wskazówka przechyla się znacznie w prawo.
Co to oznacze: "
znacznie w prawo"? Jeśli jest trochę ponad połowę (do 2/3 wskaźnika), to wszystko jest OK. Jeśli dużo dalej, to już nie jest kolorowo...
Trzeba byłoby jeszcze się zastanowić nad tym, czy wskaźnik dobrze pokazuje? To, że jest chłodnica gorąca nie oznacza, że coś jest źle, bo do niej nie trafia zimny płyn, lecz właśnie gorący.
W takim przypadku większość z opisanych na FORUM przykład rozwiązania problemu nie znajdzie zastosowania. Wymiana takich rzeczy, jak:
– termostat (byłaby zimna chłodnica)
– czujnik temperatury (nie w tym przypadku)
– korek chłodnicy (jeśli poziom cieczy w chłodnicy jest OK, to korek też jest OK, w przeciwnym razie korek do wymiany)
nie pomoże.
Sprawdź jeszcze poziom cieczy chłodzącej (mam nadzieję, że płynu chłodzącego a nie wody) ale nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym, lecz również i w samej chłodnicy. Jeśli jest mało – uzupełnij. Odpowietrz układ chłodzenia.
Istnieje jeszcze możliwość, że jednostka napędowa pracowała latami na kiepskim oleju mineralnym i osadzony wewnątrz silnika nagar obecnie znacznie ogranicza odprowadzanie ciepła do układu chłodzenia.
To chyba jedyne porady, jakie przychodzą mi do głowy...
Powodzenia
..::GofNet::..