Strona 1 z 3

Nie moge odczytac błędów kompa

PostNapisane: 21 lut 2005, 21:43
przez waldii
witam.jestem nowy i z gory wszystkich pozdrawiam.mam problem z odczytaniem kodow kompa.nie mam kontrolki wiec zrobilem tester wg.opisu.wlozylem w gniazdo diagnostic i ni hu hu.dioda swieci ciagle,nie mruga.so to jeft?Silnik mam 1.8 16V 96r. POMOCY <jelen>

PostNapisane: 21 lut 2005, 22:21
przez waldii
Nikt mi nie pomoze???Zlitujcie sie.Robilem wszystko tak jak trzeba.Bledy ABSu odczytalem ale bledow silnika nie moge.to wazne dla mnie.nie uciekajcie od nowego.Jak znajde chwilke to napisze jak usunac efekt cykania popychaczy kosztem 0zl.U mnie to dziala. :|

PostNapisane: 21 lut 2005, 22:26
przez GrzegorzSz
masz OBD II – do odczytu potrzebujesz skanera lub opowiedniego urzadzonka do PC

PostNapisane: 21 lut 2005, 22:28
przez waldii
A sposobem prezentowanym na stronce nie ma szans??Po czym poznac,ze mam to OBD II?

PostNapisane: 21 lut 2005, 22:31
przez GrzegorzSz
Dodatkowe gniazdo w aucie – po kierownica w Twoim modelu z tego co pamietam.

www.obd2.pl

PostNapisane: 21 lut 2005, 22:36
przez newbie
Greyg napisał(a):masz OBD II – do odczytu potrzebujesz skanera lub opowiedniego urzadzonka do PC


Tylko skaner...o fejsie do pc jakos nie slyszalem.

Aha, to nie jest OBD II, a tylko madrzejszy MECS z 2-stronna komunikacja.

PostNapisane: 21 lut 2005, 22:38
przez waldii
Czyli krotko mowiac nie ma szans.Wielki dzieki

PostNapisane: 21 lut 2005, 22:44
przez GrzegorzSz
hehe, newbie jest de besft :D :D

jest wlasnie taki bzdet – musialem sobie sprawic do mojego nowego nabytku :D

ELM323

www.scantool.net

PostNapisane: 22 lut 2005, 07:39
przez newbie
Greyg napisał(a):hehe, newbie jest de besft :D :D

jest wlasnie taki bzdet – musialem sobie sprawic do mojego nowego nabytku :D

ELM323

www.scantool.net


Tak, masz rację ale w przypadku aut zgodnych z normą OBDII.
Poza tym nawet w obrębie tej jednej normy funkcjonuje chyba 5 protokołów transmisji łącznie z ostatnim CAN-BUS.
see: http://www.scantool.net/scanned_list.shtml#mazda i też trzeba wiedzieć jakiego ELMa i jaką PCB do niego zlepić.

W przypadku mazd jest to tylko część świeższych produkcji z rynku USA/CAN (1996->).

Jest jeszcze jedno ale, mianowicie przy pomocy ST masz dostęp do parametrów i kodów "jawnych" (mających wpływ na kontrolę emisji) a nie masz do kodów producenckich.

Niestety.

PostNapisane: 22 lut 2005, 11:28
przez GrzegorzSz
Faktem jest – trzeba wiedziec, ktory uklad ELM wybrac. W Polsce gotowy taki interfejs mozna kupic za 400zl dla jednego standardu.

Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle. Z informacji, ktore uzyskalem od czlowieka zajmujacego sie wylacznie sterownikami mazdy... wolne tlumaczenie :)

"W US od rcznika 96r. wszyscy producenci mieli obowiazek wprowadzenia OBD-II, ale trzeba pamietac, ze u nas kazde auto oznaczane jest kolejnym rocznikiem w polowie roku, czyli n.p. auta wyprodukowane po 1 lipca 2004r. wychodzi juz jako rocznik 2005. W Probe masz to samo co w 626 i potrzebujesz do tego skanera lub interfejsu do PC n.p. na ELM323..."
Pomine reszte, bo jest tego za duzo.

Nie interesowaly mnie nowsze roczniki, wiec na ich temat nic nie wiem. Sam uklad ELM323 ISO (taki wlasnie jest potrzebny) – www.elmelectronics.com – kosztuje z przesylka do PL okolo 50zl i tyle samo pozostale podzespoly juz u nas. W sumie mozna zlozyc go za 100zl. Tyle samo mniej wiecej kasuja w serwisach za odczyt kodow, wiec w sumie inwestycja oplacalna.

