Przerywa podczas jazdy

Postprzez Wiotki » 5 wrz 2009, 19:10

Witam , ostatnio kupiłem w tragicznym stanie mazdę mx-6 z silnikiem v6 2,5 l.
Silnik pracuje dość nierówno , podczas jazdy nie ma wogóle mocy , często przerywa (po gwałtownym dodaniu gazu) . Wymieniłem dolot ( poprzedni właściciel posklejał popękany filtr i kolanko taśmą) i zauważyłem poprawe , silnik chodzi lepiej ale to wciąż nie jest "to".

Zauważyłem ,że przy "czymś" (nawet nie wiem co to jest) przy obudowie filtra powietrza cieknie paliwo , ponatto nie jest to podłączone do niczego (poniżej fotka).

Obrazek

Co to jest i do czego trzeba to podłączyć ?

Zauważyłem także ,że silnik nie pracuje na jednym z cylindrów , jednak dopiero jutro pojade po klucz do świec ,żeby zobaczyć co się stało (WN na kablu jest).

Co jeszcze powinienem sprawdzić ? W poniedziałek zakupie filtr paliwa .
Ostatnio edytowano 5 wrz 2009, 21:21 przez Wiotki, łącznie edytowano 1 raz
Wiotki
 

Postprzez kierownik » 5 wrz 2009, 20:55

Wiotki po pierwsze popraw temat, bo niestety poleci w kosz za 24h. popatrz jak są nazwane inne tematy oraz zapoznaj się z regulaminem działu.

mam nadzieję, że nie dużo dałeś za to auto, bo chyba teraz trochę przyjdzie Ci dołożyć :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez dyszel » 5 wrz 2009, 21:08

To się ceni że ktoś chce reanimować przykatowane autko, dobra sory nie OT już!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Wiotki » 5 wrz 2009, 21:25

Poprawiłem , mam nadzieje ,że teraz jest OK ;)
Za samochód dałem myślę ,że niewiele (2 tys ) , mógłbym prosić o jakieś informacje dotyczące tego elementu z pierwszego postu ? Za co to odpowiada i do czego powinienem to podłączyć ? :|
Wiotki
 

Postprzez sq2jul » 5 wrz 2009, 23:14

na fotce widac, ze masz chyba uszczelke pod tylna pokrywa zaworow do wymiany.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Hazu » 5 wrz 2009, 23:33

Na tym krućcu powinna być zatyczka.
A paliwo cieknie poniewaz masz prawdopodobnie uszkodzony regulator cisnienia paliwa i paliwo przedostaje się do układu podciśnień
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Wiotki » 6 wrz 2009, 08:25

Dzięki Hazu.
Jutro kupie nowy regulator ciśnienia paliwa , jednak dziś podłącze te wężyki , jeden z nich idzie do kolektora ssącego a drugi do filtra powietrza ? (tak mi się wydaje)
Wiotki
 

Postprzez Malpiszon78 » 6 wrz 2009, 11:38

Tutaj masz zdjęcie jak powinno wyglądać. Palcem wskazałem regulator "grzybek" ciśnienia paliwa. Ten układ do którego idą wężyki to elektrozawór regulatora (błąd 25). Jeden wężyk (krótszy) idzie do samego regulatora a drugi do kolektora ssącego. Dziwna sprawa, że kapie paliwo bo jak regulator padnie ustawia się w pozycji zamkniętej. Sam błąd elektrozaworu regulatora nie powoduje przełączania kompa w tryb serwisowy bo nie jest przechowywany w ECU więc spoko.

Obrazek
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez Wiotki » 6 wrz 2009, 13:39

Wielkie dzięki kolego Malpiszon78 , teraz myślę ,że mam to podłączone prawidłowo.
Musze jeszcze rozwiązać najważniejszy problem , po wciśnięciu gazu do podłogi silnik łapie zamuła , powoli przyspiesza a czasami nawet przerywa , jutro wymienie filtr paliwa mam nadzieję ,że coś pomoże . :|
Wiotki
 

Postprzez steven » 6 wrz 2009, 15:51

sprawdź sobie błędy silnika, prawdopodobnie sonda lub przepływka będzie uszkodzona... tematów o tym jak się spreawdza sporo już było :) szukaj w szukajce pod dławienie chociażby albo sonda lambda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Wiotki » 6 wrz 2009, 21:20

Dzisiaj podczas jazdy mazda poprostu zgasła i nie chciała zapalić , pogmerałem na forum i znalazłem ,że może to być wina czujnika położenia wału , lecąc po kabelku zauważyłem ,że jest on w jednym miejscu przycięty , czy przerwanie któregoś z trzech przewodów może powodować brak iskry ?
Wiotki
 

Postprzez pawelc » 7 wrz 2009, 07:37

Wiotki kody błędów sprawdzone?,od tego kolego zacznij ,a później będziemy dywagować ,bo na razie widać że błądzisz w temacie niesamowicie-świece ,kable ,kopułka, palec ,przepustnica ,ustawienie obrotów ustawienie zapłonu-to na samym początku posprawdzaj ,-odnośnie tego czujnika położenia wału polutuj kabelki najpierw ,co do lambdy na razie możesz sobie podarować bo autko i bez nich będzie chodzić ,wymień ten regulator paliwa skoro przepuszcza i dopiero napisz w temacie -no niestety przy zajechanym v6 bez kosztów się nie obejdzie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Malpiszon78 » 7 wrz 2009, 14:32

Jeżeli nagle gaśnie podczas jazdy, po rozgrzaniu to stawiam na uszkodzony moduł zapłonowy. Koszt oryginalnego to około 1000zł.
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez Wiotki » 7 wrz 2009, 15:30

Właśnie chodzi o to ,że wogóle nie zapala .
Odkręciłem czujnik położenia wału , jeden z kabli jest przecięty , a jeden oderwany przy samym czujniku , mam nadzieję ,że to jest to .
Zaraz jade po tester (diode) i zobacze co mi zamruga.
Wiotki
 

Postprzez Wiotki » 7 wrz 2009, 20:13

Wiem ,że nie powinienem pisać posta pod postem ale to dość poważnie.
Otóż po przekręceniu kluczyka (zapłon) wywala mi odrazu bezpiecznik przy nogami kierowcy (Na rozpisce napis ENGINE) .Na kablach brak WN. Do tego nie działa mi (lub robie to źle) diagnostyka , mostkuje te dwa piny , podłączam diode i świeci ona światłem stałym , dość słabym .
Co teraz powinienem zrobić ? Od czego zacząć ? Za co odpowiada ten bezpiecznik ?

Dodam jeszcze ,że samochód mi zgasł gdy dodałem gazu , wtedy włączyły się momentalnie wycieraczki i silnik zgasł.

Może ktoś z okolic Lublina były w stanie mi pomóc ? (oczywiście odpłatnie).
Wiotki
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron