Problem z obrotami

Postprzez savege » 18 cze 2007, 20:26

Witam i proszę o pomoc mam mazde 626 92r. i problem polega na tym że podczas jazdy gdy wrzuce "luz" bądz troszke gwałtownie przychamuje odrazu spadają obroty do 300 i albo gaśnie albo wzrastają stopniowo do 800 :( Byłem u gaziarza pogibał sie wokół niego wymienił filtr i niby git powiedział że będzie dobrze ale już w drodze o do domu znowu to samo .Prosze o pomoc , pomysły cokolwiek . :|
Ostatnio edytowano 19 cze 2007, 11:50 przez savege, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 20:17
Posty: 5

Postprzez Misiek-Bełchatów » 18 cze 2007, 21:50

savege – podobne tematy były już na forum, podpowiem Ci żebyś sprawdził "poziom płynu w układzie chłodniczym"
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez qbass » 18 cze 2007, 22:04

Porek, że Ty masz jeszcze cierpliwość do upominania... <głaszcze> Ja bym od razu do kosza usuwał.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez savege » 19 cze 2007, 11:43

Wybaczcie ale dopiero zaczynam swoją przygode na tym forum i jak i z autem moja pierwsza mazda która kupiłem miesiąc temu ,
Misiek-Bełchatów – płyn sprawdzony i wszystko jest git
Porek – sprawdzałem już na forum i wymieniłem świece , przewody , filtr powietrza a teraz poprostu już nie mam pomysłow co dalej robić .
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 20:17
Posty: 5

Postprzez buba74 » 19 cze 2007, 12:06

Proponuję ustawić TPS. Opis jak to zrobić na stronie głównej klubu. Może być rozregulowany lub zepsuty. jak to nie pomoże to dopiero trzeba zacząć się bardzo martwić... <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez dl00gi » 20 cze 2007, 11:27

buba74 możesz rozwinąć skrót TPS? bo nie mogę namierzyć tego na stronie...

i jeszcze pytanko – mam podobne objawy – nawet gdy samochód stoi, trzyma wolne obroty na poziomie 600 nacisnę pedał hamulca obroty samoczynnie spadają do jakiś 400 i autem zayczna telepać – jaki jest tu związek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 11:08
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS Cronos 2.0i 95

Postprzez buba74 » 20 cze 2007, 11:45

dl00gi napisał(a):obroty na poziomie 600
:|
na poziomie 800 to jeszcze są obroty...ale 600...przecież to zaczyna być zabójstwo dla silnika....

dl00gi napisał(a):nacisnę pedał hamulca obroty samoczynnie spadają
:| to może być bardziej złozony problem....

1.Znajdź ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2.Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierający o odbojnik.
3.Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła sie na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4.W gnieździe DIAGNOSIS odszukaj 2 styki TEN i GND.
5.Zmostkuj styki – ECU Tryb testu.
6.Szczelinomierz (SZ) – listki 0,10 i 0,50.(wartości dla FS'a)
7.SZ wkłada się pomiędzy śrubę odbojnikową a odbojnik.
8.Druga strona przepustnicy patrząc od ślimaka – małe pudełeczko przykręcone 2 śrubami do przepustnicy to jest TPS.
9.Odkręć te śrubki, aby umożliwić delikatne obracanie TPS.
10.Uruchom silnik.
11.Ustaw czujnik położenia przepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się SZ 0,50 pracował wentylator, a po włożeniu SZ 0,10 wentylator przestawał pracować.
12.Przykręć TPS. Uwaga!!! Nie może się poruszyć.
13.Odszukaj śrubę Bypass. Znajduje się zazwyczaj na górze przepustnicy. Wkręcając lub wykręcając ustaw obroty (minimalnie nad kreską 750RPM)
14.Po ustawieniu obrotów wyjąć mostek TEN+GND
15.Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak, to powtórz czynność ustawienia prędkości obrotowej w TRYBIE TESTU TEN+GND.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez dl00gi » 20 cze 2007, 11:51

Wow dzięki za tak dokładny opis :) Poszukam w jakichś manualach gdzie możę być przepustnica...ostatnio jej szukałem i nie byłem w stanie zlokalizować :) <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 11:08
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS Cronos 2.0i 95

Postprzez buba74 » 20 cze 2007, 12:02

dl00gi napisał(a):Poszukam w jakichś manualach gdzie możę być przepustnica


Przepustnica jest na końcu układu dolotowego a na początku kolektora ssącego...:D niech Ci ktoś porusza gazem to zobaczysz gdzie się "rusza" tam jest przepustnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez savege » 24 cze 2007, 19:34

buba74 wielkie dzięki za dokładni opisik wszystko zrobiłem jak w opisku i gitara wkońcu chodzi jak trzeba :D wielkie dzieki i masz u mnie browarka <lol>
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 20:17
Posty: 5

Postprzez buba74 » 25 cze 2007, 09:23

Nie ma za co :D:D:D Najważniejsze, ze jest OK.
P.S. Rachunek wyślę pocztą... <diabełek> <diabełek> <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6