Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?

Postprzez sylwek19_87 » 23 lis 2009, 13:12

WYMIENIŁEM OLEJ NA ELFA 5W/30

PRZED WYMIANA OLEJU ZROBIŁEM PŁUKANIE I ZALAŁEM WŁAŚNIE TYM ELFEM. I JAKIE BYŁY MOJE ODCZUCIA?
WCALE NIE BYŁO LEPIEJ PO PRZEJECHANIU JAKIEŚ 100KM SŁYCHAĆ BYŁO JE JESZCZE BARDZIEJ NIŻ WCZEŚNIEJ PRZED WYMIANĄ. PRZEJECHAŁEM JESZCZE PONAD 500 KM I NIĆ SIĘ NIE ZMIENIŁO WIĘĆ POSTANOWIŁEM ZALAĆ GO Z POWROTEM NA MOBILA 10W/40 I OD RAZU UCICHŁO STUKANIE ALE PO OK 1000 KM CHYPA STUKOT ZNOWU WRACA BO WCZORAJ SŁYSZAŁEM ZNOWU TE STUKANIE ALE DZIŚ JEST CICHO MIMO ZE TROCHE PRZEJECHAŁEM. CIEKAWE JAK BEDZIE PO WIĘKSZEJ ILOŚCI KILOMETRÓW. NIE WIEM TERAZ CO MAM ZROBIĆ.
MOŻE WYMIENIĆ OLEJ NA MINERALNY LUB TEN ZAWOREK CZY TEŻ POPYCHACZE HYD. ???
MOJA MAZDA JEST Z POCZĄTKU 95 ROKU SILNIK 18 DOHC 16V. OZNACZENIE NADWOZIA "JMZGE14B...."
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 20:23
Posty: 6
Skąd: toruń

Postprzez pawelMX6 » 23 lis 2009, 13:16

sylwek19_87 napisał(a):LUB TEN ZAWOREK

A tego jeszcze nie zrobiłeś? Nie ważne co zrobisz, zalejesz nowy olej czy wymienisz szklanki – bez wymiany zaworka w pompie oleju nie będzie prawidłowego ciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Vuju » 24 lis 2009, 02:24

sylwek19_87 napisał(a):MOJA MAZDA JEST Z POCZĄTKU 95 ROKU SILNIK 18 DOHC 16V. OZNACZENIE NADWOZIA "JMZGE14B....

Cytat z działu "warsztat" <czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... popychacze
"Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała."

Także 13 stron tego tematu, jak na tacy podaje Ci rozwiązanie, a Ty zaczynasz od końca !! !! !!
sylwek19_87 napisał(a):WYMIENIŁEM OLEJ NA ELFA 5W/30

hugo napisał(a):Elf Evolution SXR 5W 30. Na 99% przestanie stukać i silnik będzie ogólnie ciszej pracował.

sylwek19_87 napisał(a): ZALAŁEM WŁAŚNIE TYM ELFEM. (...) WCALE NIE BYŁO LEPIEJ PO PRZEJECHANIU JAKIEŚ 100KM SŁYCHAĆ BYŁO JE JESZCZE BARDZIEJ NIŻ WCZEŚNIEJ PRZED WYMIANĄ.

I sprawdził się 1 %...

Za 1/3 ceny tego oleju mógłbyś dostać w ASO kompletny zaworek pompy oleju !!
Za resztę pieniążków "Pan Mieciu" dokonałby jego wymiany !!
Warto rzeźbić w g... ??[/quote]
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez andree » 24 lis 2009, 10:17

co Wy z tym zaworkiem .. :) , może najpierw należało by ciśnienie w silniku sprawdzić , a pózniej czepiać się tego nieszczęsnego zaworka ;) ,
jak jest ciśnienie dobre , to zaworek nie ma nic wspólnego ze stukaniem..,


