Układ Sterowania Vrisami. Prosze potwierdzać chęć zakupu
tomekrvf napisał(a): Samochód nie traci oddechu po przekroczeniu 4500 i ładniej brzmi.
Z tego co pamietam millenia dopiero wtedy dostawala mocy, i fkatycznie dzwiek byl fajny.
VRIS dzialal na postoaju, i wg. mnie TPS nie jest do tego potrzebny. Wystarczylo nacisnac lekko gaz, przejsc przez 3000 rpm i otwieral sie 1 VRIS, pozniej chzba kolo 4750 drugi. Zamykaly sie kolo 6000 – 6500 rpm.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
tomekrvf napisał(a):Polatam na pominiętym TPS a poóźniej porobię próby na podłączonym. Na razie jest spoko. Tak ustawiłem virusy że nie zamykają się do odcięcia.
A może by inaczej(pomijając dywagacje czy z Tps czy bez) , była by możliwość sterowaniem potencjometrem punktu zapięcie wzależności od napięcia z tps-a np. 2.2V odpowiada połowie otwarcia przpustnicy, w tedy każdy by sobie mógł wysterować jak by chciał wzależnośći od własnych preferencji jazdy.
Da się to zrobić ?
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Właśnie dzisiaj sprawdziłem jak to działa w Milenii z KL. Wystarczy żeby silnik osiągnął odpowiednie obroty i działają virusy. Na 100% nie trzeba nawet dawać gazu do połowy
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Jaki jest rocznik tej mazdy chodzi mi głównie, czy ma OBD II, warto by sprawdzić w innych autach z KL-ami, J .
Druga sprawa to spalanie w tej mazdzie, np jazda na trasie przy prędkości 160 km/h, co w tedy
Tak do końca nie wiadomo, jak ecu steruje podczas jazdy Vrisami, zakładając że ecu bierze pod uwage tylko napięcie z tps-a i prędkoś obrt to zasada działania jest doś prosta , ale na 100% wiedzą to ludzie z mazdy którzy projektowali ten system i nie przyznali się do ewidentnego błędu.
Druga sprawa to spalanie w tej mazdzie, np jazda na trasie przy prędkości 160 km/h, co w tedy
Tak do końca nie wiadomo, jak ecu steruje podczas jazdy Vrisami, zakładając że ecu bierze pod uwage tylko napięcie z tps-a i prędkoś obrt to zasada działania jest doś prosta , ale na 100% wiedzą to ludzie z mazdy którzy projektowali ten system i nie przyznali się do ewidentnego błędu.
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Wszystkie Millebnie/Xedosy9 (niezaleznie od rocznika) mialy OBD II.
Chyba tak jednak prosto to nie dziala. Trzebaby wziac na testy jakis KL z OBD II. Moim zdaniem wiecej czynnikow niz tylko rpm i TPS steruja dzialaniem VRIS. Ale to tyklo moje zdanie ...
Indi napisał(a):zakładając że ecu bierze pod uwage tylko napięcie z tps-a i prędkoś obrt to zasada działania jest doś prosta
Chyba tak jednak prosto to nie dziala. Trzebaby wziac na testy jakis KL z OBD II. Moim zdaniem wiecej czynnikow niz tylko rpm i TPS steruja dzialaniem VRIS. Ale to tyklo moje zdanie ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Wszystkie Millebnie/Xedosy9 (niezaleznie od rocznika) mialy OBD II.
Indi napisał:
zakładając że ecu bierze pod uwage tylko napięcie z tps-a i prędkoś obrt to zasada działania jest doś prosta
Chyba tak jednak prosto to nie dziala. Trzebaby wziac na testy jakis KL z OBD II. Moim zdaniem wiecej czynnikow niz tylko rpm i TPS steruja dzialaniem VRIS. Ale to tyklo moje zdanie ...
Właśnie oto chodzi, że ecu w właściwie program w jakimś stopniu analizuje różne parametry a kryterim bezwzględnym są parametry prędkość obrotowa i położenie przepustnicy( w przypadku aut z obd I), prawdopodobnie w samochodach z obd II jest wyeliminowany błąd.
Pytanie jak się zachowują vrisy w samochodach z OBD II podczas jazdy, bo tak naprawde to nas obchodzi.
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Potrzebne jest auto ze sprawnymi VRIS i kierowca gotowy poświęcic godzinę. Trzeba wpiac diody w obwody virusów, obserwowac w jakich warunkach sa one strowane i juz wiadomo czego od VRIS chciała mazda.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
caly komp do kl ja narazie nie mam kasy na to ale jak by ktos byl z okolic to moze by sobie qpil zaznaczam ze to nie moja aukcja
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=130095508
pozdrawiam
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=130095508
pozdrawiam
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6