Wymiana rozrządu Mazda 626 2.0 16V

Postprzez ProboszczV6 » 27 gru 2012, 22:58

naciąg robisz taki żeby był dobry :P a tak poważnie jak myślisz po cholere jest tam ta sprężyna naciągająca napinacz? hmm, może żeby masa auta wzrosła... :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tomi-ex » 7 sty 2013, 12:38

dzwoniłem do ASO , ceny :
pasek 133
rolka napinająca 392
napinacz 854
sprężyna 26
pompa wody 279
uszczelka pompy wody 61

wszystko oryginał
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez ProboszczV6 » 7 sty 2013, 18:13

ceny... zwalają z nóg, dobrze że siedziałem :)
powiem tak, nawet połowy tego nie kosztował rozrząd do Millera który jest postrzegany jako ogólnie "olaboga"...
weź takie części:
pasek Gates
rolka napinacza SNR/lub inna z dobrym łożyskiem
rolka prowadząca j.w.
sprężyna oryginał bo zamiennika zapewne nie ma
pompa GMB z uszczelką w zestawie, albo to co wypisałeś wcześniej z allegro, nie ma sie co spuszczać
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez noxes » 7 sty 2013, 18:38

tomi-ex napisał(a):dzwoniłem do ASO , ceny :
pasek 133
rolka napinająca 392
napinacz 854
sprężyna 26
pompa wody 279
uszczelka pompy wody 61

wszystko oryginał

Ja Cię nie rozumiem. Po co się pakujesz tam gdzie najdrożej?
Zrób jak Proboszcz Ci napisał, albo do carspeedu zadzwoń.
Chcesz podwoić wartość samochodu?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Riki » 7 sty 2013, 21:13

mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomi-ex » 7 sty 2013, 22:21

Znajomy mnie nastraszył ze musi być oryginał wiec zadzwoniłem do ASO z ciekawości jakie maja ceny , zamówię z tej strony co Riki podał dużo taniej a OEM to podobno to samo co oryginał
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez ProboszczV6 » 8 sty 2013, 00:09

tomi-ex czy w twoich okolicach, ogólnie Mazda, uważana jest za "prom kosmiczny" że takie herezje krążą? przyznam że czegoś takiego nie słyszałem. Nie myśl że się śmieję, wręcz przeciwnie...
Mazda nie robi w swojej fabryce każdej jednej śrubki, tylko zleca podwykonawcom.
Podwykonawcy dostarczają łożyska, rolki, piasty, hamulce, paski itd
Podwykonawcy jeśli im zapłacisz odpowiednio to nawet narysują na zamówionym elemencie... coś, nie powiem co, cenzura :P
Do czego zmierzam, zamawiając w serwisie rolkę za 800zł dostajesz rolkę w pudełeczku Mazdy z hologramem ślicznym, w środku okazuje się że siedzi tam rolka z łożyskiem NTN, bądź NSK... a w sklepie rolka taka sama tylko bez paczuszki i hologramu tańsza o 70-80%, fajnie?
To samo tyczy się pasków, nie wiem kto robi dla Mazdy... chyba Bando... ale nie jestem pewien, w każdym razie jaki pasek nie kupisz porządny to wytrzyma tyle samo co oryginalny a będzie tańszy...
Pompy, to samo, zdaje się że Aisin, który w sklepie kosztuje znacznie mniej niż w pudełku w serwisie...
Jedyne co nie będzie najpewniej zamiennikiem to sprężyna naciągająca pasek, tylko czy jest konieczny zamiennik za takie pieniądze?
Czyli:
Jeśli wiesz co jest dobre to możesz kupić to samo znacznie taniej...
tyle w temacie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Bartosz_ » 8 sty 2013, 06:05

Riki napisał(a):http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjalna/rozrzad-mazda-v6-626-mx-6-mx-3-xedos-6-oraz-xedos-9-k8kfkl

Tu do FS i FP
http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -82-0-fpfs

Polecam... sam brałem do KL i jestem zadowolony <spoko>
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez tomi-ex » 8 sty 2013, 13:50

kontaktował sie z mazdaparts :
Rozrząd – polecam zestaw na 100.000tys.km OE/OEM MAZDA w cenie 449PLN.
Szczegóły, zachęcam do lektury –> http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -82-0-fpfs

Pompa wodna GMB na 100.000km – 159PLN
Uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 68PLN
Uszczelniacz na wałek rozrządu (są dwa) OE MAZDA – 53PLN/szt
Uszczelniacz na wał korbowy OE MAZDA – 53PLN
Paski wieloklinowe OEM MAZDA BANDO – 64PLN/2szt/kpl.


takie coś polecili i to zamówię tylko zastanawiam sie nad uszczelniaczami wału i wałków rozrządu , wymienialiście tez te uszczelniacze , nie wiem czy je zamawiać czy nie ,tak samo paski wieloklinowe
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez ProboszczV6 » 8 sty 2013, 20:21

uszczelniacze na wałki i wał wystarczą zamienniki Elring, dobre, sprawdzone i połowę tańsze, to samo się tyczy uszczelki pokrywy.
Dobre gumki robi też Victor Reinz.
Czy wymieniać? trudno powiedzieć, ale jeśli masz 2 razy rozbierać to samo żeby je wymienić w razie wycieków za pół roku, to myślę że warto wymienić, trzeba odkręcać koła zębate wałków rozrządu żeby się do uszczelniaczy dobrać, polecam też uszczelnić na nowo mostek od strony kół pasowych rozrządu.
Paski możesz kupić zamienniki Contitech lub Gates, tańsze powinny być i równie dobre.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez sabe » 9 mar 2013, 15:45

Witam.