wrócę do mojej sprawy (miałem napisać co będzie sie działo po wymianie oleju)..,

zrobiłem płukankę, dobra sprawa, bo syf leciał jak diabli.., silnik zaczął dzwięczniej chodzić, nic na razie nie cieknie, znaczy że uszczelek nie wypłukało :) , a sama zmiana z Castrola na Elfa.., powiem tak.., stukanie całkowicie nie ustało, ale na pewno jest mniejsze <spoko> , przy zamknietej masce ledwo słyszalne i tylko na rozgrzanym silniku , niewiele na razie przejechałem, bo ok 200 km po mieście.., ale myślę że jak silnik się przyzwyczai do oleju bedzie jeszcze lepiej, bo zauważyłem że jest taka tendencja :) , trochę mniej gazu łyka, ale to chyba zasługa nowego filtra powietrza Knecht ;) ,
jestem ciekawy jak bedzie z piciem oliwy, na Castrola silnik miał pragnienie ok 0,5 litra na 7- 8 tys , chyba nie tragedia :) ,
jak bedą jakies zmiany po przejechaniu więcej km, napiszę ;)

ps. czas na wymianę poduchy pod silnikiem..(bo troche zatrzęsie przy zapalaniu), tylko której.. ?? :)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez Vuju » 25 lis 2009, 12:50

andree, ale przecież
sylwek19_87 napisał(a):MOJA MAZDA JEST Z POCZĄTKU 95 ROKU

dlatego zaworka należy się czepiać w pierwszej kolejności.

sylwek19_87 nigdzie nie napisał, że zmierzył ciśnienie i jakie są jego wartości.
Skoro mamy już to forum, to należy korzystać z jego dobrodziejstwa. Ktoś kiedyś opisał ten problem, upublicznił ową tajemnicę i zaoszczędził WIELU użytkownikom kłopotów i pieniążków.
Przede wszystkim jest to bardzo tania operacja. Dlatego zanim zacząłbym kombinować z olejami, albo zastanawiać się nad horrendalnie kosztowną wymianą popychaczy, wolałbym mieć pewność, że zawór pompy jest nowy i w pełni sprawny. U mnie też różni "miszczowie" mierzyli ciśnienie i "niby było dobre". Pamiętam jak się śmiali, kiedy im mówiłem, że chce wymienić zaworek pompy oleju.
Uparłem się i teraz moi pasażerowie na światłach pytają, czy wyłączyłem silnik. :D
Od wymiany do wymiany, próbowałem też oleje kilku firm zalewając je trochę poniżej połowy prawidłowego poziomu (ale po wymianie zaworka!) i słuchałem silnika po rozruchu, po rozgrzaniu itd.. Taki teścik sobie "umyślałem". :D Jak jesteś zainteresowany to Ci napisze jakie się sprawdziły, możesz się bardzo zdziwić. :D
Poza tym...
Bimbak napisał(a):Oczywiście, mam mazdę z przed 95 ale sam rocznik nic ci nie powie. Może któryś z poprzednich właścicieli wymieniał silnik i ttrafiłna ten sprzed liftu, sprężyna zaworka też nie jest wieczna, z czasem mogła się po prostu poddać – czyli masz nowy typ zaworka i sprężynę ale ona już nie spełnia swojej roli.

Jesteś andree pewien, że Twój silnik to też rocznik 97 ??
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez andree » 25 lis 2009, 21:14

Vuju napisał(a):Jesteś andree pewien, że Twój silnik to też rocznik 97

no jak auto z 97r , to chyba silnik też :) , ja na razie nie kombinuje nic z zaworkiem, poczekam na większe stuki w silniku ;) , jak napisałem, są one prawie nie słyszalne i tylko na rozgrzanym silniku , a nawet wczoraj zauważyłem że w ogóle ich nie było :) (może motor był nie dostatecznie rozgrzany )
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez Mazda0202 » 1 kwi 2010, 14:22

Ja wymieniłem na Buraczanej we Wrocku zaworek na nowy oryg. zakupiony w ASO mazdy i żałuję jak cholera!! Teraz popychacze klekocą jak w dieslu, a wcześniej tylko lekko cykały. Wymieniłem również popychacze na używane od młodszego egzemplarza i poprawa jest mało zauważalna... Chyba pozostaje głośne radio...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2009, 13:36
Posty: 8
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GE 2.0 benz. + gaz

