A olej w płynie to tylko remont silnika powodzenia
Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS
Ty chcesz schemat VRIS ? Bo VRIS nie ma nic do oleju on tylko steruje ciśnieniem powietrza w dolocie .
A olej w płynie to tylko remont silnika powodzenia
A olej w płynie to tylko remont silnika powodzenia
noxes napisał(a):Niech się ktoś inny wypowie np 2Ya.
Ale co ja tam wiem
A tak poważnie to macie rację oczywiście i olej może być w płynie lub odwrotnie płyn w oleju – zależnie,od uszkodzenia w silniku.
Olej ma ciśnienie większe niż płyn w układzie chłodzenia.
Jedź do mechanika i niech może ci spróbuje dociągnąć głowicę,odpowiednim momentem – może jeszcze coś to pomoże,choć na moje to uszczelka do wymiany pod głowicą.
Aha nie wiem czy masz może w tej swojej mazdzie chłodnicę oleju (przy filtrze oleju) – jeśli tak,to przyjrzyjcie się jej czy jest szczelna.
A olej w silniku wędruje pokrótce tak: pompa oleju podaje olej kanałami olejowymi poprzez filtr oleju,blok silnika do kanałów olejowych w głowicy i stamtąd spływa do miski olejowej i tak w kółko
Żadne podciśnienia nie maja z tym nic wspólnego – z obiegiem oleju w silniku.
nie zmieszało ci się wszystko ponieważ masz małe uszkodzenie,ale jak się zrobi duże/poważniejsze to ci się wymiesza
A tak swoją droga to jakiś kiepski ten mechanik albo po prostu cie zbył,żebyś mu głowy nie zawracał

- Od: 11 mar 2009, 20:21
- Posty: 30
- Skąd: Aloha Hawaii
- Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie
Mam te same objawy, po próbie ciśnieniowej i na zawartość spalin w układzie chłodzenia, dowiedziałem się że mam najprawdopodobniej pęknięto głowice gdyż ciśnienie między cylindrami różni ok. 2bary, lub uszczelkę uszkodzoną. Silnik jest suchy ,pod korkem brak „majonezu”
Pozdr
Pozdr
-
lukasz2387
Remont był właśnie robiony 2 lata temu (jakieś 20 tys km temu). Zmienione pierścienie, uszczelniacze zaworów, uszczelki (głowica, pokr. zaworów, miska), wszystkie simeringi, rozrząd (oprócz pompy wody). Głowica dociągnięta była nawet większym momentem niż powinna (jak się później dowiedziałem w mazdach powinno się dociągnąć mniej więcej tak jak się dociąga szpilki przy kole). Chłodnicy oleju nie ma przy tym silniku. Może uszczelka pękła przez to właśnie za mocne dokręcenie...?
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
Jak się remont robi na częściach niewiadomego pochodzenia i tylko nazwą OM przypominającą , bo są tańsze niż oryginał to później są takie efekty że coś poszło znowu
. A później się okazuje że lepiej bylo wydac raz a pożadnie niż dwa a dalej lipa . Tym razem tego błędu nie zrób , do carspeed oryginalne części zamów i jedziesz z koksem . 



firlej1988 napisał(a):Remont był właśnie robiony 2 lata temu (jakieś 20 tys km temu). (...) Może uszczelka pękła przez to właśnie za mocne dokręcenie...?
Po 2 latach,pękła uszczelka ,od dokręcenia większym momentem

Ech kolego,teraz ten temat zrobił się o nie wiadomo o czym – o głowicy o vris o oleju itp

- Od: 11 mar 2009, 20:21
- Posty: 30
- Skąd: Aloha Hawaii
- Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie
HE he he
to ma kto,ś do mojej madzi taki schemat lub chociaż fote jakąś ? Bi mi olej nie ucieka po remoncie ani płyn nigdzie
tylko ma madzia pali za dużo a to VRIS ma z tym bardzo dużp wspólnego jak poskładałem te wężyki źle
a uprzednio nie zrobiłem sobie foty :/ bo tak mi się śpieszyło
heh


nie wiem czy pękła czy co się zrobiło. Chce to naprawić tylko wole mieć pewność za co się brać bo pieniędzmi nie s*am
, po to jest chyba to forum żeby ktoś pomógł przy problemach a nie wytykał ewentualne błędy i się nabijał... Widocznie tacy "fachowcy" tu
... Więc ile kosztuje uszczelka pod głowice w tym carspeed?

- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
No pewnie lepsi fachowcy są na forum, niż twój mechanik dupny ,więc licz się..
Poza tym masz odpowiedniejsze tematy do kontynuacji swojej usterki,a ty dalej uparcie piszesz w temacie dotyczącym vris
Teraz zaczynasz wątek z uszczelką i kosztami
A za chwilę o czym się będziesz rozpisywał ?
Ogarnij się chłopie i znajdź właściwy temat dla twojego problemu,a nie piszesz w 1 lepszym temacie o czymś co zupełnie nie dotyczy tematu i robisz burdel
I jak widzisz,mimo tego i tak ludzie Ci pomogli i wytłumaczyli co i jak i nakierowali na trop twojej usterki,a ty dalej tu uparcie rozwijasz swoje wywody.
I jeszcze wielce urażony
Dwa lata na forum i Jaśnie Pan wymaga czerwonego dywanu rozumiem

Poza tym masz odpowiedniejsze tematy do kontynuacji swojej usterki,a ty dalej uparcie piszesz w temacie dotyczącym vris

Teraz zaczynasz wątek z uszczelką i kosztami

Ogarnij się chłopie i znajdź właściwy temat dla twojego problemu,a nie piszesz w 1 lepszym temacie o czymś co zupełnie nie dotyczy tematu i robisz burdel

I jak widzisz,mimo tego i tak ludzie Ci pomogli i wytłumaczyli co i jak i nakierowali na trop twojej usterki,a ty dalej tu uparcie rozwijasz swoje wywody.
I jeszcze wielce urażony

Dwa lata na forum i Jaśnie Pan wymaga czerwonego dywanu rozumiem




- Od: 11 mar 2009, 20:21
- Posty: 30
- Skąd: Aloha Hawaii
- Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie
No spoko spoko, macie racje,
Sory za te nerwy no i dzięki za pomoc... po prostu już mnie to denerwuje bo auto potrzebne a tu klapa... poszukam gdzie indziej... pzdr
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
Nie wiem ile uszczelka ale mnie do mojej wszystko wyniosło około 900 zł uszczelki panewki pierścienie itp nie warto na tym szczędzic żeby potem nie robic drugi raz . Chodzi mi tu i o jakośc i o części że jak już remont to pod pokrywe pod wygar kol dolotowy itp itd wsio . A z pytaniem o ceny zgłoś się meilem do carspeed robisz przelew i na drugi dzień wszystko masz chyba że czegoś na składzie nie mają to kilku dni będzie bo zamówią . 
aha głowice na planowanie i niech ci pod ciśnieniem sprawdzą zaplacisz wkięcej ale będziesz miał pewnośc ze nie pękła . zawory też niech spr i ewentualnie szlifną lepiej to odrazu zrobic niż później kombinowac i myślec a jak cię to wszystko przerasta to kup nowy silnik tylko nie będziesz miał pewności w jakim on stanie jest .
aha głowice na planowanie i niech ci pod ciśnieniem sprawdzą zaplacisz wkięcej ale będziesz miał pewnośc ze nie pękła . zawory też niech spr i ewentualnie szlifną lepiej to odrazu zrobic niż później kombinowac i myślec a jak cię to wszystko przerasta to kup nowy silnik tylko nie będziesz miał pewności w jakim on stanie jest .
No ok, dzieki za pomoc, mam tylko nadzieję, że to właśnie tej uszczelki wina...
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
Ale jesteś pewien ze to olej tam ci idzie ?
Sprawdź na początek kompresje na każdym gaże u mechanika to ci dużo wyjaśni .
Sprawdź na początek kompresje na każdym gaże u mechanika to ci dużo wyjaśni .
No właśnie nie jestem pewien do końca, że to olej... ale w sumie to co bo to mogło być innego? Sprawdzę sam bo mam takie urządzenie do mierzenia komprasji 
- Od: 11 lis 2008, 15:08
- Posty: 47
- Skąd: Rejowiec
- Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz
mógłby ktoś przesłać schemat rurek podciśnieniowych? bo temat trochę stary i zdjęć już nie ma:/ dokładnie mi chodzi o rurkę która wychodzi dołem filtra węglowego... dokąd ona idzie?? u mnie lata w powietrzu, więc założyłem na nią filterek na razie. można tak jeździć?? czasami obroty mi się zatrzymują na 1 tys
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
nie mogę znaleźć :/ powiedzcie tylko dokąd idzie ta rurka i czy jeśli donikąd i jeśli łapie czyste powietrze to czy wpływa na pracę silnika?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Zależy która to jest i tak może miec wpływ na prace silnika tylko też zależy która to jest.
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6