Czy za wysoko lub za nisko ustawione kółka wałków rozrządu względem siebie i znaków mogą skutkować szarpaniem auta? wczoraj wymieniłem rozrząd z pompą i wszystko było dobrze, dopóki ponownie nie rozebrałem rozrządu celem dokręcenia pompy wody w której zauważyłem lekki wyciek. Po prostu za luźno dokręciłem dwie śruby.

prosiłbym o pomoc.

Jeśli rozrząd mam dobrze ustawiony (tak myślę) wszystko jest na znakach to co może być przyczyną szarpania silnika pod obciążeniem? Na biegu jałowym wkręca się na obroty idealnie

Ustawiłem wszystko dobrze, na znakach silnik chodzi ok lecz ewidentnie grzeje się pasek rozrządu i czuć smród. Sprężynka jest dobrze założona, nie napinałem jej tylko dokręciłem. pasek po miedzy kołami jest napięty.
Co zle zrobiłem? za mocno dokręciłem śrubą napinacz przez co rolka się blokuje i stąd ten smród?



Jeśli to nie tajemnica to może mi ktoś napisać jak prawidłowo powinien być zamontowany napinacz paska?


Cóż, patrząc na stare posty, ludzie z wiedzą i pojęciem opuścili to forum.
sabe
 

Postprzez wojtal84 » 19 sie 2013, 21:31

Witam po wygranej walce z obiegiem chłodzenia mam następujący problem.
Aby wymienić pompę wody która tam jeździła od nowości musiałem rozpiąć rozrząd, i mam problem z ustawieniem kół. Lewe gdy ma być w prawidłowym ustawieni na znak to przeskakuje, a natomiast prawe jest w porządku na znaku. Ale poradziłem se z tym poprzez przyblokowanie lewego koła na czas założenia nowego paska. Problem tkwi w tym że jak obrócę dwa razy wałem to znaki się nie zachodzą.
Z nowych elementów to pompa wody i pasek.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2012, 20:55
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 1.8 95r.

Postprzez dawid152020 » 2 wrz 2014, 19:08

Mam pytanie , czy przy wymainie rozrzadu wystarczyło by tylko zmienic pasek i napinacz czy lepiej jest cąły wymieniac z pompa ?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:01
Posty: 48
Auto: Mazda MX-6
2.016V

Postprzez kamilspider » 3 wrz 2014, 07:54

Jeśli nie wiesz ile ma pompa to lepiej wymienić wszystko z pompą, rolkami i napinaczem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez mkrupa1984 » 2 mar 2015, 15:45

witam,prosze o pomoc.na załaczonym zdjeciu znak na kole pasowym nie jest na literce T na odudowie z rozrzadu.na walkach rozrzadu znaki pasuja.auto mazda 626 1.8 benzyna jest po wymianie rozrzadu,pali jak by sie mialo rozpasc.
Załączniki
20150228_155321 - Kopia.jpg
Ostatnio edytowano 3 mar 2015, 22:05 przez mkrupa1984, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 2 mar 2015, 15:32
Posty: 5
Auto: mazda 626

Postprzez noxes » 2 mar 2015, 17:12

Najpewniej wal przestawiony.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mkrupa1984 » 2 mar 2015, 17:46

No ale znak z koła powinien być na znaku T na obudowie?
Z góry dzięki za odpowiedź

W tej sytuacji mam zablokować wałki i przestawić wał o 1 ząbek?
Ostatnio edytowano 3 mar 2015, 10:09 przez Piotr89, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Prawy "alt" służy do pisania poprawnie ortograficznie.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2015, 15:32
Posty: 5
Auto: mazda 626

Postprzez Piotr89 » 3 mar 2015, 10:02

Kolego nie patrz na te oznaczenia na tej plastikowej obudowie, po zdjęciu tej obudowy masz widoczne koło zębate wału które jest na klinie i można je ustawić tylko w jednym położeniu, na tym kole masz nacięcie a na bloku silnika znacznik i trzeba ustawić właśnie na te znaki. Podobnie jest z kołami wałków rozrządu, mają swoje znaki i po złożeniu właściwie rozrządu, następnie obróceniu wałem korbowym 720* w prawo( dwa pełne obroty) znaki na wale i na kołach pasowych muszą się zgrać.
To co masz na fotografii to koło osprzętu i ono nie jest na klinie, bez znaczenia jest jak je założysz...

Skąd możemy widzieć ile zębów przestawiłeś rozrząd skoro jest on zasłonięty obudową <oczy>
Powiem jak moja córka: "Dżizas" ;)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez mkrupa1984 » 3 mar 2015, 21:53

kolego to koło pasowe i one jest na kline.nie załozysz go inaczej.tylko w jednej pozycj

a poza tym to koło i te znaki masz do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu.tak wiec ma znaczenie je zamontujesz.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2015, 15:32
Posty: 5
Auto: mazda 626

Postprzez Piotr89 » 4 mar 2015, 09:46

Być może masz rację że jest również na klinie( nie pamiętam dokładnie), ale na pewno jest dzielone i nie zmienia to faktu, że koło zębate ma swój osobny znak i ustawiasz go względem znaku na bloku silnika. Poszukaj schematów rozrządu na forum bo gdzieś były i tam jest czarne na białym.
Następnie zdejmij osłony i sprawdź czy masz na znakach ustawione wszystkie koła zębate, jeżeli tak to dobrze, jeżeli nie to musisz ustawić jeszcze raz.
Jeżeli chodzi natomiast o kąt wyprzedzenia zapłonu to uważam że masz błędne informacje, ustawia się go najczęściej na aparacie zapłonowym, a na pewno w tym silniku <czytaj>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6