Strona 1 z 1

Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 14 kwi 2010, 20:11
przez zibi626
Witam,

Autko MAzda 626 2.0 Cronos 1995 rok m/t

Nie widziałem podobnego posta więc postanowiłem postawić nowy wątek..modów przepraszam jeśli jednak nie zauważyłem..

Auto stoi jeszcze u mechanika po wymianie silnika z FS na FS

Sprawa polega na tym,że
1. Auto odpaliło (BEZ ŻADNYCH PROBLEMÓW),ale zaraz po tym obroty powędrowały w dół w granice 0 ale NIE zgasł bo go przygazowałem. Po tym przygazowaniu obroty zatrzymały się na 1700obr/min – mechanik mówi,że "to jest mało,przedtem było więcej"...Ogólnie silnik nie trzyma obrotów :|
2. Drugi problem to pompa wody – mechanik mówi,że auto "nie ma obiegu" tak jakby pompa wody nie pracowała <płacze>
3. Nie ma chłodzenia silnika – zaraz po tym jak włączyłem silnik to od razu włączył się wentylator – a silnik zimny.
4. Sprawdzałem błędy kompa – nie pokazuje ŻADNYCH błędów -mimo,że PRZED wymianą świeciły błędy 15 oraz 17 – ale auto normalnie jeździło – nie było ŻADNYCH problemów <co?>

Po przekręceniu kluczyka kontrolka CHECK ENGINE chwilę świeci i gaśnie – tak jak było przed wymianą..

Proszę o pomoc tych,którzy robili swap silnika w tym samochodzie – gdzie może leżeć przyczyna? Silnik dopiero dzisiaj założony i mechanik "kmini" jakie mogą być przyczyny takiego zachowania się auta.

Sam silnik,który teraz jest włożony stał sobie jakiś czas – NIE wymieniona została pompa wody(mechers mówi,że ta co jest teraz jest w lepszym stanie niż ta na której jeździłem dotychczas...-może jednak jest lipna)..
Kable WS również nie wymienione na nowe – może to one (na razie nie wymienione bo chcemy wyeliminować inne przyczyny)..

To chyba tyle na razie <glupek2>

Re: Po swapie silnika FS – Problemy :(

PostNapisane: 14 kwi 2010, 20:51
przez wojtek79
Mżliwe że czujnik temperatury uszkodzony albo zapowietrzony układ chłodzenia.

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 15 kwi 2010, 13:41
przez noxes
Miałem podobny przypadek, silnik falował na obrotach. Co się okazało układ chłodzenia był zapowietrzony.

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 16 kwi 2010, 14:07
przez Ania69
Sprawdz podlaczenia odpowietrz uklad daj popracowac silnikowi ,odlacz narazie wentylator.Kontroluj silnik i wtedy zobaczysz czy jest obieg Masz cos zle podlaczone tez mialem pierwszy raz jak przekladalem silnik problem z wentylatorem ale nie pamietam co bylo tego przyczyna

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 22 kwi 2010, 10:02
przez zibi626
Nie wiem nadal co może być przyczyną, nie ma obiegu,woda w ogóle nie dochodzi do pompy wody... :| Help, już 4ty tydzień jak jestem bez auta :/

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 22 kwi 2010, 10:09
przez Grzyby
Zibi, a spróbuj zdjąć przewody wodne – te które dochodzą do krokowca (u góry silnika) i dolewać wodę do chłodnicy. Tym sposobem powinno się wypchnąć powietrze z układu. Można kręcić rozrusznikiem (zdejm przewody zapłonowe żeby silnik nie odpalił) żeby ruszyć pompę i spróbować przepchnąć płyn w układzie.

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 22 kwi 2010, 14:49
przez zibi626
Ehh...okazuje się,że pompa wody była...rozpuszczona :/:/:/

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 22 kwi 2010, 14:52
przez Grzyby
A miała być dobra :P
To już hula?

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 22 kwi 2010, 15:50
przez zibi626
Teraz jest chłodzenie...pozostała kwestia regulacji obrotów... :|

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 22 kwi 2010, 20:57
przez zibi626
Auto odebrane:) Okazało się,że pompa wody to jeden dramat – cała zeżarta przez korozje, tak samo termostat..aż zrobiłem zdjęcia i jutro powinienem wrzucić dla ciekawości...Po swapie silnika autko jeździ zupełnie inaczej – przyspieszenie wzrosło,bardziej dynamiczny :) <serduszka> <peace> <jupi> <jupi> <jupi> <jupi> <czarodziej>

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 23 kwi 2010, 02:55
przez Paweł
Grzyby napisał(a):Można kręcić rozrusznikiem (zdejm przewody zapłonowe żeby silnik nie odpalił) żeby ruszyć pompę i spróbować przepchnąć płyn w układzie.

Jeśli jeszcze coś zostało z katalizatora to nie jest to najlepszy pomysł (bez wyjęcia przekaźnika F/P), co zresztą niestety życie na tym forum raz potwierdziło. :)

Re: Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

PostNapisane: 23 kwi 2010, 10:18
przez Grzyby
Ano racja :) Ale chodziło o samo ruszenie pompy :)