Strona 1 z 2

Po wymiana oleju – problemy (626 GE FS)

PostNapisane: 7 mar 2010, 11:05
przez rasiak123
Po wymianie oleju moja mazda po odpaleniu strasznie kopci jak spojrze w lusterko to nic nie widac tylko kupe dymu co to moze byc jak sie rozgrzeje to jest ok tylko po odpaleniu i po pierwszych kilometrach jazdy...??

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 7 mar 2010, 11:26
przez Hugo
rasiak123 Jaki olej został wlany?

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 7 mar 2010, 12:05
przez fujimore
czy wymieniałeś już olej w tej madzi czy to pierwszy raz ?

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 7 mar 2010, 15:53
przez noxes
No niestety masz do wymiany pierścienie. Sam to przerabiałem i też po wymianie oleju tak się stało.

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 7 mar 2010, 21:26
przez dyszel
Prawdopodobnie miałeś wlanego motodoktora (albo dwa) i po wymianie oleju na świeży ujawniła się wada zapieczonych pierścieni – niestety dość częsta przypadłość w tym modelu jeśli wcześniej doszło do przegrzania :|

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 7 mar 2010, 21:51
przez slawek323
wykręcasz świece ustawiasz tłoki na równym poziomie i zalewasz co godzine naftą na tłoki i tak przez cały dzień i jeszcze najlepiej na noc zostawić pierscionki powinny odpuścic nafta rozpuszcza nagary u mnie w dwóch przypadkach pomogło przez pare dni może kopcić jeszcze mocniej ale jak sie juz wszystko ładnie wypali na trasie to będzie gicio spróbować nie zaszkodzi

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 7 mar 2010, 23:06
przez rasiak123
a czy wymiana pierscionkow to bedzie droga inwestycja?? olej mobil 1 polsyntetyk i pierwszy raz wymienialem

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 7 mar 2010, 23:53
przez marimart81
dość droga bo przecież wymieniając pierścienie warto zrobić głowice więc cena wzrasta no i do tego uszczelka która do tanich nie należy

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 00:07
przez desp
Pierścienie 300, uszczelniacze 200, panewki, tłoczki, uszczelki, planowanie głowicy, robocizna etc, po całości jak się zmieścisz w 2tys. to będzie dobrze.

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 21:18
przez wojtek79
jeżeli Ci nie pomoże sposób z nafta to bardziej opłacalne bedzie jak kupisz silnik bez osprzętu i wymienisz go. dobry silnik z gwarancja kupisz za tysiąc zł. założysz osprzęt ze swojego silnika i masz spokój. w remonty silników nikt się teraz nie bawi bo to nie opłacalne no chyba że sam sobie to zrobisz wtedy bedziesz miał pewnośc ze jest wszystko dograne tak jak trzeba i masz spokój na ładnych pare lat. :)

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 21:44
przez dyszel
Sprawdź najpierw ile ubywa Ci oleju na 1000km. Jeśli mniej niż 0,5 litra to daj sobie spokój z remontami i wymianą silnika, tylko regularnie sprawdzaj poziom i dolewaj.

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 22:01
przez wojtek79
Jeżeli mu konkretni kopci to na bank mu sporo ubywa. Moga to byc jeszcze uszczelniacze zaworów. Może byc wiele przyczyn tylko teraz trzeba trafic która.

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 22:11
przez desp
slawek323 napisał(a):wykręcasz świece ustawiasz tłoki na równym poziomie i zalewasz co godzine naftą na tłoki i tak przez cały dzień i jeszcze najlepiej na noc zostawić pierscionki powinny odpuścic nafta rozpuszcza nagary u mnie w dwóch przypadkach pomogło przez pare dni może kopcić jeszcze mocniej ale jak sie juz wszystko ładnie wypali na trasie to będzie gicio spróbować nie zaszkodzi


Możesz rozwinąć, co i jak zrobić – tak dla laika? <oczko>

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 22:17
przez wojtek79
Koleze pewnie chodzilo pewnie o to żebys wykrecił świece włozyl np: długi drut w miejsce świecy i ustawił tłoki krecąc wałem ( tam na kole pasowym jest śruba na klucz czhyba 21 ) tak ay wszystkie 4 tłoki były w tym samym polożeniu na tej samej wysokości. określisz ich położenie dzieki temu pretowi.

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 22:30
przez desp
Dziękuję!
Jeśli mogę – kolejne pytania laika <oczko>
Robić to przed wymianą oleju, czy w trakcie (na sucho)?
Nafta taka zwykła, jak do lamp, czy jakaś inna?
Czemu nie benzyna ekstrakcyjna?
Wiem, że was męczę, ale bozia wam w dzieciach wynagrodzi. Tak jak mnie wynagrodziła za tą wiedzę, którą od was otrzymam i przekażę dalej, hehe <oczko>

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 22:40
przez wojtek79
Zrób to przed wymiana oleju bo jeżeli puszcza ci pierscienie to olej do wyrzucenia, na sucho tez możesz. nafta zwykła, nie słyszałem żeby ktoś robił to benzyna ekstrakcyjna może też jest dobra.

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 22:41
przez noxes
Nafta jest dobra, ale mi nie pomogła...

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 8 mar 2010, 23:15
przez Hugo
wojtek79 napisał(a):Jeżeli mu konkretni kopci to na bank mu sporo ubywa.
Mi GE 2.0 na niewłaściwym oleju (10W 40 Mobil) dymiła rano jak parowóz (świata nie było widać), a spaliła tylko ok. 1 litra/10 000 km (dziesięć tysięcy kilometrów).

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 9 mar 2010, 00:50
przez rasiak123
Wydaje mi sie ze juz po klopocie sprawdzalem dzisiaj stan oleju i wynika z tego ze po prostu moj mechanik przelal oleju a wiec jest go za duzo no i silnik po prostu spala

Re: Po wymiana oleju – problemy

PostNapisane: 9 mar 2010, 19:16
przez lukas20ek
Przelanie oleju to dla pierscieni nic dobrego. Jak rano kopci a po rozgrzaniu nie to tak jak pisza koledzy – pierscienie , tez tak miałem koszt naprawy 1600zł z robocizna mechanika. Pozdrawiam