Strona 1 z 1

Problem z aparatem zaplonowym – jak go zamontować ?

PostNapisane: 6 mar 2005, 21:47
przez wanado
mam prosbe, moze wyda sie blacha ,ale podczas wymiany uszczelniacza na aparacie zaplonowym nie zaznaczylem sobie punktow i teraz mam problem jak go prawidlowo zalozyc(gdzie znajduja sie znaki na aparacie),zeby mozna bylo pozniej przy pomocy lampy stroboskopowej ustawic tylko odpowiedni kat wyprzedzenia,z gory dziekuje,dotyczy madzi 626 2.0 16v 95rok

PostNapisane: 6 mar 2005, 23:16
przez Paweł
Kiedy pierwszy cylinder jest w gornym polozeniu, wtedy nalezy wsadzic aparat, zwracajac uwage, aby znajdujace sie na nim oznaczenie na czesci nieruchomej (obudowie) zgadzalo sie z oznaczeniem na czesci ruchowej (osi zebatki). TDC (top dead center) pierwszego cylindra mozna chyba ustalic z noniusza kata zaplonu – trzeba wymierzyc BTDC = 0 st – lub znacznika na kole zebatym napedu rozrzadu.

PostNapisane: 7 mar 2005, 00:19
przez Jaksa
Praktycznie nie ma zadnych znakow , zostaje tylko ustawienie palca względem 1 go cylindra kopułki

PostNapisane: 7 mar 2005, 02:14
przez Paweł
Obrazek

PostNapisane: 7 mar 2005, 07:23
przez newbie
TDCs są dwa na pełny cykl pracy w każdym cylindrze, więc ustaw sobie na ten, który jest przed suwem pracy.

O/T

Tokmen, ty to masz jednak talent...taki ładny rysunek namalowałeś...ładne ryciny niebawem przyozdobią twoją "izolatkę" :P

PostNapisane: 7 mar 2005, 12:43
przez hazell
newbie napisał(a):TDCs są dwa na pełny cykl pracy w każdym cylindrze, więc ustaw sobie na ten, który jest przed suwem pracy.

Dokładnie. tdc jest przed suwem pracy, gdy krzywki wałka od strony dolotu pierwszego cylindra są w górze. Ale to trzeba by zdjąć dekiel. Ja tak zakładałem aparat u siebie a wkładając go, ustawiałem go tak aby znaki z rysunku TCO były w jednej lini i skierowane ku górze. Po włożeniu i tak się przekręci trochę bo jak widać zębatka jest skręcona (nie wiem jak się to fachowo nazywa).

PostNapisane: 7 mar 2005, 15:48
przez wanado
wielkie very thanx,bede dzisiaj walczyl

PostNapisane: 7 mar 2005, 15:54
przez hazell
hazell napisał(a):znaki z rysunku TCO były w jednej lini i skierowane ku górze.

Pardon. Nie wiem czy ku górze ale na pewno w jednej linii i wsuwasz aparat tak jak był wcześniej przykręcony śrubami.

PostNapisane: 7 mar 2005, 16:13
przez Paweł
Newbie, ale ja ten rysunek mam od Ciebie, zreszta jak cale tlumaczenie z manuala. Jak bedziemy juz szli do ciupy, to wez ze soba kilka nowych, co bym sie nie nudzil. :D

PostNapisane: 7 mar 2005, 18:18
przez Jaksa
hazell napisał(a):Po włożeniu i tak się przekręci trochę
Własnie wiec do <dupa> takie znaki.....mam swoj sposob na ustawianie :P

PostNapisane: 7 mar 2005, 19:06
przez newbie
Jaksa napisał(a):
hazell napisał(a):Po włożeniu i tak się przekręci trochę
Własnie wiec do <dupa> takie znaki.....mam swoj sposob na ustawianie :P


Musi się przekręcić bo się zazębia...możesz mieć dziesiątki sposobów, co nie znaczy, że lepszych. Ustawiając wg znaków ma się pewność poprawnego montażu (oczywiście przy założeniu, że na 1-cyl. jest TDC b/ES).

A niedawno twierdziłeś, że nie ma żadnych znaków :|

PostNapisane: 7 mar 2005, 20:13
przez Jaksa
newbie napisał(a):możesz mieć dziesiątki sposobów, co nie znaczy, że lepszych
A czy napisałem ze są lepsze? Nie będę moze opisywał jak co i gdzie bo zostało to juz opisane i nawet pokazane .
newbie napisał(a):A niedawno twierdziłeś, że nie ma żadnych znaków
To chyba jest nieporozumienie ale cóz znowu wbiłes mi scyzoryk ;)

PostNapisane: 7 mar 2005, 22:27
przez newbie
Jaksa napisał(a):Praktycznie nie ma zadnych znakow



Jaksa napisał(a):To chyba jest nieporozumienie



:|

PostNapisane: 7 mar 2005, 23:20
przez Jaksa
Nie będę się sprzeczał ( bo nie czas i pora ... Kolega pewnie juz dawno odpalił auto ) Z ASO nie wygrasz.....Pass.

PostNapisane: 8 mar 2005, 16:00
przez wanado
fura odpalona ,wielkie dzieki chlopaki,ustawilem aparat wedlug rysunku zamieszczonego przez tco_tm z tym ze znaki idealnie sie nie pokrywaja jest minimalne przesuniecie na czesci ruchomej aparatu, a znak na kole pasowym skierowany jest na T rozumiem ze fachowo to oznacza TDC pierwszego cylindra,troche jeszcze sa za wysokie obroty bo ok 900 ale jeszcze czeka mnie korecja lampa stroboskopowa,jescze jedno mam pytanko czy trzeba robic reseta kompa zeby na nowo ustawily sie parametry zaplonu?