Strona 1 z 1

Mazda 1.8 16V z 92r. – Pytania, sugestie, opinie, porady

PostNapisane: 17 lut 2005, 12:37
przez Kamil T
Witam Serdecznie! Przymierzam się do zakupu właśnie takiej Mazdy. Auto od 2 lat ma instalację LPG i przebieg 264000km. Jest to sedan,( z manualną skrzynią) wyposażenie dość ubogie, ale zadbane. Jest jeszcze na starych- czarnych tablicach. Nie oglądałem jej na żywo, ale wybieram się do właściciela niebawem. Jeśli chodzi o japońce, a zwłaszcza Mazdę, to nie mam z nią żadnych doświadczeń :( , słyszałem jednak, że to dobre i mocne auta. Proszę o pomoc, na co mam zwrócić uwagę oglądając to auto, jeśli ktoś jest właścicielem podobnej to, prosiłbym wasze opinie. <prosze>

Pozdrawiam <piwo>

Kamil

PostNapisane: 17 lut 2005, 13:46
przez nor
Poczytaj tutaj
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kupowanie.php

i w opcji szukaj wpisz co Cie intersuje a napewno cos znajdziesz bylo duzo dyskusji na temat kupna auta

PostNapisane: 17 lut 2005, 19:17
przez Smirnoff
Witam nowego kolegę i przyszłego (mam nadzieje) klubowicza.
Przy kupnie radziłbym zwrócić uwagę na nastepujące kwestie:

1) czy auto było bite (nie mam na mysli zagiętych drzwi czy przerysowanego błotnika, tylko uszkodzenia w obrębie elementów nośnych nadwozia – jesli to było kombinowane, to ja bym odpuścił)
2) czy auto było serwisowane na bieżąco (nie chodzi już o serwis w ASO, lecz o bieżące doglądanie i wymianę niedomagających elementów w obrębie nieautoryzowanych nawet serwisów) – jesli nikt nic nie robił, tylko lał paliwo i jechał, to radziłbym się mocno zastanowić (zalezne od stanu ogólnego auta)
3) kondycja silnika (najlepiej na analizator i zobaczyć co jest grane po składzie spalin)
4) kondycja zawiasu
5) kondycja zespołu napędowego
6) korozja przednich słupków i dachu w obrębie szyby
7) jesli jest LPG na mieszadle, to stan przepływomierza (czy zyje?)
Poza tym wszystkie standardowe punkty, jakie sprawdzasz przy zakupie kazdego auta.

Musisz wiedzieć jedno – dobra mazda nie jest zła, ale jak się wpierdzielisz w kiłę, to ratuj się kto może, chyba, ze masz worek $$$. :]

Pozdrawiam
SM

PS
Aha, w kwestii zadanego w temacie pytania – na pewno warto, bo to duże, bezpieczne i komfortowe auto. Co prawda 1.8 to nie jest może szczyt dynamiki, ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza (200kph Vmax raczej zadowoli niejedengo). Na uwagę zasługują niskie koszty utrzymania zwłaszcza w stosunku do topowych wersji V6.

PostNapisane: 17 lut 2005, 21:28
przez zdis
jest baaardzo eco nawet po mieście tylko ,że cieniutko się rozpędza-nie mówiąc o wyprzedzaniu w war.drogowych (jest świetna na ryby) :D

PostNapisane: 17 lut 2005, 21:49
przez Kamil T
Dzięki za pomoc! <piwo> Zastosuję się do wskazówek, mam nadzieję, że nie trafię na minę... <jelen> ... Fajnie by było zostać członkiem "Elitarnego" grona posiadaczy aut marki Mazda <zeby>.

Pozdrawiam Serdecznie <spoko>

PostNapisane: 18 lut 2005, 11:20
przez tomekrvf
Mazde zawsze warto kupic a najlepiej V6:)

PostNapisane: 19 lut 2005, 21:29
przez Kamil T
No i jestem posiadaczem tej Mazdy! Przejechałem nią narazie 400km... Jak to auto się prowadzi... w środku, cicho, przestronnie, ma stracznie niskie zawieszenie, dobrze trzyma się drogi... jeśli tylko będzie się dobrze sprawowała, to poprostu Ekstra <serduszka> Pozdrawiam...
PS Temat powinien brzmieć: Warto kupować Mazdę 626 Pozdrawiam <jupi> ...

PostNapisane: 20 lut 2005, 12:59
przez Smirnoff
tomekrvf napisał(a):Mazde zawsze warto kupic a najlepiej V6:)


Polemizowałbym z tą tezą. Chyba ze mowa o MAZDACH a nie o autach-szrotach z napisami "mazda", które udają, że są MAZDAMI ;)

PostNapisane: 20 lut 2005, 13:29
przez Kamil T
Witam, coś mi się nie podobają wolne obroty w mojej madzi. na benzynie, pali bez problemów, a obroty wachają się mniej więcej w granicach 650 -750 obr/min, jednak z gazem coś marudzi (morze za mało płynu w chłodnicy, jeśli tak to czy dolać go do pełna, przez wlew przy chłodnicy?), w czasie normalnej jazdy wszystko jest OK, ale kiedy silnik nie jest jeszcze do końca rozgrzany, wystarczy zdjąć nogę z gazu na biegu jałowym, a obroty spadają, prawie do zera, i tutaj:
1. Gdy ma dobrą, temperaturę, to: po sekundzie wskazówka podnosi się do poziomu ok 550-600 obr/min, silnik pracuje równo
2. Gdy jeszcze się nie rozgrzała do końca, auto gaśnie. Mam ją od wczoraj i doprawdy nie wiem co to może być... Poradźcie coś, co w niej sprawdzić, żeby wszystko było ok.

