Strona 1 z 4

Wymiana rozrządu Mazda 626 2.0 16V

PostNapisane: 28 wrz 2005, 21:30
przez marol3f
Zastanawiam się nad wymianą paska rozrządu w mojej maździe.Jest to Mazda 626 ge z 92-93 roku i ma przejechane dopiero 90 tys km. Pasek rozrządu był już wymieniany przy przebiegu 60 tys ale to było kilka lat temu, chyba z 6 lat jeśli dobrze pamiętam.
Mam obawy czy ze starości ten pasek nie pęknie i nie spowoduje kompletnej rozwałki zaworów , głowicy i tłoków. Czy ten silnik jest kolizyjny czy nie?? Ile kosztuje wymiana i na co zerócic uwagę. Czy wystarczy zmienić tylko sam pasek czy też jakieś rolki i napinacze??
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

PostNapisane: 28 wrz 2005, 21:37
przez extreme
Witam!

Tak abys zapomniał na następne 100 tys.

Pasek rozrządu ( obecnie dobra cena za oryginał ) 140 zł
Rolka napinająca ( dobry zamiennik japonski ) 315 zł
Rolka prowadzaca ( dobry zamiennik japonski ) 70 zł
Spręzynka rolki napinającej ori 20-25 zł
Uszczelka pokrywy zaworow ( tylko ori 75 zł )
Uszczelniacze rozrządu ( tylko oryginalne ) ok 120 zł o ile trzeba
Paski wielorowkowe 2 szt ( moze byc dobry zamiennik ) 50-60 zł.
Pompa wodna ( zamiennik japonski ) 215 zł ( o ile trzeba )

+ robocizna.....U mnie wmieście wymienili to wszystko za 400zł

Pozdrawiam!

PostNapisane: 28 wrz 2005, 21:41
przez Jaksa
extreme napisał(a):Tak abys zapomniał na następne 100 tys.

Pasek rozrządu ( obecnie dobra cena za oryginał ) 140 zł
Rolka napinająca ( dobry zamiennik japonski ) 315 zł
Rolka prowadzaca ( dobry zamiennik japonski ) 70 zł
Spręzynka rolki napinającej ori 20-25 zł
Uszczelka pokrywy zaworow ( tylko ori 75 zł )
Uszczelniacze rozrządu ( tylko oryginalne ) ok 120 zł o ile trzeba
Paski wielorowkowe 2 szt ( moze byc dobry zamiennik ) 50-60 zł.
Pompa wodna ( zamiennik japonski ) 215 zł ( o ile trzeba )
Znajomo to wyglada <lol>
extreme napisał(a):U mnie wmieście wymienili to wszystko za 400zł
A u nas 230 .... :)

PostNapisane: 28 wrz 2005, 21:42
przez Paweł
extreme napisał(a):U mnie wmieście wymienili to wszystko za 400zł

Jesli nie bylo to ASO, to uwazam ze cena bardzo wysoka... nawet jak na Warszawe.

Jesli chodzi o mazde marol3f'a, to przy tak niewyobrazalnie malym przebiegu chyba mozna zaryzykowac wymiane wylacznie paska, bo rolki i napinacz powinny przejezdzic jeszcze z 60kkm. Po zdjeciu oslony bedzie widac, czy uszczelniacze kwalifikuja sie do wymiany, co jest malo prawdopodobne... oczywiscie jesli przebieg jest prawdziwy.

Silnik wg wiekszosci (i wszystkich godnych zaufania) opini jest bezkolizyjny.

Jaki założyć rozrząd? (626 GE)

PostNapisane: 20 mar 2010, 15:20
przez danielsc1
Witam.Mam taki mały dylemat odnośnie paska rozrządu i pompy wodnej.znalazłem w internecie taki zestaw: http://www.sklep-motoryzacyjny.eu/rozrz ... 68544.html " Kompletny rozrząd firmy : Pasek – Contitech , Rolka prowadząca GMB , Rolka napinająca NTN , Pompa wodna – GMB . Zastosowanie : Mazda 626 2,0 Diesel / Comprex . Nazwa katalogowa : zestaw rolki + pasek MAZDA 626 2.0D 87-"Warto kupić taki zestaw?prosze o wasze opinie

Re: Jaki założyć Rozrząd do mazdy 626 GE-CX?

PostNapisane: 20 mar 2010, 20:43
przez Ania69
Napisz w dziale diesel,tam ci ktos doradzi

Re: Jaki założyć Rozrząd do mazdy 626 GE-CX?

PostNapisane: 20 mar 2010, 22:43
przez Hugo
Pasek rozrządu tylko Mitsuboshi, Flennor, Sun lub Bando (jeśli występują). Pozostałe części, które wypisałeś są bardzo dobrej jakości.

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 3 kwi 2010, 00:39
przez danielsc1
Hej.dzieki za podpowiedz.Wybrałem pasek MITSUBOSHI.Rolki NTN.i pompe GMB.mam nadzieje że pojeżdze spokojnie z 60 tyś.:)pozdro

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 3 kwi 2010, 08:12
przez waski4
Czy mógłbyś podesłać zdjęcia jak mają być ustawione znaki przy ustawianiu rozrządu. Chodzi mi o zdjęcia bo mam rysunek ustawiania i jest on mało przecyzyjny

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 3 kwi 2010, 08:53
przez Lsa310
Hm... nie rozumiem czemu niby pasek Continental-a jest kiepski jako wymieniony przez Hugo, zakładam paski Contitech-a do wielu aut i wszystko jest znakomicie, zresztą wiele marek takich jak : Ford,Volkswagen,KIA,Volvo,rekomendują te paski za bardzo dobre, oraz są one również zakładane na pierwszy montaż w fabryce:) więc proszę nie pisać ze jest to zły wybór :D
Jedynie jako lepszy wybór mogę doradzić paski jak podał Hugo firmy "SUN" paski mają te dodatkowe skrętne włókna przez co są dużo bardziej odporne na eksploatację i katownie. Miłego dnia ;)

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 3 kwi 2010, 14:15
przez goldinhio
Pasek Mitsuboshi do dobry wybór ale wyłącznie gdy jest produkowany w Japoni

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 3 kwi 2010, 14:46
przez danielsc1
goldinhio napisał(a):Pasek Mitsuboshi do dobry wybór ale wyłącznie gdy jest produkowany w Japoni



A tego nie wiem gdzie jest produkowany.....:(Ale mam nadzieje że jak jest robiony nawet na "licencji"firmy to też posłuży

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 3 kwi 2010, 20:16
przez goldinhio
Powinno być napisane czy to na pasku czy na pudełku made in Japan czy made in coś tam innego. Pozdrawiam

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 3 kwi 2010, 22:50
przez danielsc1
goldinhio napisał(a):Powinno być napisane czy to na pasku czy na pudełku made in Japan czy made in coś tam innego. Pozdrawiam



wiem.Ale jeszcze nie dostałem tej paczki.Bedzie dopiero po świętach,przyjedzie z polski.Bo aktualnie jestem w holandii a tutaj ceny części są zabójcze:/

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 15 kwi 2010, 18:37
przez danielsc1
goldinhio napisał(a):Powinno być napisane czy to na pasku czy na pudełku made in Japan czy made in coś tam innego. Pozdrawiam


na pasku jest (mitsuboshi)made in japan.napinacz NTN(made in japan)rolka prowadząca GMB w pudełku NTN.pompa też GMB japan cały komplet niecałe 500zł

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE-CX)

PostNapisane: 25 kwi 2010, 12:26
przez danielsc1
rozrząd i pompa założona.cała operacja trwała 6h.Największy problemem była pompa,bo trzeba było wykręcić kilka elementów:(Alternator,blache pod paskiem rozrządu.Koledzy jeszcze chcieli wykręcić kolektor ssący.Ale na szczęście udało się bez tego:)Za wymiane zapłaciłem 90 euro.to chyba nie dużo?Na ciekawostke powiem że stara pompa w moim aucie (272500km przebiegu)nie miała żadnego luzu i wygląda na oryginalną.całkiem niezły był jej stan.

Mazda 626 GE Wymiana rozrządu

PostNapisane: 22 lis 2011, 19:40
przez barney 626
Witam

Mam zamiar wymienić rozrząd i zastanawiam się jakich komponentów użyć:
Mam do wyboru zestaw z allegro :

PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI
NAPINACZ (rolka) PASKA ROZRZĄDU NSK
ROLKA PROWADZĄCA NTN
SPRĘŻYNA NAPINACZA
za ok 300 zł lub u smirnoffa za 450 wszystko OE Mazda. Czy opłaca się wydawać dodatkowo 150zł?

Zastanawiam się jeszcze czy warto wymieniać te części:
-uszczelniacze wałków rozrządu
-przedni uszczelniacz wału korbowego
-uszczelka pokrywy zaworów
-paski wieloklinowe zewnętrzne
-pompa wody

Sądzę że uszczelkę pokrywy kupię gdyż troszkę się poci. Innych wycieków nie zauważyłem więc czy warto wymieniać pozostałe części <co?>. Zastanawia mnie do czego służą paski wieloklinowe. Przepraszam za taką ilość pytań ale wolę się was poradzić i upewnić przed zakupem.

Pozdrawiam

Re: Mazda 626 GE Wymiana rozrządu

PostNapisane: 22 lis 2011, 21:32
przez noxes
barney 626 napisał(a):Czy opłaca się wydawać dodatkowo 150zł?

Tak.
barney 626 napisał(a):-pompa wody

jesli chcesz to za jakiś czas rozbierać wszystko to nie wymieniaj.

Re: Mazda 626 GE Wymiana rozrządu

PostNapisane: 22 lis 2011, 22:42
przez jaca_626
ogólnie uważam że pasków wielorowkowych nie musisz wymieniać jeżeli są gucio ;) w sumie nic trudnego wymienić je samemu, tyle że jeden z tychże pasków napędza alternator i pompę wody to tego w sumie lepiej zmień ;) polecam contitech'a. Jeżeli zmieniasz rozrząd to dołóż i wymień pompę wody także ;)

Pozdrawiam jaca_626

Re: Mazda 626 GE Wymiana rozrządu

PostNapisane: 23 lis 2011, 09:07
przez barney 626
A gdybym chciał wymienić później pompę wody, pewno musiałbym wszystko wyjmować ? Jak myślicie dałbym radę sam to wymienić? Podstawowe naprawy sam wykonywałem ale z silnikiem oprócz wymiany świec :D nic nie robiłem. Posłużył bym się instrukcją noxesa (czy muszę mieć klucz dynamometryczny?)

Pozdrawiam