Postprzez dgolf » 25 maja 2010, 12:58

Witam. Sprawa wygląda tak: większość aut z przebiegami powyżej 100 000 po uruchomieniu zimnego silnika ma objaw świecącej się przez ok. 1,5 sek. kontrolki oleju, zwłaszcza przy oleju mineralnym. Tak miałem w Toyocie i innych. No ale nie było dziwnych odgłosów silnika. W Mazdzie mam tak, że podczas świecenia się tej kontrolki strasznie gruchocze silnik. Wydaje mi się, że to panewki – ale pewien nie jestem – i do tego góra(normalne chwilowe cykanie). Spróbuję to Wam nagrać dzisiaj, jeśli starczy czasu. Po całej nocy postoju świecenie lampki i klekotanie trwa 1 sek, a po 8h postoju w robocie trwa to 2 sekundy. Na rozgrzanym silniku słychać panewy najbardziej w okolicach między 2000-3000obr. Olej 10W40 Mobil.

Ten objaw miałem odkąd ją nabyłem. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że 10 000km do tyłu miałem wymieniane panewki i silniczek pracował cicho na ciepłym jednak przy uruchamianiu był ten sam objaw, tylko że taki bardziej cichy odgłos i głuchy (wiadomo-nowe ciasno było). Teraz się wszystko wyklekotało i aż wstyd to odpalać.

Jaka jest przyczyna tego stanu rzeczy – czy można winić za to zbyt późno otwierający się zaworek w pompie oleju? Ogólnie można chyba powiedzieć, że olej zbyt wolno dociera do elementów. A wiadomo Mazda wskakuje od razu w okolice 2000 i zaraz spada na niższy poziom obrotów. Mam zamiar jechać na reklamację do mechanika, ale nawet jeśli wymieni panewki, to znów będę miał to samo.

Dzięki za połączenie – po napisaniu znalazłem ten temat. Dzisiaj ma dobry dzień i kontrolka świeci krótko, jednak jak się dobrze wsłucha w moment startu silnika, to słychać taki głuchy hałas. Później jest taki bardzo metaliczny. Może jutro nagram filmik Nokią, ona ma dużo bardziej czuły mikrofon. http://www.youtube.com/watch?v=pOvceaFXebs

P.S. Ale dwie paczki na LPG bez problemów ;)
Ostatnio edytowano 26 maja 2010, 13:47 przez dgolf, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Grzyby » 25 maja 2010, 13:01

Jak dla mnie to HLA.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez noxes » 25 maja 2010, 15:43

ewentualnie zaworek pompy olejowej do wymiany.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez pawelMX6 » 25 maja 2010, 21:22

Łączę z podobnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez dgolf » 13 paź 2010, 15:11

Co do tego długiego świecenia się kontrolki oleju po uruchomieniu i mocnym klekocie wówczas – sprawa się rozwiązała. Wymieniłem olej na LOTOS 10W40 i filterek oleju (nie pamiętam firmy). Normalnie bomba. Kontrolka gaśnie pół sekundy po odpaleniu po całej nocy. Jak jest ciepły, to już podczas kręcenia rozrusznikiem :) Widzieliście amatorski test olejów przy -20? LOTOS jest faktycznie dużo żadszy. Ale kto wie może ten filterek też go uzdrowił? Śmiga aż miło już 3700km od wymiany. 9 sekund do setki na LPG.

Zostało natomiast klekotanie dopóki silnik zimny, tak w zakresie 2000 – 3500. Jak silnik się całkowicie rozgrzeje to jest to delikatnie słyszalne.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez asterf » 17 lip 2013, 13:45

Panowie:
– jak sprawdzić ciśnienie oleju?
– u tych którym wymiana zaworka pomogła, jak doszło do tego, że hałasy się zaczęły?
Ja kupiłem madzię i tego nie było. Tylko jak było za mało oleju się zdarzało czasem... Potem był remont silnika. Obecnie jechałem do Włoch i w trasie się zaczęło, jeśli wierzyć przebiegowi 250000 tys stuknęło.
Wróciłem do PL, odpalam po dwóch dniach i cisza na razie. Ale tak to całą trasę hałas.

