R O
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2004, 22:22
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE KL

Postprzez XsiX » 23 paź 2007, 10:01

pasek

rolki

napinacz

pompa


<jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaro » 23 paź 2007, 11:23

Tak pasek ,rolki, napinacz te rzeczy są przymusowe co do pompy też muszę wymienić bo mi cieknie z pompy i muszę uzupełniać ubytki ale przeczytałem gdzieś na forum że jeszcze jakieś łożyska i jakieś inne pierdółki też należy wymienić ale nie mam pojęcia o czym było pisane dlatego zapodałem hasło "co jeszcze " ??
J A R O
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2004, 22:22
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE KL

Postprzez VeryCoolMan » 1 lis 2007, 17:38

Profilaktycznie zimmeringi na wałkach.. :P
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez qbass » 1 lis 2007, 19:44

Możesz wymienić łożyska na naciągaczach pasków od alternatora i wspomagania. ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez chudy » 1 lis 2007, 20:48

A jak już rozrząd rozebrany to może od razu planowanie głowicy, wymiana pierścieni olejowych na tłokach (zapiekają się) i uszczelniaczy zaworów, do tego – nie wiem jak sie dokładnie nazywają – jakieś sprężyny na wałkach rozrządu czy coś takiego (moga być przyczyną stukania popychaczy), oczywiście uszczelki – pod głowicami i pod pokrywami zaworów :) .A do tego
Driver napisał(a):zimmeringi na wałkach

qbass napisał(a):łożyska na naciągaczach pasków od alternatora i wspomagania

A dokładniej na rolkach napinaczy :)
Coś takiego bedę robił w przyszłym roku u siebie przy okazji wymiany rozrządu i w sumie też chcę sie zorientować co jeszcze ulega zużyciu i by to wypadało wymienić aby mieć spokój na kolejne lata :).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Jaro » 1 lis 2007, 20:59

No właśnie panowie ....
gdzieś przeszukując forum Jaksa napomknął coś o dodatkach i dlatego właśnie zapytałem ale widzę że jest tego trochę więcej niż bym chciał :(
Ale dzięki za podpowiedź i przy wymianie rozrządu szepnę mechanikowi co nieco .
J A R O
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2004, 22:22
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE KL

Postprzez qbass » 1 lis 2007, 23:25

chudy napisał(a):A jak już rozrząd rozebrany to może od razu planowanie głowicy, wymiana pierścieni olejowych na tłokach (zapiekają się) i uszczelniaczy zaworów,

Spokojnie z takimi radami. Skoro koledze silnik chodzi OK i nie bierze dużo oleju, to uważam to za bezcelowe... A to już są konkretne pieniądze, to z rozrządem wyniesie lekko 2000 zł+ robota :|
chudy napisał(a):qbass napisał:
łożyska na naciągaczach pasków od alternatora i wspomagania

A dokładniej na rolkach napinaczy

Dokładnie, myślałem, ze to oczywiste ;)
Jaro jeśli masz silnik sprawny, nie chlający oleju, to zmień rozrząd i te łożyska i śmigaj dalej bezawaryjnie :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Jaro » 2 lis 2007, 01:27

Szczerze mówiąc przeszkadza mi to że wypija mi oliwę ale czytałem na forum o różnych porarzkach z pobieranie oleju .
Moja madzia bierze około 2 litry na 10 000 km więc sami oceńcie czy to już ból czy jeszcze norma . Zastanawiałem się nad przejściem na mineralny olej ale oczywiście poczytałem forum no i jak większość zgodnie twierdzi że semisyntetyk będzie OK no to idę z prądem i leję półsyntetyk może dlatego bierze 2 litry albo bierze teraz tyle dlatego że wlałem przy wymianie oleju "czyściciela" do silnika a jeżeli chodzi o popychacze to sam nie wiem co napisać bo czasami po nocy odpalam i silnik chodzi tak pięknie że mówię sobie w duchu że mógłby tak cały swój żywot pracować ale nie jest tak kolorowo i czasami sam nie wiem od czego stuka stuka i dopiero po nagrzaniu jest w miarę cisza .
J A R O
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2004, 22:22
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE KL

Postprzez qbass » 2 lis 2007, 11:08

Jaro napisał(a):Moja madzia bierze około 2 litry na 10 000 km więc sami oceńcie czy to już ból czy jeszcze norma .

Nie jest źle, jakby paliła 1 litr na 1000 to już jest tragicznie (też zależy dla kogo :P )
Jaro napisał(a):Zastanawiałem się nad przejściem na mineralny olej
Daj spokój.

