Sprężarka klimatyzacji 2.5 V6 i 2.0 V6 – czy to ta sama część ?

Postprzez GrzegorzSz » 26 cze 2005, 19:33

Heh, przerabialem ostatnio temat klimy na maxa.


Italiano napisał(a):Wydajność klimy 22-25 stopni (powietrze z kratki) . Już jak dojeżdżałem do domu to było w okolicach 14 stopni.

Liczac srednio, to po okolo 15-20 minutach od uruchomienia silnika (tylko wolne obroty) i temp. zewnetrznej 30st. powinienes miec na wyjsciu okolo 8-10 st. Mozliwe przyczyny to: A. mikronieszczelnosc – czynnik ucieka bardzo powoli i bedzie sie to objawialo coraz dluzszym czasem dojscia do niskiej temp. na wylocie. B. sprezarka "jest juz slaba" – zuzyte lopatki, co w koncowym okresie ich "zycia" objawia sie charakterystycznym terkotaniem na niskich obrotach. C. zle dobrany olej – wbrew pozorom sa rozne oleje do czynnika R134a, a zle dobrany i w nie odpowiednich ilosciach moze doprowadzic do uszkodzen sprezarki.
---------------------
Wiekszosc zakladow zazwyczaj ma problem ze sprawdzeniem szczelnosci i oczyszczeniem ukladu przy wymianie czynnika.

Minimum przy sprawdzaniu szczelnosci klimy:
1. Sciagamy caly czynnik z ukladu.
2. Robimy proznie w ukladzie i czekamy 15 minut. Jesli cisnienie nie zmienilo sie, wstepny proces mamy za soba.
3. Odlaczamy przewod zalaczajacy sprezarke, jako zabezpieczenie przed zalaczeniem sprezarki na pustym ukladzie.
4. Jezdzimy z takim ukladem przez 1 dzien (moze byc dluzej) i ponownie sprawdzamy cisnienie. Jest to bardzo wazny etap, gdyz ukaze czy mamy mikronieszczelnosci.
5. Pkt 3 i 4 mozemy ominac, stosujac olej z dodatkiem fluorescencyjnym. Oglada sie wtedy instalacje pod swiatlem UV po kilku dniach od napelnienia. Nieszczelnosci same nam zaswieca. :)

Tutaj macie link, jak ja zrobilem
http://www.ford-probe.net/forum/viewtop ... 3967#13967
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Italiano » 26 cze 2005, 20:05

U mnie to wyglądało tak. Pojechałem do facia i się go pytam coby nie można było skontrolować klimy bo słabo chłodzi. A auto ma 10 lat i podejrzewam że nigdy nie było kontrolowane.
Facio mnie zapakował na warsztat, podłączył się sprzętem (do robienia próżni i nabijania klimy) pod instalke,powiedział że to zajmie jakieś pół godziny. Poszedłem zobaczyć to urządzonko, robiło próżnie ( wniosek-gostek mi wyciąga stary gas i mi nabije od nowa nowym). Po pół godzinie zaczął nabijać , kazał uruchomić silnik i klima nabijała się sama. Tutaj nie sprawdziłem ile załadował gazu. Kazał mi przyjechać po tygodniu na kontrole. Myślałem że jak przyjade to mi pewnie skontroluje ciśnienie i dobije w razie potrzeby. Kontrola okazała się kontrolą szczelności, lampą UV i żółte okulary, powiedział że nawet najmnieszy wyciek będzie widać. Nic nie znalazł, układ okazał się szczelny. Ale teraz to mu powiem coby skontrolował ciśnienie.CDN...
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez GrzegorzSz » 26 cze 2005, 20:52

Italiano napisał(a):kazał uruchomić silnik i klima nabijała się sama.


Heh, kolejny magik, co nabija pracujacy na pusto uklad w/g instrukcji. Porownac to mozna do zalewania olejem "pustego" silnika, jak juz pracuje "na sucho". Jest to norma dla 90% zakladow w PL.

Jest tu jednak jedno male ale – zawor rozprezny lub osuszacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Italiano » 26 cze 2005, 21:02

Greyg napisał(a):Heh, kolejny magik, co nabija pracujacy na pusto uklad

No wiesz on może wcześniej odkręcił gaz do nabicia instalki,i mi kazał zapalić coby się dobiła instalacja, pracując.

Greyg napisał(a):Jest tu jednak jedno male ale – zawor rozprezny lub osuszacz.

Co masz na myśli?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez GrzegorzSz » 26 cze 2005, 21:15

Zawor rozprezny decyduje w zasadzie o momencie wylaczenia sprezarki. Tak mozna przyjac ogolnie, bo jest jeszcze zawor przy osuszaczu. Calosc sprowadza sie do tego, ze cisnienie w ukladzie musi byc zarowno wyrownane, jak i nie przekraczac pewnych wartosci. Nieodpowienie momenty ich zalaczania powoduja brak lub nadmierne chlodzenie. Calosc mozna dosc latwo wyczyc podczas jazdy, gdy zaobreswuje sie roznice podczas jazdy z zalaczona klima lub bez.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Italiano » 26 cze 2005, 21:18

Greyg napisał(a): Calosc mozna dosc latwo wyczyc podczas jazdy, gdy zaobreswuje sie roznice podczas jazdy z zalaczona klima lub bez.

Myśle teraz to wydaje mi się że nie ma różnicy, jedyna różnica to na postoju jak się włancza klima to wzrastają obroty.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Pit » 27 cze 2005, 06:38

Jaksa napisał(a): Z tego co czytam temat posta był " czy to ta sama część " czyli rozumiem ze koledze chodzi o wymontowanie starej i zamontowanie drugiej od 2.0 czy odwrotnie ( bez przerabiania , przezbrajania ) Nie ma o czym gadać .
Ja ze swojej strony mogę tylko przeprosić za wprowadzenie w błąd ( zle zrozumiałem temat ) a tak szczerze to wszystko mozna przerobić – Polak potrafi <lol>


:) dokładnie – stara na złom a nowa do autka. A co do silników faktycznie – mogłem w temacie ująć to w sposób bardziej rzucający się w oczy (np. KL, KF) hehe ;)
Ostatnio edytowano 27 cze 2005, 20:42 przez Pit, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez GrzegorzSz » 27 cze 2005, 08:38

Jaksa napisał(a):a tak szczerze to wszystko mozna przerobić – Polak potrafi


Niom, tyle ze w przypadku sprezarki, kupuje sie nowa bez sprzegla. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Jaksa » 27 cze 2005, 19:56

Piotruś napisał(a): mogłem w temacie ująć to w sposób bardziej rzucający się w oczy (np. KL, KF) hehe
Nie nie to moja wina starośc jest przykra....... <lol> Obiecuję poprawę w czytaniu postów. :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Italiano » 27 cze 2005, 20:07

A ja dzisiaj byłem jeszcze raz w zakładzie , powiedziałem faciowi że mi dmucha 20 stopni z kratki. Stwierdził że to stanowczo za mało, i zdecydował nabić jeszcze raz klime. Bo może się coś dobrze nie nabiła pierwszym razem. Po całej operacji stwierdził że teraz będzie dobrze . Mam przyjechać do niego za dwa tygodnie.
Osobiście coś mi się nie wydaje że się coś zmieniło. Fakt teraz temp. około 10 stopni. Ale po pierwszym razie też tak chłodził,a potem cusik osłabło. Zobaczymy.CDN......
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6