Silnik dostaje zbyt bogatą mieszankę. Jak regulować?

Postprzez Yaroozo » 28 gru 2005, 10:50

Witam serdecznie!

Już raz zamieściłem post z podobnym pytaniem jednak nie otrzymałem odpowiedzi..
Moje auto dostaje zbyt bogatą mieszankę paliwową co wykazał test spalin i to że :

Pali w mieście jakieś 15 :|

Ciągle dymi z wydechu (nie olej)

Podobno nie ma fizycznej możliwości regulacji tylko w CPU....

Elektryk powiedział że w CPU też tego nie da się zmienić tylko wymienić cały :|

Pomocy :(

Kupiłem Madzie bardzo zabiedzoną, długie godziny w garażu i właściwie wszystko już gra i buczy tylko ta mieszanka jeszcze... Jak taki wrzód na d.

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez stuk » 28 gru 2005, 11:00

Może sonda lambda, albo przepływomierz uszkodzone? A jak obroty po rozgrzaniu – w normie czy podwyższone?
Jakim kolorem dymi z wydechu?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 28 gru 2005, 11:11

na pierwszy ogień sonda a w zasadzie sondy (kl <glupek2> ) jeżeli jesteś na ban pewny że są ok to w dalszym etapie kontrola przewodów aż do CPU może być gdzieś strzelony, jak nie to wymiana kompa i basta, ale wydaje mi się że problem tkwi w sondach.

A jak tam kody blędów (nic nie wywala przy takim składzie)

na jaki kolor dymi i ile bierze oleju.??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Yaroozo » 28 gru 2005, 11:41

[b]Sondy lambda były sprawdzone przy okazji analizy spalin, obie działają prawidłowo. Też początkowo obstawialem sondę (y) ale jednak działają. Może przepływomierz.. Trudno powiedzieć nie wiem jak to sprawdzić.

Obroty są wporzo, nie skaczą nie są podwyższone.

Dymek – snieżnobiały ;) nie zaobserwowałem spadku oleju
Tyle tylko że z wydechu dymi non stop, nawet po godzinie jazdy przy rozgrzanym silniku.
No i zapach niespalonej beny z wydechu.....
sołtys napisał(a):kontrola przewodów aż do CPU może być gdzieś strzelony


Przeraża mnie to.. Chyba się Mechanik kłania....

Kody błędów... heh kupić tester na Allegro czy jechać do Mecha?

STUK : Twój awatar wymiata :)

lle może kosztować CPU?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez sołtys » 28 gru 2005, 11:47

Yaroozo napisał(a):Kody błędów... heh kupić tester na Allegro czy jechać do Mecha?


wydaje mi się że procedura z naszej strony z diodą i mostkowaniem odnosi się także do 2.5V6 wiec na diodę i opornik cię stać to całe 2zł <lol>

<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 28 gru 2005, 11:59

Yaroozo napisał(a):Tyle tylko że z wydechu dymi non stop, nawet po godzinie jazdy przy rozgrzanym silniku.
No i zapach niespalonej beny z wydechu.....

Biały dymek to para wodna, normalka, zwłaszcza w zimie. Zapach niespalonej benzyny to przez tą za bogatą mieszankę – ale może być tak dlatego, że część sie spala już w wydechu – trzeba sprawdzić świece/przewody/aparat zapł./wtryski.
Slinik chodzi równo i ma moc? Nie gzreje się wydech ponad miarę? NIe słychać fr-fr-fr z rury wydechowej – przybliż ucho do wylotu rury.
No i sprawdź kompa testerem diodowym, jak sołtys napisał (te testery z allegro to tak naprawdę właśnie dioda i opornik, tylko za kupę kasy).
Długotrwała jazda na zbyt bogatej mieszance skończy się zasyfieniem sond lambda i katalizatora – musisz coś z tym zrobić.

Yaroozo napisał(a):STUK : Twój awatar wymiata

Dzięki :D
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Yaroozo » 28 gru 2005, 13:08

sołtys napisał(a):na diodę i opornik cię stać to całe 2zł


Kurcze to juz 1/3 piwa w knajpie !! :)

Dzieki, bede zaraz majstrowal takie urzadzenie
stuk napisał(a):Biały dymek to para wodna, normalka, zwłaszcza w zimie


W zimie tak ale po godzinnej jezdzie....?
W lecie i innych porach roku tez dymi na bialo... caly czas...


stuk napisał(a):Slinik chodzi równo i ma moc? Nie gzreje się wydech ponad miarę


Silnik ma az za duzo mocy.. Bogatsza mieszanka daje niezłego buta ;)
Tego akurat będzie mi brakowało

Wskazowka temperatury jest delikatnie wychylona o jakies 2-3 mm od pionu ale to normalka

Najgorsze jest to spalanie i benzynowy smrodek....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez stuk » 28 gru 2005, 13:14

Yaroozo napisał(a):W zimie tak ale po godzinnej jezdzie....?
W lecie i innych porach roku tez dymi na bialo... caly czas...

Ja tak mam, ale ja mam gaz :D

Yaroozo napisał(a):Silnik ma az za duzo mocy.. Bogatsza mieszanka daje niezłego buta

Być może przepływka jest walnięta... albo stjuningowana opornikiem <lol> (dawno masz to auto? miałeś kiedyś ok czy od zakupu tak masz z tą mieszanką?)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 28 gru 2005, 13:19

stuk napisał(a):Być może przepływka jest walnięta... albo stjuningowana opornikiem łoł (


o tu może też być problem może ktoś sie bawił przed tobą poszukaj czegoś nadprogramowego.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Yaroozo » 28 gru 2005, 13:29

stuk napisał(a):dawno masz to auto? miałeś kiedyś ok czy od zakupu tak masz z tą mieszanką?)


Od samego początku posiadania tej Madzi tak jest...

Mam od pół roku i ciągle to samo



stuk napisał(a):albo stjuningowana opornikiem

Lol CHIP- tuning :)

Pojadę do mechanika niech poszuka, dużo za to nie weźmie.

To moje pierwsze auto, uczę sie na błedach

Jakbyście zobaczyli w jakim stanie była zaraz po kupnie...
To musi być prawdziwa miłosc, spedzalem wiecej czasu w garazu niz z Moja Kobieta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez stuk » 28 gru 2005, 13:33

Yaroozo napisał(a):Jakbyście zobaczyli w jakim stanie była zaraz po kupnie...
To musi być prawdziwa miłosc, spedzalem wiecej czasu w garazu niz z Moja Kobieta

Oto jak mazdy działają na ludzi... :)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 28 gru 2005, 13:33

jeżeli ta twoje kobieta wygląda tak świetnie jak ta którą masz w opisie to chyba jesteś niespełna rozumu żeby spełniać wiecej czasu przy aucie <lol>
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Yaroozo » 28 gru 2005, 13:37

sołtys napisał(a):jeżeli ta twoje kobieta wygląda tak świetnie jak ta którą masz w opisie to chyba jesteś niespełna rozumu żeby spełniać wiecej czasu przy aucie


Sołtys Jessica Alba przy Niej wymieka ;)

Kobieta to Kobieta wiadomo że Swoja jest najpiękniejsza.
To troche jak z autem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez sołtys » 28 gru 2005, 13:39

Yaroozo napisał(a):Kobieta to Kobieta wiadomo że Swoja jest najpiękniejsza.
To troche jak z autem....



noo to fakt też tak mam moja kobieta jest najpiękniejsza a dlaczego bo?? bo moja <lol>
z autem też tak jest ale nie przesadzaj z tym siedzeniem w garażu. Ludzie są ważniejsi niż przedmioty nawet takie piękne jak twoja mazda.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez maros » 28 gru 2005, 16:57

To że sonada(y) pracuje nie oznacza, że pracuje prawidłowo, trzeba porównać wskazania sondy z analizatorem spalin.
Pozdrawiam

Maros

MAZDA 626 GE 1.8 FP '92
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2005, 01:12
Posty: 15
Skąd: Płońsk
Auto: MAZDA 626 GE 1.8 FP '92

Postprzez andrew1982 » 29 gru 2005, 22:07

Mam podobny problem, tyle że mi wywala błąd sondy i jakiś układ sprzężenia zwrotnego. Pali mi strasznie dużo. Ostatnio trasa : miasto pół na pół wzięła mi ponad 14. Ale czy na pewno sonda ma aż tak duży wpływ na spalanie?
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 18:49
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6

Postprzez nor » 31 gru 2005, 17:15

Spróbuj rozkrecic przepustnice na czesci i ja dakladnie wyczysc. Ja własnie jestem po tym zabiegu bo ostatnio mialem tez wynik 15/100 po miescie. A dzis uzyskalem wynik 10/100 z tym ze 100 km bylo w trasie a 160 po miescie. Teraz bede mial tylko miasto to bede wiedzial czy pomoglo. A zapomnilem dodac ze dolalem specyfiku do czyszcenia wtryskiwaczy. Spróbuj moze to pomoze. Zawsze to taniej niz wymiana kompa. Pozdrawiam i zycze aby w tym nowym roku nie bylo wiecej problemow z madzia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Yaroozo » 4 sty 2006, 09:35

Wrócilem od mechanika.
Po ponownej analizie spalin na niskich obrotach i przy 3000 okazalo sie ze
wszystko jest ok oprocz tego ze... auto ma wyciety katalizator <jupi>
Nie mialem o tym pojecia, nie jestem pierwszym wlascicielem.
Mieszanka jest OK tylko brak tej proekologicznej czesci zmienia wyniki analizy spalin.

Przy okazji – okazalo sie ze odpadl wezyk od podcisnienia w ukladzie paliwowym- czy to mogla byc przyczyna wysokiego spalania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez tomekrvf » 4 sty 2006, 09:51

Yaroozo napisał(a):Przy okazji – okazalo sie ze odpadl wezyk od podcisnienia w ukladzie paliwowym- czy to mogla byc przyczyna wysokiego spalania?

Jeśli spad przewód z podciśnieniowego regulatora ciśnienia paliwa to:
1.auto mogło więcej palić bo w układzie było większe ciśnienie paliwa o około 0,5 bara
2. miałeś nieszczelny kolektor dolotowy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez TuneFORCE » 29 gru 2006, 15:34

Ja mam dokładnie to samo tylko że w Nissanie i od 8tys km sie z tym męcze, tez nie mam kata, przewody,swiece,aparat wsio nowe :D i kopci, oleju bierze ok 0,5l/10tyś km(mobil 5w50 auto ostro katowane :D ) płynu też od 8tys km nic nie ubyło, z rury śmierdzi benzyna i końcówka jest okopcona, sąda jest sprawne, auto zmulone....

ps przy zbyt bogatej mieszance tak samo jak przy zbyt ubogiej auto jezdzi gorzej...

POMOCY
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6