Masz racje, iz brak dostepu do kodow producenta raczej jest niemozliwy tutaj – a przydaloby sie. Z drugiej strony w tym roczniku jeszcze nie byly chyba wprowadzone, ale pewnosc bede mial jak juz dokladniej przestudiuje materialy, ktore dostalem.

PostNapisane: 22 lut 2005, 12:39
przez Długi
Greyg napisał(a):Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle.

US to nie UE

PostNapisane: 22 lut 2005, 22:10
przez waldii
dzieki wszystkim.Widze,ze to nie takie proste jak w innych modelach.Czyli u mnie nie ma szans.A ma ktos numer telefonu do warsztatu w Gosciecinie czy gdzies tam kolo Weyherowa?

PostNapisane: 24 lut 2005, 13:36
przez GrzegorzSz
Długi napisał(a):
Greyg napisał(a):Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle.

US to nie UE


szczegolnie ze auto jest japonskie :D

PostNapisane: 24 lut 2005, 13:50
przez Długi
Greyg napisał(a):szczegolnie ze auto jest japonskie

Szcególnie że jest produkowane na rynek europejski, w japoni mają choćby kierownicę po prawej stronie

PostNapisane: 24 lut 2005, 14:17
przez rx69
Witam,

Byłe ASO Mazdy za Wejherowem- Gulcz Bolszewo tel: 672 18 72.

PostNapisane: 24 lut 2005, 14:38
przez GrzegorzSz
Długi napisał(a):
Greyg napisał(a):szczegolnie ze auto jest japonskie

Szcególnie że jest produkowane na rynek europejski, w japoni mają choćby kierownicę po prawej stronie


Mialem okazje przerabiac anglika z kiera po prawej. Banalna sprawa w kwesti elektrycznejl, ktora jest tu istota. :D

W kilku modelach z elektryka poszli na totalna latwizne. Po prostu dolozono dodatkowe wiazki wpinane w oryginalna instalacje, tak by mozna bylo zastosowac swiatla Euro.

Zreszta Dlugi jak zwykle ma swoje 3gr, nie istotne dla tematu.

Jak napisalem – wystarczy zlokalizowac czy mamy gniazdo OBD-II i sprawa jest jasna. Linki do interfejsu podalem wczesniej. Bede testowal tansza wersje na max232, ale musze soft jeszcze do tego napisac.

PostNapisane: 24 lut 2005, 14:50
przez Długi
Greyg napisał(a):Zreszta Dlugi jak zwykle ma swoje 3gr, nie istotne dla tematu.

Jak napisalem – wystarczy zlokalizowac czy mamy gniazdo OBD-II


To jest własńie bardzo istotne, bo jak ktoś troszkę zna się na Mazdach to wie że jak mówił newbie nie ma w GE OBD II !!!, i choćbyś niewiadomo jaak chciał to skanerem OBD II nie skomunikujesz się z tym samochodem. Dlatego tłumaczę ci że wersje na europę, japonię i USA to zazwyczaj zupełnie inne samochody, może wyglądają podobnie ale różnią się rozwiązaniami technicznymi (niektórymi) wyniakjącymi ze specyfiki rynku, a systemy zasilnaia różnią się ze względu na normy emisji spalin (czasami w różnych stanach normy są inne)

PostNapisane: 24 lut 2005, 14:56
przez newbie
Grzegorz,

na maximie nie pójdzie, chyba że jesteś władny zaprojektować układzik "drivera" dla niego.

Max 232 to interfejs portu rs232 który przetwarza dziwaczne stany logiczne portu (+/– 9) na ogólnie rozumiany TTL.

Potrzeba jeszcze coś...

Mam fejsik na maximie i takiej specjalizowanej mocie MC33199D i niestety nie dziala z mazda :(

Ale próbuj, testuj i informuj....

Powodzenia...

PostNapisane: 24 lut 2005, 15:13
przez GrzegorzSz
Znam ten problem – trawilem to juz, ale czasu mi brak na dokladniejsze testy. W koncu mam uklad dzialajacy na ELM323, ktorego koszt to 100zl, wiec nie bardzo jest juz na czym oszczedzac. :D

P.S. 626GE FS 96-97 w US ma OBD-II, czyli wsio mozliwe :D

PostNapisane: 24 lut 2005, 15:20
przez Długi
Greyg napisał(a):626GE FS 96-97 w US ma OBD-II, czyli wsio mozliwe


Ja to Pier...lę przecież cały czas ci tłumaczę ŻE US TO NIE UE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sorki że muszę podnieść głos