PostNapisane: 20 lut 2005, 13:39
przez Smirnoff
Gaśnie na LPG przy nierozgrzanym silniku ? To przede wszystkim sprawdź ilość płynu w układzie chłodzenia oraz szczelnośc samego układu. Poza tym zależy jak masz wpięty parownik – być moze tak będzie zawsze. Jak Ci zgaśnie na LPG, to wyjdź, otwórz maskę i zobacz czy parownik nie jest oszroniony, tudzież stosunkowo zimny.
Ciekawe jak masz ustawiony TPS ?
A w ogóle jaka to instalacja LPG?

Pozdrawiam
SM

PostNapisane: 21 lut 2005, 22:31
przez Kamil T
Witam! Usunąłem poprzedniego posta, gdyż juz się wyjaśniło, co było powodem dziwnego zachowania auta... Układ chłodzenia, był nieszczelny... Miejsce wycieku, to pompa wodna... Mechanik, stwierdził, że najlepsze co można zrobić to wymienić pompę... Dzięki za pomoc! W życiu bym nie przypuszczał, że coś mogłoby byc nie tak, skoro temperatura nie rosła... a tu się nagle okazuje, że w układzie brakuje ponad 2 litry pynu... Teraz już wszystko jest OK, silnik rozgrzewa się prawidłowo i nie gaśnie na LPG (przynajmniej nie tak jak przedtem...).

Pozdrawiam i Dziękuję za pomoc
Kamil

P.S. Dzisiaj, z już naprawionym układem chłodzenia, pozwoliłem sobie na wypróbowanie możliwości mojej Madzi... Cóż... skoro zwykły 1.8 tak się buja, to strach pomyśleć co potrafi zdziałać takie 2.5 V6 <diabełek>

PostNapisane: 22 lut 2005, 01:12
przez Smirnoff
Kamil T napisał(a):P.S. Dzisiaj, z już naprawionym układem chłodzenia, pozwoliłem sobie na wypróbowanie możliwości mojej Madzi... Cóż... skoro zwykły 1.8 tak się buja, to strach pomyśleć co potrafi zdziałać takie 2.5 V6


Hehehe, no cóż 2.5 nie jest znowuż tak bardzo szybsze, jesli idzie o V max. Bez problemów osiąga 230kph, dalej to już różnie bywa :]
Pozdrawiam
SM

PostNapisane: 26 lut 2005, 19:02
przez Kamil T
Mój przepływomierz jest już na "tamtym" świecie <aniołek> . Przeglądając forum doszedłem do wniosku, że to częsta bolączka "rzędowych" Mazd z LPG (ja w swojej miałem nawet zabezpieczenie przeciwwybuchowe, które okazało się być g.. warte).
Może ktoś z Was wie gdzie moża niedrogo nabyć przepływkę?
Pozdrawiam
Kamil

P.S. Mechanik powiedział , że jak już sobie będę kupował, to lepiej żeby wziąść jeszcze ze 2 na zapas... :|
P.S.2 Trzeba wykombinować lepsze zabezpieczenie z naprawdę duużą klapką... :( co sądzicie o tym? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43462887

EDIT: Już mam przepływkę ale chętnie dowiedziałbym się czegoś o Waszych patentach na zabezpieczenie jej przed strzałem gazu

PostNapisane: 25 mar 2005, 02:12
przez Globy
Kiedys w ktoryms temacie byla mowa o skutecznym zabezpieczeniu, nie pamietam tylko, czy wystarczajaco konkretnie.

PostNapisane: 25 mar 2005, 09:28
przez Kamil T
Witam!
Przeszukałem całe Forum kilkakrotnie jest sporo na ten temat informacji, ale tych konkretnych jak na lekarstwo, jednak to głównie dzięki nim sprawnie wymieniłem uszkodzoną przepływkę (dowiedziałem się jakie mają być świece, kable etc.) i auto jeździ na Pb ( na LPG nie przełączam) jak przed strzałem. Moje pytanie powinno teraz brzmieć nie jak, lecz gdzie wykonać takie zabezpieczene ( klapa etc), bo okoliczni gaziarze nie chcą się dotykać do mojej instalki, mówią, że robią Lovato, BRC itp. A do Landi nie mają softu... Proponują mi, że zamontują nową instalację... ( tylko poco ładować nowe 3000 skoro stara instalacja jest ok) :|

PostNapisane: 26 mar 2005, 14:11
przez Gieniu
Z tego miejsca chciałbym pozdrowić nowych posiadaczy Mazdy na całym świecie <jupi>