Italiano napisał(a):Wydajność klimy 22-25 stopni (powietrze z kratki) . Już jak dojeżdżałem do domu to było w okolicach 14 stopni.
Liczac srednio, to po okolo 15-20 minutach od uruchomienia silnika (tylko wolne obroty) i temp. zewnetrznej 30st. powinienes miec na wyjsciu okolo 8-10 st. Mozliwe przyczyny to: A. mikronieszczelnosc – czynnik ucieka bardzo powoli i bedzie sie to objawialo coraz dluzszym czasem dojscia do niskiej temp. na wylocie. B. sprezarka "jest juz slaba" – zuzyte lopatki, co w koncowym okresie ich "zycia" objawia sie charakterystycznym terkotaniem na niskich obrotach. C. zle dobrany olej – wbrew pozorom sa rozne oleje do czynnika R134a, a zle dobrany i w nie odpowiednich ilosciach moze doprowadzic do uszkodzen sprezarki.
---------------------
Wiekszosc zakladow zazwyczaj ma problem ze sprawdzeniem szczelnosci i oczyszczeniem ukladu przy wymianie czynnika.
Minimum przy sprawdzaniu szczelnosci klimy:
1. Sciagamy caly czynnik z ukladu.
2. Robimy proznie w ukladzie i czekamy 15 minut. Jesli cisnienie nie zmienilo sie, wstepny proces mamy za soba.
3. Odlaczamy przewod zalaczajacy sprezarke, jako zabezpieczenie przed zalaczeniem sprezarki na pustym ukladzie.
4. Jezdzimy z takim ukladem przez 1 dzien (moze byc dluzej) i ponownie sprawdzamy cisnienie. Jest to bardzo wazny etap, gdyz ukaze czy mamy mikronieszczelnosci.
5. Pkt 3 i 4 mozemy ominac, stosujac olej z dodatkiem fluorescencyjnym. Oglada sie wtedy instalacje pod swiatlem UV po kilku dniach od napelnienia. Nieszczelnosci same nam zaswieca.
Tutaj macie link, jak ja zrobilem
http://www.ford-probe.net/forum/viewtop ... 3967#13967