Silnik nie pracuje na wszystkich tłokach

Postprzez mentos189 » 30 lis 2010, 15:47

Witam posiadam mx-6 KL wczoraj podczas jazdy silnik nagle przestał pracować na wszystkich tłokach. Rano gdy go odpaliłem przez chwilę było wszystko dobrze, jednak po jakimś czasie problem powrócił. Zaniepokoił mnie kolor płynu chłodniczego gdyż przybrał on kolor brunatno-rdzawy wcześniej był niebieski (zaglądałem do niego jakieś 2 miesiące temu). Nie wygląda, żeby to był olej (nie unosi się na wodzie). Jednak obawiam się najgorszego. Czy to uszczelka pod głowicą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 23:07
Posty: 55
Skąd: EPI
Auto: mx-6 KL

Postprzez noxes » 30 lis 2010, 17:38

zalej układ do pełna wodą odkręć korek i patrz czy lecą bańki jeśli tak to uszczelka/głowica. pod korkiem ''majonezu'' nie ma?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez roccomistrz » 1 gru 2010, 11:15

Prawdopodobnie jeden z kabli ma duże przebicie, dlatego nagle zaczął Ci pracować jakby nie palił na jeden gar.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez mentos189 » 1 gru 2010, 13:17

noxes napisał(a):zalej układ do pełna wodą odkręć korek i patrz czy lecą bańki jeśli tak to uszczelka/głowica. pod korkiem ''majonezu'' nie ma?



Bańki nie lecą na szczęście majonezu też nie ma. Chyba coś z kablami dzisiaj jak jechałem było wszystko dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 23:07
Posty: 55
Skąd: EPI
Auto: mx-6 KL

Postprzez dioz » 1 gru 2010, 14:13

ja tak mialem rdzawy kolor w chlodnicy u nie byl spsowodowany tym ze poprzedniw lasciciel chcial zaoszczedzic na plynie i w lato jezdzil na wodzie ja nieswiadom tego wlalem plyn borygo na zime i tak jezdzilem do lata wkoncu sie okazalo ze leci rdzawy nalot po rozgrzaniu silnika....Kupilem nowa chlodnice zalalem woda odpalilem do rozgrzania jak sie nagrzala to wyplukalem caly uklad i tak ze 3 razy zalalem G12 i teraz jest wszystko pieknie...Moja mazda stala ponad pol roku poniewaz skasowalem jej przod ale wkoncu stwierdzilem ze czas ja zrobic po odpaleniu nie chodzila na wszystkich garach sprawdz u Siebie czy wszystkie swiece Ci chodza ja bym tutaj raczej stawial na wyczyszczenie swiec albo wymiana kabli
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 13:51
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 16v B+LPG

Postprzez 2Ya » 1 gru 2010, 20:09

Sprawdź także kopułkę,od wewnątrz i zobacz czy nie ma nagaru na palcu rozdzielacza oraz styków w kopułce.
Zobacz także czy nie masz wycieku oleju spod pokryw zaworowych i nie zalewa ci przewodów WN w głowicy .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 20:21
Posty: 30
Skąd: Aloha Hawaii
Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie

Postprzez noxes » 1 gru 2010, 20:13

Prędzej zaleje świece. Jeśli chcesz sprawdzić przewody to otwórz maskę jak jest ciemno i popsikaj je wodą i będziesz wiedział co z nimi. Kiedy były wymieniane przewody palec kopułka i świece?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2Ya » 1 gru 2010, 21:03

Zaleje świece ale nie zaleje kabli wewnątrz głowicy :P :D A jakim cudem ? ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 20:21
Posty: 30
Skąd: Aloha Hawaii
Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie

Postprzez Edel » 1 gru 2010, 22:23

U mnie taki efekt nie na wszystkie gary był jak świeca się kończyła. Raz dawała iskrę raz nie, i takie dziwne szarpanie bardzo specyficzne. Nowe NGK załatwiły sprawę, dla świętego spokoju nowe kable dałem również i nie ma najmniejszego problemu.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez mentos189 » 2 gru 2010, 12:54

Znalazłem przyczynę (bardzo boleśnie), jeden przewód ma przebicie. Jak mnie pi.... to się od ściany odbiłem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 23:07
Posty: 55
Skąd: EPI
Auto: mx-6 KL

Postprzez noxes » 2 gru 2010, 19:04

2Ya napisał(a):Zaleje świece ale nie zaleje kabli wewnątrz głowicy :P :D A jakim cudem ? ;P

Proste i logicznie, ze najpierw olej będzie się zbierał w gnieździe świecy zalewając ją. Aby przewód zalało to musialo by się tam ostro lać.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2Ya » 3 gru 2010, 01:46

Nie musi się ostro lać,wystarczy nieszczelność na uszczelce pod deklem między kanałem świecy w głowicy i ot,przewód tez będzie zalany z czasem – prosto i logicznie,bo praktycznie cała świeca jest zakryta przewodem WN w owym kanale/gnieździe,a świecy de facto odkrytej jest tam tyle co nic :)
Rozumiem,że miałeś do czynienia z takimi przypadkami i wyciągając przewód wn był suchutki,a świeca mokra,od oleju ;)
A w gnieździe świecy,jak już mamy konkretyzować,to nie ma co się zbierać,ponieważ świeca tam jest osadzona ;)

<ok> :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 20:21
Posty: 30
Skąd: Aloha Hawaii
Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie

Postprzez roccomistrz » 3 gru 2010, 10:08

mentos189 napisał(a):Znalazłem przyczynę (bardzo boleśnie), jeden przewód ma przebicie. Jak mnie pi.... to się od ściany odbiłem :D


nie ma za co :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6