Faktem jest – trzeba wiedziec, ktory uklad ELM wybrac. W Polsce gotowy taki interfejs mozna kupic za 400zl dla jednego standardu.
Faktem jest, ze opieram sie tu na swoim nowym nabytku – Ford Probe 2.5 96r. i wydaje mi sie, ze w 626 96-97r. bedzie to samo – popraw jesli sie myle. Z informacji, ktore uzyskalem od czlowieka zajmujacego sie wylacznie sterownikami mazdy... wolne tlumaczenie
"W US od rcznika 96r. wszyscy producenci mieli obowiazek wprowadzenia OBD-II, ale trzeba pamietac, ze u nas kazde auto oznaczane jest kolejnym rocznikiem w polowie roku, czyli n.p. auta wyprodukowane po 1 lipca 2004r. wychodzi juz jako rocznik 2005. W Probe masz
to samo co w 626 i potrzebujesz do tego skanera lub interfejsu do PC n.p. na ELM323..."
Pomine reszte, bo jest tego za duzo.
Nie interesowaly mnie nowsze roczniki, wiec na ich temat nic nie wiem. Sam uklad ELM323 ISO (taki wlasnie jest potrzebny) –
www.elmelectronics.com – kosztuje z przesylka do PL okolo 50zl i tyle samo pozostale podzespoly juz u nas. W sumie mozna zlozyc go za 100zl. Tyle samo mniej wiecej kasuja w serwisach za odczyt kodow, wiec w sumie inwestycja oplacalna.
Masz racje, iz brak dostepu do kodow producenta raczej jest niemozliwy tutaj – a przydaloby sie. Z drugiej strony w tym roczniku jeszcze nie byly chyba wprowadzone, ale pewnosc bede mial jak juz dokladniej przestudiuje materialy, ktore dostalem.