Jaro napisał(a):a jeżeli chodzi o popychacze to sam nie wiem co napisać bo czasami po nocy odpalam i silnik chodzi tak pięknie że mówię sobie w duchu że mógłby tak cały swój żywot pracować ale nie jest tak kolorowo i czasami sam nie wiem od czego stuka stuka i dopiero po nagrzaniu jest w miarę cisza .
Normalna sprawa w KL. Ciesz się, że nie chodzi jak diesel już po rozgrzaniu <ganja>
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez chudy » 2 lis 2007, 23:33

qbass napisał(a):Spokojnie z takimi radami. Skoro koledze silnik chodzi OK i nie bierze dużo oleju, to uważam to za bezcelowe...

Zgadzam sie całkowicie – wszystko zależy od stanu silnika, chęci i zasobności portfela, a to o czym pisałem jest jedynie sugestią co można zrobić lecz przy tym nie koniecznie trzeba :).
Jaro napisał(a):Moja madzia bierze około 2 litry na 10 000 km więc sami oceńcie

Według mnie to jeszcze nie jest źle. Mi poszło 1,5l na 10tys. km, ale tak już mam że jak coś robię w autku to kompleksowo :) więc postanowione – w przyszłym roku wymieniam wszystko o czym pisałem :).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Mev » 27 lis 2008, 23:01

Hej,
Na dniach będę zamawiał części do wymiany rozrządu w moim Xedosie i (już tu części osób trułem tyłek od jakiegoś czasu :P) i teraz myślę co zamówić, a co niekoniecznie...

Mam taką oto listę:
– Pasek rozrządu (SUN),
– Hydronapinacz (Mazda),
– Rolki górne (Mazda / NTN/KOYO/NSK)
– Rolka napinająca (GMB)
– Pompa wody (GMB)
– Uszczelniacze wałków rozrządu (Mazda)
– Przedni uszczelniacz wału korbowego (Mazda)
– Łożyska napinaczy wielokrokowych (FAG)
– Pasek wspomagania, pompy wody (GoodYear)
– Pasek kompresora klimy, alternatora (GoodYear)
– Sprężynki na koła rozrządu (Mazda)

Co na tej liście trzeba wymienić, co warto wymienić, a co niekoniecznie wymieniać? Wiadomo – to wszystko kosztuje i jak czegoś nie trzeba wymieniać to nie koniecznie chcę być nadgorliwy w tej kwestii... <lol>

Auto ma przejechane 213kkm, ostatni raz rozrząd był wymieniany na 90kkm lub 100kkm...
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Soluks » 27 lis 2008, 23:09

w sumie to juz całą potrzebna lista no może jakiś dobry płyn chłodzący...
Ostatnio edytowano 27 lis 2008, 23:16 przez Soluks, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Mev » 27 lis 2008, 23:10

Soluks napisał(a):jeszcze zaworek i sprężynka w pompie;p

Pamiętam o tym :P Ale to na wiosnę przy wymianie oleju, niedawno zmieniałem olej i szkoda mi teraz (a pewnie po tej operacji trzeba by było go wymienić znowu).
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez qbass » 27 lis 2008, 23:38

Mev, mało to było o rozrządzie? :]
Łączę z pierwszym lepszym tematem.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez pawelc » 28 lis 2008, 07:31

jeżeli sprężynki na wałki rozrządu -to musisz zdejmować pokrywy zaworów czyli potrzebujesz uszczelki pod nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Mev » 28 lis 2008, 13:01

pawelc napisał(a):jeżeli sprężynki na wałki rozrządu -to musisz zdejmować pokrywy zaworów czyli potrzebujesz uszczelki pod nie

Aha – czyli można to wymienić niezależnie od rozrządu, np. podczas wymiany owych uszczelek? Bo muszę to zrobić, a zrobię to przy okazji montowania nowych pokryw zaworów.
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez qbass » 28 lis 2008, 13:09

Mev napisał(a):Aha – czyli można to wymienić niezależnie od rozrządu, np. podczas wymiany owych uszczelek? Bo muszę to zrobić, a zrobię to przy okazji montowania nowych pokryw zaworów.
Aby zmienić "sprężyny" musisz tak czy siak rozpinać rozrząd oraz wyciągać wałki (i tu też przy okazji można wyczyścić popychacze).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Mev » 28 lis 2008, 14:50

qbass napisał(a):Aby zmienić "sprężyny" musisz tak czy siak rozpinać rozrząd oraz wyciągać wałki (i tu też przy okazji można wyczyścić popychacze).

A czy jeżeli kilka m-cy temu miałem wymienianą uszczelkę pod przednim deklem zaworów to muszę ją i tak wymienić na nową, czy można ją zostawić, jak to jest?

Jak te popychacze wyczyścić?

Sorki za głupie pytania, ale ja mechanikiem nie jestem, a chcę wiedzieć co tam trzeba zrobić, żeby mnie w konia nie zrobili :P
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Hugo » 28 lis 2008, 15:51

Mev napisał(a): czy jeżeli kilka m-cy temu miałem wymienianą uszczelkę pod przednim deklem zaworów to muszę ją i tak wymienić na nową, czy można ją zostawić,
Można zostawić.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6