Korek chłodnicy (mazda 626 GE FS)

Postprzez dyszel » 2 kwi 2010, 17:22

Dzisiaj sprawdzając płyny eksploatacyjne zobaczyłem ciekawą sprawę. Otóż po odkręceniu korka od chłodnicy, skontrolowania ilości płynu (po awarii pompy wody jestem wyczulony pod względem kontroli płynu) i ponownym zakręceniu zauważyłem że naklejka korka ma dwa mikro pęknięcia na środku, regularne, równej długości. Po przyciśnięciu palcem naklejki wysączyła się minimalna ilość płynu. I teraz pytanie czy w waszych mazdach ma naklejka minimalne pęknięcia na środku tak jak to zaznaczyłem na zdjęciu? Po prostu nie chciałbym przez głupotę przegrzać silnika jeśli by się okazało że tamtędy wycieknie mi płyn ;)

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez mareczek » 2 kwi 2010, 19:54

nie przypominam sobie zeby u mnie tak bylo... ale jeszcze sprawdze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez danielsc1 » 3 kwi 2010, 00:56

chyba to nic nie szkodzi,bo w korku masz otwór,w którym jest trzpień zaworka podciśnieniowego który podchodzi do góry gdy zwiększa sie ciśnienie w ukladzie.A ten trzpień wygląga jak zaklepany.Moim zdaniem to nie ma wiekszej różnicy.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez dyszel » 3 kwi 2010, 09:19

Też mi się tak w sumie wydawało bo niemożliwe żeby części składowe korka były uszczelnione naklejką, dzięki za słuszne wyjaśnienie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez marimart81 » 3 kwi 2010, 09:39

jeśli wysączył Ci sie jakiś płyn to podejrzewam,że może być już nieszczelny i jeśli tak będzie to może załapywać powietrza i nie pobierać Ci odpowiednio płynu z wyrównawczego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez dyszel » 3 kwi 2010, 12:12

Dzisiaj po trasie około 20 km nie zauważyłem aby okolica korka była gdzieś wilgotna więc chyba niepotrzebnie panikowałem, później krążąc po mieście wentylator włączył się kilkakrotnie i też nie było widać żeby gdzieś coś się sączyło – widocznie tak ma być.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez danielsc1 » 3 kwi 2010, 16:02

dyszel85 napisał(a):Dzisiaj po trasie około 20 km nie zauważyłem aby okolica korka była gdzieś wilgotna więc chyba niepotrzebnie panikowałem, później krążąc po mieście wentylator włączył się kilkakrotnie i też nie było widać żeby gdzieś coś się sączyło – widocznie tak ma być.



Tak ma być:)Ja w swojej madzi zmieniłem chłodnice oleju,chłodnice wody także z nowym korkiem(i przez to że nie odbijał pod odpowiednim ciśnieniem,rozwaliło mi znowu chłodnice wody)musisz kontrolować czy odpowiednio on działa.tzn.czy puszcza płyn do zbiorniczka,bo to ważne jest:/u mnie zaniedbanie tego kosztowało mnie 220 euro za nową chłodnice
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6