Problemy po swapie silnika FS (626 GE Cronos 95r.)

Postprzez zibi626 » 14 kwi 2010, 20:11

Witam,

Autko MAzda 626 2.0 Cronos 1995 rok m/t

Nie widziałem podobnego posta więc postanowiłem postawić nowy wątek..modów przepraszam jeśli jednak nie zauważyłem..

Auto stoi jeszcze u mechanika po wymianie silnika z FS na FS

Sprawa polega na tym,że
1. Auto odpaliło (BEZ ŻADNYCH PROBLEMÓW),ale zaraz po tym obroty powędrowały w dół w granice 0 ale NIE zgasł bo go przygazowałem. Po tym przygazowaniu obroty zatrzymały się na 1700obr/min – mechanik mówi,że "to jest mało,przedtem było więcej"...Ogólnie silnik nie trzyma obrotów :|
2. Drugi problem to pompa wody – mechanik mówi,że auto "nie ma obiegu" tak jakby pompa wody nie pracowała <płacze>
3. Nie ma chłodzenia silnika – zaraz po tym jak włączyłem silnik to od razu włączył się wentylator – a silnik zimny.
4. Sprawdzałem błędy kompa – nie pokazuje ŻADNYCH błędów -mimo,że PRZED wymianą świeciły błędy 15 oraz 17 – ale auto normalnie jeździło – nie było ŻADNYCH problemów <co?>

Po przekręceniu kluczyka kontrolka CHECK ENGINE chwilę świeci i gaśnie – tak jak było przed wymianą..

Proszę o pomoc tych,którzy robili swap silnika w tym samochodzie – gdzie może leżeć przyczyna? Silnik dopiero dzisiaj założony i mechanik "kmini" jakie mogą być przyczyny takiego zachowania się auta.

Sam silnik,który teraz jest włożony stał sobie jakiś czas – NIE wymieniona została pompa wody(mechers mówi,że ta co jest teraz jest w lepszym stanie niż ta na której jeździłem dotychczas...-może jednak jest lipna)..
Kable WS również nie wymienione na nowe – może to one (na razie nie wymienione bo chcemy wyeliminować inne przyczyny)..

To chyba tyle na razie <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez wojtek79 » 14 kwi 2010, 20:51

Mżliwe że czujnik temperatury uszkodzony albo zapowietrzony układ chłodzenia.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez noxes » 15 kwi 2010, 13:41

Miałem podobny przypadek, silnik falował na obrotach. Co się okazało układ chłodzenia był zapowietrzony.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Ania69 » 16 kwi 2010, 14:07

Sprawdz podlaczenia odpowietrz uklad daj popracowac silnikowi ,odlacz narazie wentylator.Kontroluj silnik i wtedy zobaczysz czy jest obieg Masz cos zle podlaczone tez mialem pierwszy raz jak przekladalem silnik problem z wentylatorem ale nie pamietam co bylo tego przyczyna
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez zibi626 » 22 kwi 2010, 10:02

Nie wiem nadal co może być przyczyną, nie ma obiegu,woda w ogóle nie dochodzi do pompy wody... :| Help, już 4ty tydzień jak jestem bez auta :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2010, 10:09

Zibi, a spróbuj zdjąć przewody wodne – te które dochodzą do krokowca (u góry silnika) i dolewać wodę do chłodnicy. Tym sposobem powinno się wypchnąć powietrze z układu. Można kręcić rozrusznikiem (zdejm przewody zapłonowe żeby silnik nie odpalił) żeby ruszyć pompę i spróbować przepchnąć płyn w układzie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zibi626 » 22 kwi 2010, 14:49

Ehh...okazuje się,że pompa wody była...rozpuszczona :/:/:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 22 kwi 2010, 14:52

A miała być dobra :P
To już hula?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zibi626 » 22 kwi 2010, 15:50

Teraz jest chłodzenie...pozostała kwestia regulacji obrotów... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez zibi626 » 22 kwi 2010, 20:57

Auto odebrane:) Okazało się,że pompa wody to jeden dramat – cała zeżarta przez korozje, tak samo termostat..aż zrobiłem zdjęcia i jutro powinienem wrzucić dla ciekawości...Po swapie silnika autko jeździ zupełnie inaczej – przyspieszenie wzrosło,bardziej dynamiczny :) <serduszka> <peace> <jupi> <jupi> <jupi> <jupi> <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Paweł » 23 kwi 2010, 02:55

Grzyby napisał(a):Można kręcić rozrusznikiem (zdejm przewody zapłonowe żeby silnik nie odpalił) żeby ruszyć pompę i spróbować przepchnąć płyn w układzie.

Jeśli jeszcze coś zostało z katalizatora to nie jest to najlepszy pomysł (bez wyjęcia przekaźnika F/P), co zresztą niestety życie na tym forum raz potwierdziło. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2010, 10:18

Ano racja :) Ale chodziło o samo ruszenie pompy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6