Strona 1 z 2

Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 GE FS)

PostNapisane: 11 maja 2010, 18:30
przez krzychsolt
Tak jak w temacie mam duży problem z silnikiem, ale po kolei, jechałem prostą drogą nie powiem że wolno, nie wiem dokładnie kiedy to się stało, ale dojechałem do ronda i mi silnik zgasł, po ponownym zapaleniu nie chodził już normalnie, nie trzyma obrotów i gaśnie, a do tego ma jakiś dziwny głos, ujechałem jeszcze kawałek i się zatrzymałem sprawdzić to, po czym ujżałem tylko kupę dymu z pod maski. Co się okazało troszke wywaliło oleju przez korek, a jak odpaliłem silnik to walił zdrowo dymem z bagnetu, korka pomimo że był zakręcony i tak mi się wydaje że jeszcze jakby z za silnika, więc resztę do domu dojechałem na holu, następnego dnia to samo, zaraz po odpaleniu na krótko duży dym z bagnetu i nie mam zielonego pojęcia co mogło nawalić, ręce opadają, proszę o pomoc.
Aha dodam tylko że silnik ma 270 tys przebiegu i ma założoną instalację gazową.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 11 maja 2010, 19:05
przez noxes
Wody przypadkiem nie ubywa? Jak ją paliłeś to pracował na wszystkie cylindry?

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 11 maja 2010, 19:40
przez Hazu
Pewnie ani płynu ani oleju w silniku nie było.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 11 maja 2010, 20:54
przez krzychsolt
Oleju było równiutko na ful, płynu też nie było mało, a musiałbym zobaczyć czy nie ubyło. A wydaje mi się że pali na wszystkie garki.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 11 maja 2010, 21:39
przez noxes
'Skoro wywaliło trochę oleju spod korka no to jest duże ciśnienie w skrzyni korbowej. A więc skąd to się bierze, moje propozycje to uszkodzona uszczelka pod głowicą(gdzieś w obrębie kanałów olejowych) Dym z bagnetu, on to chyba może dostawać się tylko z komory spalania a więc pierścienie wszystkie razem staneły? Czy też tłok pękł.\nJak dla mnie za mało danych jak nie usłyszę/zobaczę to nie powiem

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 12 maja 2010, 13:23
przez krzychsolt
Więc tak, ubyło mi przez tą awarię jakieś 1/4 oleju z miarki, płynu nic, chodzi napewno na wszystkie garki bo odłańczałem po kolei przewody od świec i za każdym razem była zmiana w pracy silnika, dym leci z bagnetu ale i z za silnika tylko nie wiem dokładnie z czego, może znajduję się tam jakaś odma??
Niby nakręciłem filmik aparatem, ale nie ma sensu go ładować w sieć bo waży 52 mb a głos pracy silnika jest mocno zmieniony od tego jaki słychać uchem.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 12 maja 2010, 16:36
przez noxes
wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą, nie ma plamy pod silnikiem, gdzieś ten olej musiał ulecieć, ewentualnie mógł iść o płynu.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 12 maja 2010, 20:23
przez krzychsolt
Ja myślę że mogła to być uszczelka, ale może i jeszcze coś, a olej to może to raczej zjadł wtedy podczas jazdy bo plamy żadnej ani nic uwalonego.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 12 maja 2010, 20:44
przez noxes
no tak tylko coś mi tu nie pasuje, skąd dym w skrzyni korbowej? Może niech ktoś się jeszcze wypowie.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 12 maja 2010, 22:39
przez krzychsolt
Sam nie wiem, mi nasówa się tylko albo że nawaliła głowica, albo się zrobiła dziura w tłoku bo i o takim przypadku słyszałem, ale jak najbardziej opinie innych są wzkazane.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 13 maja 2010, 17:28
przez noxes
Dziura w tłoku, możliwe, ale wtedy by nie pracował na tym cylindrze(brak sprężania) Głowicę bym wykluczył. Pozostaje uszczelka ewentualnie blok. Napisz do jaksy, oni powinni na 100% wiedzieć.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 7 cze 2010, 19:59
przez krzychsolt
Dawno nikt nie pisał, bo mnie w kraju nie było i samochód czekał, jednak zdecydowałem się na wymianę silnika, czekam na dostarczenie mi go, później tamtego rozbiorę to się okaże, w każdym razie mierzyłem mu ciśnienie na tłokach to miał na zewnętrznych 6 a wew 4, albo na odwrót nie pamiętam już dokładnie.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 2.0 FS)

PostNapisane: 8 cze 2010, 15:15
przez noxes
no to prawdopodobnie pierścienie wyrypane.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 GE FS)

PostNapisane: 8 cze 2010, 17:02
przez pawelMX6
Możesz coś więcej opowiedzieć na temat "nie powiem że wolno"? Ciągle na "odcince"?

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 GE FS)

PostNapisane: 8 cze 2010, 17:10
przez krzychsolt
pawelMX6 napisał(a):Możesz coś więcej opowiedzieć na temat "nie powiem że wolno"? Ciągle na "odcince"?



Broń Cie Panie Bożę, chciałem zobaczyć co to autko potrafi i wjechałem na autostradzie, nawet nie było za bardzo kiedy się bujnąć, może doszło do 170 180km/h i hamowałem na zjazd, dojechałem do ronda i jakoś nie równo chodził, zgasł i miał dziwny głos. A tak normalnie na co dzień to nie przekraczałem mu 120 w trasie.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 GE FS)

PostNapisane: 8 cze 2010, 18:46
przez noxes
krzychsolt napisał(a):
pawelMX6 napisał(a):Możesz coś więcej opowiedzieć na temat "nie powiem że wolno"? Ciągle na "odcince"?



Broń Cie Panie Bożę, chciałem zobaczyć co to autko potrafi i wjechałem na autostradzie, nawet nie było za bardzo kiedy się bujnąć, może doszło do 170 180km/h i hamowałem na zjazd, dojechałem do ronda i jakoś nie równo chodził, zgasł i miał dziwny głos. A tak normalnie na co dzień to nie przekraczałem mu 120 w trasie.


A tak swoją drogą co to by był za FS gdyby przy 170km/h rozsypywał się silnik? <lol>

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 GE FS)

PostNapisane: 8 cze 2010, 19:23
przez krzychsolt
noxes napisał(a):A tak swoją drogą co to by był za FS gdyby przy 170km/h rozsypywał się silnik? <lol>



No dokładnie, od tego jest ten silnik żeby nim jeździć i nie powinien mieć żadnego problemu z takimi prędkościami.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 GE FS)

PostNapisane: 8 cze 2010, 21:22
przez pawelMX6
To może oleju nie było? Swoim trzy lata jeździłem, do 180 dobiłem chyba tylko raz, ale zupełnie nic się nie działo.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 GE FS)

PostNapisane: 8 cze 2010, 21:55
przez noxes
Mi to pasuje na przegrzanie silnika, zważywszy na to, że w FS-ach po przegrzaniu padają pierścienie.

Re: Problem z silnikiem, dym z bagnetu (MX-6 GE FS)

PostNapisane: 8 cze 2010, 22:06
przez krzychsolt
Był olej wszystko było git, ale się zbyło :P