Za co odpowiada elektrozawór przy kolektorze ssącym?

Postprzez adb » 12 kwi 2007, 21:49

hej mam pytanko czy ktoś wie za co odpowiada elektrozawór ten nad kolektorem ssacym (zaraz przy znaczku V6) są tam takie dwa ze znaczkiem mitsubishi.
Bo moja mazda ma czasem objawy dławienia się przy przyspieszaniu lekko spadają jej obroty i pózniej znowu zalapuje. Po podpięciu pod kompa wyszedl wlasnie bląd tego zaworu przynajmniej mechanik mi tak powiedział:/
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2006, 19:11
Posty: 43
Auto: mx-6, 2,5cm 1994r

Postprzez MARRUD » 12 kwi 2007, 22:15

szukaj pod hasłem vris-y, ale na moje oko, to mogą być objawy kończącego się aparatu zapłonowego lub nieszczelność układu dolotowego
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez piotrek929 » 14 kwi 2007, 19:00

czy to sa 24 zaworki?
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez GofNet » 14 kwi 2007, 23:09

MARRUD napisał(a):lub nieszczelność układu dolotowego
Jestem za...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez piotrek929 » 15 kwi 2007, 11:27

mialem dokladnie ten objaw, gdy po zlozeniu kolektora dolotowego nie podpiąłem jednego z weżyków do elektrozaworu sterującego pracą VRISa( u mnie to nie dokladnie VRIS tylko zęściowe domykanie zaworów ssących-rezultat zmiana długości dolotu), ale komputer wyrzucał wtedy kilka błedów na cyferblacie, związanych z układem podciśnienia
więc jeśli błędów nie ma stawiam na przebitą fajke na świecy- iskra zamiasta do swiecy trafia w blok silnika – zapal auto po ciemku, wyjmij fajke ze swiecy na pracującym, i przytknij ją do sinika, zobaczysz czy iskra nie ucieka bokiem fajki-czynnośc powtóz dla wszystkiech fajek.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez adb » 16 kwi 2007, 16:01

piotrek929 napisał(a):czy to sa 24 zaworki?

tak
MARRUD napisał(a):to mogą być objawy kończącego się aparatu zapłonowego lub nieszczelność układu dolotowego

aparat jest nowy a co do szczelności to chyba nie bo nawet jak go taśmą oblepiałem całego(oprócz wlotu :)) to obiawy i tak występują, a problem jest jeszcze taki ze mam gaz i jak odpinam wszystkie wężyki i uszczelniam dziury po nich to mi podciśnienie olej gdzieś na uszczelkach wywala :|
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2006, 19:11
Posty: 43
Auto: mx-6, 2,5cm 1994r

Postprzez adb » 16 kwi 2007, 17:09

piotrek929 napisał(a):czy to sa 24 zaworki?

tak
MARRUD napisał(a):to mogą być objawy kończącego się aparatu zapłonowego lub nieszczelność układu dolotowego

aparat jest nowy a co do szczelności to chyba nie bo nawet jak go taśmą oblepiałem całego(oprócz wlotu :)) to obiawy i tak występują, a problem jest jeszcze taki ze mam gaz i jak odpinam wszystkie wężyki i uszczelniam dziury po nich to mi podciśnienie olej gdzieś na uszczelkach wywala :|
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2006, 19:11
Posty: 43
Auto: mx-6, 2,5cm 1994r

Postprzez adb » 16 kwi 2007, 17:11

piotrek929 napisał(a):czy to sa 24 zaworki?

tak
MARRUD napisał(a):to mogą być objawy kończącego się aparatu zapłonowego lub nieszczelność układu dolotowego

aparat jest nowy a co do szczelności to chyba nie bo nawet jak go taśmą oblepiałem całego(oprócz wlotu :)) to obiawy i tak występują, a problem jest jeszcze taki ze mam gaz i jak odpinam wszystkie wężyki i uszczelniam dziury po nich to mi podciśnienie olej gdzieś na uszczelkach wywala :|
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2006, 19:11
Posty: 43
Auto: mx-6, 2,5cm 1994r

Postprzez Puhcio » 16 kwi 2007, 17:36

Mam taki elektrozawór jak potrzeba ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez adb » 16 kwi 2007, 20:31

piotrek929 napisał(a): stawiam na przebitą fajke na świecy- iskra zamiasta do swiecy trafia w blok silnika – zapal auto po ciemku, wyjmij fajke ze swiecy na pracującym, i przytknij ją do sinika, zobaczysz czy iskra nie ucieka bokiem fajki-czynnośc powtóz dla wszystkiech fajek.

wlasnie nastala ciemnosc sprawdzilem kable i na wszystkich iskra ucieka bokiemtylko czy to mozliwre ze padly kable ktore maja przejechane moze ze 2000 km (janmor)?? <szok>
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2006, 19:11
Posty: 43
Auto: mx-6, 2,5cm 1994r

Postprzez piotrek929 » 16 kwi 2007, 22:09

sprawdź czy czy czasem w kanale świecowym nie ma oleju, może dekiel zaworowy puszcza do wewnątzr i stąd zaczynają sie problemy ze świecami, klękają kable, kopólki aparatu etc.

i zrób prosty sprawdzian, załóż cienki gumowy wąż na kazdą fajke( od jej polowy do konca-przy świecy), tak zeby weszly do kanału świecowego, i sprawdź czy wtedy iskra nie ucieka, jak nie ucieka to zaloz to do silnika i jeździj
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez adb » 22 kwi 2007, 10:55

nie bardzo wiem jak to nazwać ale nie mam takiej podłużnej puszki idącei od obudowy filtra powietrza nad chlodnica przez która jest zasysane powietrze ma to jakieś duże znaczenie ;) i czy moze powodować takie objawy jak opisałem??
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2006, 19:11
Posty: 43
Auto: mx-6, 2,5cm 1994r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6