Witam, mam pytanko, jaki konkretnie komputer jest w 626 GE w wydaniu japońskim, na forum przewija się informacja że w GE-FS jest fordowski EEC-4 ale raczej w odniesieniu do Cronosa. Czy tak samo jest w japońskim GE na europę?
Dlaczego pytam, mam znajomego który programuje te układy z powodzeniem w fordach, zmieniając mapy paliwa i zapłonu (takie korespondencyjne strojenie) więc można by troszeczkę poszukać rezerw w tym jakże niewysilonym silniku.
Na obudowie komputera zwykle widuję znaczek Mitsubishi więc wogóle mi to nie pasuje.
Jeśli ktoś ma na wierzchu kompa i nie boi się zdjąć obudowy to szukamy następujących oznaczeń na układach scalonych:
8763 lub 120FRN
Co mi nie pasuje, to że w fordach systemy oparte o EEC4 leją wtryskami w parach (nie pełna sekwencja), do tego jest szczątkowy aparat zapłonowy, bez możliwości regulacji mechanicznej (kąt wyprzedzenia realizowany wyłącznie przez ECU) w GE jest zupełnie inaczej.
–
Inna sprawa, jak to zawiedzie zostaje Ecumaster ale zanim podejmę drastyczne kroki i zacznę ciąć i lutować wiązkę to może ktoś ma jakieś Tips & Tricks bo gotowca jak to podłączyć żeby działało tip-top nie widzę nigdzie.
Jaki komputer ECU? (626 GE FS)
Strona 1 z 1
Jutro będziesz miał fotke albo nawet dzisiaj jak mi się pójdzie do garażu 

Tak. To ECU.Gibsong napisał(a):po wyjęciu konsoli środkowej (tej części poziomej wokół lewarka) widać kompa. Ale głowy dać nie dam że to ecu
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Dokładnie jest za popielniczką 
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Gibsong napisał(a):do tego jest szczątkowy aparat zapłonowy, bez możliwości regulacji mechanicznej (kąt wyprzedzenia realizowany wyłącznie przez ECU) w GE jest zupełnie inaczej.
–
.
Nie zupelnie , bo w GE aparatem steruje komputer.
Jak bys mial jakies wieści czy sie da to nawet moge poszukac komputera do testow
ps. ciekawi mnie czym sie roznia kompy FS05 (chyba taki mam) od FS63(P B ?), FSD5
Chyba jak Koyot bedzie siedzial juz w kobylce to kupie te kompy i bede testowac
Z tego co wiem Tomek warsztat ma otwarty tylko nie wiem czy ciągle tam jest, trzeba dzwonić.
Co do aparatu, w wielu samochodach komputer dokonuje korekt zapłonu, ale trzeba przyznać że aparatem w FS da radę zakręcić i go sobie ustawić po swojemu bez ingerencji w soft. W sierce nihooya. Nieruchome a mapy zapłonu zapisane są od A do Z w kompie.
Co do aparatu, w wielu samochodach komputer dokonuje korekt zapłonu, ale trzeba przyznać że aparatem w FS da radę zakręcić i go sobie ustawić po swojemu bez ingerencji w soft. W sierce nihooya. Nieruchome a mapy zapłonu zapisane są od A do Z w kompie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Mam 2 komputery od silnika 1789cm3 i od 1840cm3 moge je rozebrac i cyknac zdjecie jezeli oczywiscie to nie wplynie na dzialanie kompa.
bo własmie jestem w trakcie zmiany silnika i nie chce miec pozniej problemów z odpaleniem bo nie dam sobie z tym rady, zwlasza ze robie to sam:–)
bo własmie jestem w trakcie zmiany silnika i nie chce miec pozniej problemów z odpaleniem bo nie dam sobie z tym rady, zwlasza ze robie to sam:–)
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
No cóż ja jestem przed zmiana silnika z FS na FS tylko jak pisze Ania69 mam komp fordowski a silnik będzie z "normalnej" GE...zastanawiam się czy nie będzie problemów 
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6