Mój silnik 1,8 BP rocznik z końca 94/95 więc pasuje to tego szkopułu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Peedro » 27 lip 2013, 20:36

asterf napisał(a):– u tych którym wymiana zaworka pomogła, jak doszło do tego, że hałasy się zaczęły?


U mnie hydraulika zaczynała hałasować jak silnik się zagrzał. Obecnie po zmianie, działa wręcz aksamitnie, ale w pewnej mierze będzie to pewnie też wina nowego oleju (elf 10w40 i filtr mann, wcześniej castrol 10w40 i filtr Filtron).

Moja Madzia z 95 roku i też 1,8 (90 koni, przebieg 243kkm), zaworek warto było wymienić bo stary był po bokach poprzycierany i sprężynka była niższa od nowej o około 3mm.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2012, 23:12
Posty: 20
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 626GE/ 1,8 90PS/ 95 rok.

Postprzez asterf » 27 lip 2013, 23:59

hmm a miała już tak madzia jak ją kupiłeś? Jakiej firmy użyłeś półksiężycy do misy olejowej i czy Ci trzymają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez szydlos » 13 wrz 2013, 17:52

Panowie,dzisiaj w swoim xedosie 2.0 byłem na wymianie oleju.

Wcześniej był zalany Castrol Edge 10w60, nie kopci, jesli bierze olej to bardzo mało.

Dzisiaj przed wymianą pochodził na płukance L&M okolo 10 minut na wolnych po czym, olej został zmieniony na Valvoline Max Life 5w40.Wlane jest na razie 4 litry, bo niby bagnet pokazuje full na ciepłym przy wymianie jak było sprawdzane.

I teraz taka sprawa, w przedziale obrotowym 1500-2000 przy bardzo powolnym zwiększaniu obrotów w tym zakresie słychać takie lekkie stuki które wychodzą z silnika. Na pewno nie jest to z okolic rozrządu, bo sprawdzałem.

Czym to może być podyktowane, skoro przed wymianą tak nie było ? Mechanik mnie od razu nastraszył, że kończy się silnik <płacze>, ja na początku dostałem mega wkurw, ale zobaczymy jak to pójdzie dalej.

Co o tym powiecie ?
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 19:00
Posty: 38
Skąd: Kłodawa
Auto: Xedos 9 2.0 v6 '94 r.

Postprzez mark.87 » 13 wrz 2013, 18:21

Chyba to logiczne ze zmieniles olej na i nny i stad stuki,
10w60jest gesty a teraz wlales 5w40 czyli zadszy i olej wyplukuje nagar z silnka i traci szczelnosc,
u siebie jak tak zrobilem to konieczny okazal sie remont silnika bo olej wyczyscil silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez zadra » 13 wrz 2013, 18:54

olej wyczyscil silnik

znaczy to tylko o tym,że silnik był już zajechany.
Żaden olej nie uszczelnia silnika – od tego są uszczelniacze, siemeringi, pierścienie i inne dziwne elementy.
olej tylko powoduje zmniejszenie tarcie między pracującymi elementami silnika...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez noxes » 14 wrz 2013, 10:49

nie tylko uszczelki uszczelniaja silnik. "Powstający nagar Też uszczelni silnik" zmiana oleju na żadszy przy braku pewności w jakim stanie jest silnik to już lekka głupota.
Prawdopodobnie sutka Ci klawiatura.
Proponowałbym znów zmienić olej na ten gęstszy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zadra » 14 wrz 2013, 11:49

Powstający nagar Też uszczelni silnik

"Nagar" dotyczy tylko i wyłącznie komory spalania i elementów bezpośrednio z komorą spalania współpracujących...

Dobra, się już nie udzielam, bo i po co...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6